Gå til innhold

Hvilke klær og farger passer meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ferdig med svangerskap og hatt store forandringer på kroppen min. Nå har lyst til å fornye hele garderoben min. Jeg har lite peiling på mote og slikt og har stort sett alltid kjøpt jeans og tskjorter/vanlige gensere. Altså ikke noe spesielt. Det er tskjorter med print, striper, prikker, ensfarget i alle slags nylige farger. Jeg har pene kåper, mer casual jakker. Sneakers, pensko. Poenget mitt er at jeg alltid har kjøpt det jeg har likt uten at det har hatt noen baktanker, altså ikke noen spesiell stil eller ettertanke om ting passer til andre ting jeg har eller passer til meg i det hele tatt osv. 

Hvordan vet jeg hvilke farger og type klær som passer meg? Jeg ønsker gjerne en litt mer gjennomført stil, slik at det meste jeg har går med hverandre så jeg ikke har enkelt plagg som bare går til enkelte ting. Finnes det noen her som kan hjelpe meg litt på vei? Finnes det noen gode nettsider/artikler eller generelle tips til hva man bør ta hensyn til før man kjøper? Jeg er så lei av å ha litt av alt. 

Anonymkode: 930df...d20

AnonymBruker
Skrevet

Litt vanskelig å si hvilke farger som vil passe deg, uten å vite hårfarge, øyenfarge, hudtone osv da😅 Enda verre med stil når du ikke nevner alderen din engang🙈

Anonymkode: 824cb...d17

AnonymBruker
Skrevet

Gå i en klesbutikk du liker og spør om hjelp! Vi som jobber i butikk elsker å hjelpe kunder som deg 😄 

Anonymkode: 53534...57f

Gjest Aniita
Skrevet

Du bør ta noen sånne tester online for å se hvilken "årstid" du er, i farger.

Og om du er varm eller kald.

Mange kler seg mye i svart, og det er veldig få som kler det som er hvite i huden for det gjør at man ser dradd ut, når man kan se mye bedre ut i å heller bruke de riktige fargene.

Alle kler alle farger, men det kommer an på hvilken nyanse av fargen man kler og passer best i.

Tenk f.eks blått. Alt i fra babyblå til navyblå.

Ellers, så kan du jo også booke en som jobber med dette, fargeanalyse, det er ikke så dyrt.

Når det gjelder å matche klær, pleier jeg å tenke først f.eks bukse, hvis den er hvit, er det pent med farger som grått, beige, blått, fersken, som overdel. Eller med beige bukse, så passer hvitt og grått og beige. Med svart bukse, kan man prøve seg frem. Men syns ikke det passer med hvit skjorte eller genser når man har svart bukse. 

Nå går vi jo mot vår og sommer, og det er uansett fint å ha litt lysere farger.  

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ferdig med svangerskap og hatt store forandringer på kroppen min. Nå har lyst til å fornye hele garderoben min. Jeg har lite peiling på mote og slikt og har stort sett alltid kjøpt jeans og tskjorter/vanlige gensere. Altså ikke noe spesielt. Det er tskjorter med print, striper, prikker, ensfarget i alle slags nylige farger. Jeg har pene kåper, mer casual jakker. Sneakers, pensko. Poenget mitt er at jeg alltid har kjøpt det jeg har likt uten at det har hatt noen baktanker, altså ikke noen spesiell stil eller ettertanke om ting passer til andre ting jeg har eller passer til meg i det hele tatt osv. 

Hvordan vet jeg hvilke farger og type klær som passer meg? Jeg ønsker gjerne en litt mer gjennomført stil, slik at det meste jeg har går med hverandre så jeg ikke har enkelt plagg som bare går til enkelte ting. Finnes det noen her som kan hjelpe meg litt på vei? Finnes det noen gode nettsider/artikler eller generelle tips til hva man bør ta hensyn til før man kjøper? Jeg er så lei av å ha litt av alt. 

Anonymkode: 930df...d20

Hvordan skal noen her vite hva slags farger som passer deg? Ingen her har sett deg i person, så det kan virkelig ingen her svare på.. 

Du burde jo se selv hvilke farger som passer deg? eller er du blind i forhold til klær? 
Spør ei god venninne hva hun tenker mtp farger.. Det er også bare du selv som vet hva DU liker, ingen andre kan fortelle det. Så du er nesten bare nødt til å kikke i butikker og på nettbutikker, for å finne ting du liker å prøve det på. Så kommer det mer naturlig etterhvert.. Vet ikke hvor gammel du er, eller om løpet er kjørt, det er vel aldri for sent. 

De klærne du beskriver her sier meg èn ting, og det er at du har en helt casual stil. Og det har folk flest, så du har jo en type stil vil jeg si.. Det går også an å gå til en klesbutikk og spørre om veiledning, du kan spørre en personligshopper (noen butikker tilbyr personligeshoppere hvis man skal handle, men det er kanskje i litt dyrere butikker - og hvis du har tenkt til å svi av en del kroner).

Skrevet

TS, du burde lese deg opp på kibbe, samt 12 sesong-fargeanalyse. Evt kan du legge ut bilder/sende pm hvis du vil ha mer hjelp på veien 😊

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...