AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Spørsmål til dere som har hatt hysteroskopi i forkant av ivf forsøk: Hva ble funnet under hysteroskopien? Ble du gravid etterpå? Anonymkode: 8d516...6c5
bondekone Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Fant polyøst vev, men de mente det ikke hadde noe betydning. Ble gravid forsøket etter😀
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 Klippet bort en polypp. Det ble kartlagt et myom/muskelknute som ble henvist til operasjon. Ble gravid med ivf etter operasjonen. Anonymkode: 5bde1...219
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Jeg hadde sammenvoksninger i livmoren. De så ikke noe på hysteroskopien, men måneden etter ble jeg gravid. Anonymkode: 88685...a2f
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Fant hjerteformet livmor, rettet opp i dette. Men har enda ikke blitt gravid. Ca tre mnd siden. Nå er det ingen andre ting vi kan sjekke, for alt ser fint ut.. Anonymkode: d5cf6...160
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #7 Skrevet 16. april 2020 På 15.4.2020 den 16.58, bondekone skrev: Fant polyøst vev, men de mente det ikke hadde noe betydning. Ble gravid forsøket etter😀 På 15.4.2020 den 18.36, AnonymBruker skrev: Klippet bort en polypp. Det ble kartlagt et myom/muskelknute som ble henvist til operasjon. Ble gravid med ivf etter operasjonen. Anonymkode: 5bde1...219 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sammenvoksninger i livmoren. De så ikke noe på hysteroskopien, men måneden etter ble jeg gravid. Anonymkode: 88685...a2f Kunne dette ses med vanlig ultralyd? Jeg utredes for habituell abort og gynekologen min mener det ikke er nødvendig med hysteroskopi da han ikke kan se noe «galt» med ultralyd. Han sier det kun gjøres dersom man har sett polypper/muskelknuter på ultralyd. Anonymkode: 62faf...b2f
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #8 Skrevet 16. april 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne dette ses med vanlig ultralyd? Jeg utredes for habituell abort og gynekologen min mener det ikke er nødvendig med hysteroskopi da han ikke kan se noe «galt» med ultralyd. Han sier det kun gjøres dersom man har sett polypper/muskelknuter på ultralyd. Anonymkode: 62faf...b2f Det sa de til meg også, men da jeg tok hysteroskopi fant de sammenvoksninger. Men i ditt tilfelle (slik som mitt), ble ikke det en prioritert operasjon i det offentlige, så det er nok relativt lang ventetid. Privat koster det 7000kr hos feks Hausken i Oslo eller Spiren i Nord. Jeg fikk forespeilet en ventetid på opp mot et år faktisk, så tok det privat. Ikke sikkert at du må vente så lenge evt ❤️ Anonymkode: d5cf6...160
bondekone Skrevet 16. april 2020 #9 Skrevet 16. april 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kunne dette ses med vanlig ultralyd? Jeg utredes for habituell abort og gynekologen min mener det ikke er nødvendig med hysteroskopi da han ikke kan se noe «galt» med ultralyd. Han sier det kun gjøres dersom man har sett polypper/muskelknuter på ultralyd. Anonymkode: 62faf...b2f Spør om vannscanning. På meg så de ujevnhet i livmor på denne undersøkelsen, vanlig UL så de ingenting😉 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #10 Skrevet 16. april 2020 11 minutter siden, bondekone skrev: Spør om vannscanning. På meg så de ujevnhet i livmor på denne undersøkelsen, vanlig UL så de ingenting😉 Opererte du livmoren da de fant ut dette? Anonymkode: d5cf6...160
bondekone Skrevet 17. april 2020 #11 Skrevet 17. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Opererte du livmoren da de fant ut dette? Anonymkode: d5cf6...160 Fikk en hysteroskopi etterpå ja. Gikk inn med kamera, og fjernet det de fant. De fant mindre enn de først så, men tok bort det som var.
AnonymBruker Skrevet 18. april 2020 #12 Skrevet 18. april 2020 På 16.4.2020 den 21.41, AnonymBruker skrev: Kunne dette ses med vanlig ultralyd? Jeg utredes for habituell abort og gynekologen min mener det ikke er nødvendig med hysteroskopi da han ikke kan se noe «galt» med ultralyd. Han sier det kun gjøres dersom man har sett polypper/muskelknuter på ultralyd. Anonymkode: 62faf...b2f De så muskelknuten ja, men den ble først vurdert som uskyldig ved primærdersøkelsen, bilen litt mer ut i livmorhulen ved en senere ultralyd, det ble da anbefalt å gå videre med hysteroskopi. Anonymkode: 5bde1...219
AnonymBruker Skrevet 22. april 2020 #13 Skrevet 22. april 2020 På 16.4.2020 den 21.41, AnonymBruker skrev: Kunne dette ses med vanlig ultralyd? Jeg utredes for habituell abort og gynekologen min mener det ikke er nødvendig med hysteroskopi da han ikke kan se noe «galt» med ultralyd. Han sier det kun gjøres dersom man har sett polypper/muskelknuter på ultralyd. Anonymkode: 62faf...b2f De så ikke noe på ultralyden, det ble oppdaget ved kontrollen av om egglederne var tette. Anonymkode: 88685...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå