AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #21 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er karet på gulvet jeg spør om. Til å begynne med ja, men et bad man har dusjet rett på flis på har jo en mye kortere holdbarhet enn der det har vært kabinett eller badekar. TS Anonymkode: 284a0...bf2 Se her : https://www.vvskupp.no/novellini/cu1409011-30/novellini-custom-dusjkar-m-sidepanel-140x90-cm-hvit?kk=a4c62e8-16d0bba129f-4d0e5&gclid=Cj0KCQjw4dr0BRCxARIsAKUNjWTC2Tiq7zt6rNsxX69LMsF9UUCsKG-e0pc5Mhbb9aClb4NCrvTUyuoaAk2_EALw_wcB&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Novellini Custom Dusjkar m/sidepanel 140 Anonymkode: 9e41e...d6e
Honey Dew Skrevet 15. april 2020 #22 Skrevet 15. april 2020 Slike dusjer har vi hatt lenge her i Norge.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #23 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er badet gjort etter våtromsnorm så er det ikke noe mer fare for vannlekkasjer om en dusjer rett på flis. Anonymkode: 4455d...bea Ikke de første årene nei, men bad med kabinett/badekar varer utrolig mye lenger. TS Anonymkode: 284a0...bf2 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #24 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Se her : https://www.vvskupp.no/novellini/cu1409011-30/novellini-custom-dusjkar-m-sidepanel-140x90-cm-hvit?kk=a4c62e8-16d0bba129f-4d0e5&gclid=Cj0KCQjw4dr0BRCxARIsAKUNjWTC2Tiq7zt6rNsxX69LMsF9UUCsKG-e0pc5Mhbb9aClb4NCrvTUyuoaAk2_EALw_wcB&utm_source=kelkoono&utm_medium=cpc&utm_campaign=kelkooclick&utm_term=Novellini Custom Dusjkar m/sidepanel 140 Anonymkode: 9e41e...d6e ja jeg ser det er til salgs enkelte steder, spørsmålet mitt var, hvorfor er det ikke vanlig? TS Anonymkode: 284a0...bf2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #25 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke de første årene nei, men bad med kabinett/badekar varer utrolig mye lenger. TS Anonymkode: 284a0...bf2 Du kan mene hva du vil, men det er fakta. Anonymkode: 4455d...bea 1
Skiftenøkkel Skrevet 15. april 2020 #26 Skrevet 15. april 2020 kanskje det har med godkjenninger å gjøre. nokså rigid dette med tekniske forskrifter osv.
tangent Skrevet 15. april 2020 #27 Skrevet 15. april 2020 Er sikkert ikke noe spesiell grunn til at det ikke er så vanlig. Har ofte med hva man ble presentert for og vant med og hvilke produsenter som ble populære. I USA er det veldig vanlig med toppmatet vaskemaskin, her er det ikke det.
Gjest O.G. Skrevet 15. april 2020 #28 Skrevet 15. april 2020 Jeg synes ikke det var noe finere enn våre dusjkabinett.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #29 Skrevet 15. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker said: ja jeg ser det er til salgs enkelte steder, spørsmålet mitt var, hvorfor er det ikke vanlig? TS Anonymkode: 284a0...bf2 Fordi det ikke er pent, om det er en boks som dusjkabinett er det like greit å ha et vanlig kabinett med tynn bunn, tenk på all støv og skit som samler seg mellom vegg og dusjplast som man ikke ser. Man må også ha en slik boks som matcher resten av badet. Med vanlige kabinett er det gjennomsiktige vegger som er bra for renhold og de passer inn uansett stil på badet. Anonymkode: 9d406...9e6 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #30 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan mene hva du vil, men det er fakta. Anonymkode: 4455d...bea Er du virkelig uenig i påstanden om at et bad holder lenger om det er dusjkabinett enn om man dusjer rett på flis? Det er en ganske opplest og vedtatt sannhet. https://www.nrk.no/livsstil/slik-far-du-badet-til-a-vare-lenger-1.7876282 "det er liten tvil om at bad der det har vært dusjet i badekar eller kabinett har tålt tiden langt bedre" TS Anonymkode: 284a0...bf2 5
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #31 Skrevet 15. april 2020 7 minutter siden, Skiftenøkkel skrev: kanskje det har med godkjenninger å gjøre. nokså rigid dette med tekniske forskrifter osv. ja, kanskje... TS Anonymkode: 284a0...bf2
