Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg tenker å søke på ingeniør studie til høsten.

Jeg har hatt s1 og s2 og tok opp fysikk 1 og R2 i fjor.

jeg har ringt inn VGs om de kunne oppdatere vitnemålet. De sa at de kunne sette inn fysikk 1 men ikke R2, ettersom jeg ikke har hatt r1. Men de sa at man kunne søke med kompetansebevis.

er det sant? Holder det å laste opp kompetansebeviset? 

Anonymkode: 05c7c...a26

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

er det sant? Holder det å laste opp kompetansebeviset? 

Ja, jeg søkte og kom inn på kompetansebeviset. Det må selvsagt være signert og i orden, men det går helt fint.

Anonymkode: e8325...2dc

AnonymBruker
Skrevet

Tviler på det, med mindre det er nye regler nå veldig nylig?

Jeg hadde kompetansebevis og søkte høyere utdanning. Ble avvist og fikk beskjed om å søke på nytt med vitnemål.

Anonymkode: a1ad3...576

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Tviler på det, med mindre det er nye regler nå veldig nylig?

Jeg hadde kompetansebevis og søkte høyere utdanning. Ble avvist og fikk beskjed om å søke på nytt med vitnemål.

Anonymkode: a1ad3...576

Det gikk fint for meg i 2016 i hvert fall. Vet ikke hvordan dagens regler er, men jeg har kun benyttet og vist frem (dokumentkontroll på uni. etter jeg begynte) kompetansebeviset. Så det skal gå helt fint.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg søkte og kom inn på kompetansebeviset. Det må selvsagt være signert og i orden, men det går helt fint.

Ja, det er signert og alt. Har lest noen steder at man må oppdatert vitnemål for å få det godkjent... 

Kan jeg spør hvorfor du søkte med kompetansebevis ? Liksom tok du opp fag som du ikke hadde fra før av? 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha bestått vgs for å komme inn på universitetet, det vil si at du må ha vitnemål. Hvilke fag mangler du siden du har kompetansebevis?

Anonymkode: c7e5a...526

AnonymBruker
Skrevet

Glem svaret over jeg er dum i dag. Du sender inn vitnemålet og legger ved kompetansebevis på R2.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Glem svaret over jeg er dum i dag. Du sender inn vitnemålet og legger ved kompetansebevis på R2.

Ja, jeg har vitnemål. Og har et kompetansebevis på at jeg tok R2 som privatist. Derfor jeg lurer på om det holder bare å laste opp kompetansebeviset. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, jeg har vitnemål. Og har et kompetansebevis på at jeg tok R2 som privatist. Derfor jeg lurer på om det holder bare å laste opp kompetansebeviset. 

Om du har elektronisk vitnemål ja :) du ser også på studentweb om fagkrav er dekt til det du har søkt, så bare å sende de mld der om noe ikke virker i orden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...