Gå til innhold

Samfunnskritisk jobb og eldre barn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skoletilbudet for oss med samfunnskritisk jobb gjelder jo kun opp til 4 klasse. Skolene åpner jo også bare opp til 4 klasse nå om noe uker. Dere med barn og 5 og 6 klasse. Er det hjemme med barna?

Anonymkode: 89c94...3d7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Barna er hjemme og klarer seg selv...

Anonymkode: c1f0f...42f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det lurer jeg også på. Min 6.klassing trenger endel hjelp med skolearbeidet, spesielt enkelte fag. Så både faglig og det tekniske trenger mitt barn hjelp til. Jeg føler meg presset til å gå tilbake fordi andre sier barna er store og bør klare seg selv men det er jo ikke så lett. Sosialt er det også veldig ensomt akkurat nå så har litt vondt av å forlate hjemmet. 

Anonymkode: 207fc...26d

AnonymBruker
Skrevet

Det er av samme grunn som det ikke er SFO til så gamle barn. De har evnen til å klare seg selv til en viss grad, stor nok grad til at andre kan dra på jobb. Barnet må bare få litt tillitt, og spare opp det som barnet trenger hjelp med til foreldre er hjemme igjen. Det går helt greit det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Store barn greier seg vel hjemme alene? Hvis ikke så har disse barna større problemer enn at skolen er stengt? 

Anonymkode: f332c...eba

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Store barn greier seg vel hjemme alene? Hvis ikke så har disse barna større problemer enn at skolen er stengt? 

Det er noe helt annet å klare seg hjemme alene og det å skulle ta ansvar for egen læring. 

https://www.aftenposten.no/norge/i/8m81zG/hvorfor-skal-57-trinn-fortsatt-holdes-borte-fra-skolen-en-helhetlig-tilnaerming-er-regjeringens-forklaring

Anonymkode: 207fc...26d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er av samme grunn som det ikke er SFO til så gamle barn. De har evnen til å klare seg selv til en viss grad, stor nok grad til at andre kan dra på jobb. Barnet må bare få litt tillitt, og spare opp det som barnet trenger hjelp med til foreldre er hjemme igjen. Det går helt greit det.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda. Store barn klarer seg fint hjemme alene. Men det er forskjell på å være alene hjemme i 2 timer etter skolen og 8-9 timer hver dag. Dessuten er det ikke alle barn som klarer skolearbeidet alene. Noen trenger mer hjelp en andre selv om de er store barn

Anonymkode: 89c94...3d7

• Liker 2
  • Opprett ny...