Gjest Lama_Drama Skrevet 15. april 2020 #32 Skrevet 15. april 2020 Alle som har slik dusj som jeg vet om dusjer rett på flisene. Dette ser jo mye smartere ut.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #33 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, Lama_Drama skrev: Alle som har slik dusj som jeg vet om dusjer rett på flisene. Dette ser jo mye smartere ut. "Alle" er vel enige om a det ser penere ut ja, men så er det holdbarheten på badet da. Jeg for min del syntes i alle fall at et slikt dusjkar (som jeg nå har lært at det heter) ser penere ut enn et dusjkabinett, selv om rett på flis er det peneste. TS Anonymkode: 284a0...bf2 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #34 Skrevet 15. april 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: I USA er dette en veldig vanlig måte å bygge en dusj på. Det er liksom en mellomting mellom et kabinett og dusj «rett på flis.» Hvorfor gjør vi ikke det i Norge? Det er jo mye penere enn kabinett og må da være mer lekasjesikkert enn «rett på flis» Anonymkode: 284a0...bf2 Dette er gamelt nytt. Det er fluss av slike dusjer i samtlige norske hjem. Selv om du ikke har innsyn til de hjemmene så betyr det ikke at det ikke finnes folk som har valgt den type dusj. Om du tar seg en tur på Instagram og søke opp norske interiør profiler så ser du at det er tatt i bruk. Anonymkode: 676bc...be5 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #35 Skrevet 15. april 2020 Jeg har heller aldri sett dette i Norge (for jeg regner med det er den bunnen i dusjen du snakker om?) Om det er mer lekkasjesikkert enn dusj på flis er jeg dog usikker på, neppe like sikkert som et dusjkabinett. Anonymkode: 07154...c6d 4
Gjest Albbas Skrevet 15. april 2020 #36 Skrevet 15. april 2020 33 minutter siden, AnonymBruker said: Dette er gamelt nytt. Det er fluss av slike dusjer i samtlige norske hjem. Selv om du ikke har innsyn til de hjemmene så betyr det ikke at det ikke finnes folk som har valgt den type dusj. Om du tar seg en tur på Instagram og søke opp norske interiør profiler så ser du at det er tatt i bruk. Anonymkode: 676bc...be5 Kan ikke du komme med eksempler på sånne profiler da? Du vet at TS snakker om dusjkaret i bunnen? Har aldri sett det jeg heller...
spinner Skrevet 15. april 2020 #37 Skrevet 15. april 2020 Da våre varmekabler gikk la vi nye utenfor dusjen og satte inn dusjkar 80x100cm i porselen. Fliser på veggene og glassdør mot resten av badet. Ikke tett som et kabinett ville vært. Dette sparte oss for ny membran og masse arbeid. I andre land i Europa er det skepsis mot dusjsoner med flis i gulvet. 1
Kontormus Skrevet 15. april 2020 #38 Skrevet 15. april 2020 Har 2 bad i huset, hvor det dusjes rett på flis, innenfor klare dusjdører med subbelister nede. Det i 2 etg har et lag vanntett belegg under membran som er sveiset. I dusjsonen er det mosaikkfliser som er lettere å få til og følge fallet på gulvet, mot sluket. Tenker at det er vesentlig hvor stort badet er, og hvor sluket er plassert om det er nødvendig med kar for å lede vannet. Ikke så stas og få innsjø på hele badet etter en dusj. Mener denne typen bad er den nye normen, og syns jeg kun ser slike utstilt hos VVS-forhandlere
newman01 Skrevet 15. april 2020 #39 Skrevet 15. april 2020 Slike dusjkar er ganske genialt med tanke på levetid. Et bad der man dusjer rett på flis har en teknisk levetid på 10år, og bør vurderes oppgradert etter 15. Med et slikt system, hvor karet i bunnen er tett mot veggplatene har i teorien ubegrenset levetid. Eneste man må følge med på er fugene mellom kar og veggplater, samt følge med på sluk og tetthet der. Ingen trøbbel med manglende klemring, feil innsatt klemring, dårlig utført smøremembran, setninger i bygget som medfører sprekker og glipper på membran. Man trenger i utgangspunktet heller ikke varmekabler i dusjsonen, siden karet blir fort oppvarmet av vannet. 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #40 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er gamelt nytt. Det er fluss av slike dusjer i samtlige norske hjem. Selv om du ikke har innsyn til de hjemmene så betyr det ikke at det ikke finnes folk som har valgt den type dusj. Om du tar seg en tur på Instagram og søke opp norske interiør profiler så ser du at det er tatt i bruk. Anonymkode: 676bc...be5 Du vet det er snakk om den delen som er i bunn av dusjen, på gulvet? Vi vet at det et vanlig å ikke ha dusjkabinett.. Men den hele delen som ser ut som bunnen av et dusjkabinett er ikke vanlig i Norge. På Instagram ser jeg mange lignede dusjer, men i alle disse dusjer man på flislagt gulv, ikke som TS viser bilde av. Anonymkode: 00193...2ac 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå