Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har vært på dette tiltaket fra nav? Fikk du ny jobb innen de 3 mnd, eller måtte du over på dagpenger? 

Anonymkode: 88c9a...4a1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Friskmelding til arbeidsformidling er ikke et tiltak i seg selv, men NAV kan pålegge deg å delta på tiltak om de ser det som nødvendig. 

I forkant av at jeg ble friskmeldt til arbeidsformidling ble jeg sendt på tiltaket "avklaring" i regi av Sonans Karriere. Hensikten var å avklare hvilken kompetanse jeg hadde og hviken oppfølging jeg ville behøve for å komme i jobb igjen. Det bestod av at jeg tok diverse tester for å kartlegge interesser osv. og hadde noen samtaler med en karriereveileder. Hun sendte en rapport til NAV og da jeg ble friskmeldt til arbeidsformidling måtte jeg delta på tiltaket "oppfølging", også i regi av Sonans Karriere.

Oppfølging bestod i hovedsak av at jeg fikk hjelp med søknad og CV av en karriereveileder, måtte delta på jobbkafe (sitte i et grupperom fra 10 til 13 og jobbe med søknader), jeg hadde intervjutrening med karriereveilederen og måtte delta på noen seminarer i gruppe med de andre på samme tiltak. 

Jeg kom meg i jobb igjen etter drøyt to måneder, ikke fast jobb, men fikk et oppdrag via et bemanningsbyrå som etterhvert har resultert i deltidsstilling og en del vikarjobbing. 

Anonymkode: 43fcb...7f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...