Gå til innhold

Digital 17.mai-feiring?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Marianne Borgen, ordfører i Oslo, sier at vi skal "ta på oss finstasen" og "satse på digitale løsninger" for å feire 17.mai. Å ta på seg bunaden og logge på PCn for å høre på en eller annen skoletale virker direkte latterlig og et desperat forsøk på å få ting til å fremstå som normalt i en tid der ting ikke er normalt. Tviler sterkt på at folk gidder denne digitale feiringen av 17.mai. 

https://www.aftenposten.no/osloby/i/GGLgW6/ta-paa-deg-finstasen-men-regn-med-at-du-kun-kan-moete-folk-digitalt-17-mai-feiringen-skjer-hjemme-i-aar

Anonymkode: 981e3...34f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan de ikke bare vise barnetoget i Oslo fra i fjor da? Det er jo det samme toget år etter år.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Honey Dew skrev:

Kan de ikke bare vise barnetoget i Oslo fra i fjor da? Det er jo det samme toget år etter år.

Håper det heller blir kavalkade med høydepunkter fra alle år.

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, kvinneguide skrev:

Håper det heller blir kavalkade med høydepunkter fra alle år.

Åh, det høres kjempefint ut. Det hadde vært så gøy å se :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Potetsekkløp, pølse og is ka  fortæres i egen hage. De som bor i blokk eller i storbyen må fordele tiden de bruker i bakgåreen til slikt, 10 min pr løp og beboer også begynner man på nytt igjen når runden er ferdig?

Anonymkode: 5f604...803

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Potetsekkløp, pølse og is ka  fortæres i egen hage. De som bor i blokk eller i storbyen må fordele tiden de bruker i bakgåreen til slikt, 10 min pr løp og beboer også begynner man på nytt igjen når runden er ferdig?

Anonymkode: 5f604...803

Kan organiseres som stafett så lenge alle har medbragt potet og skje.

Anonymkode: cba7a...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Haha, så først nå at du har skrevet potetsekkløp. Så du slår sekkeløp og potetløp sammen? 

Anonymkode: cba7a...fd0

AnonymBruker
Skrevet

Både samboer og jeg er utlendinger, så her blir det ingen digital feiring. Heldigvis slipper man den evinnelige dugnaden og pengepresset som er hvert år. 

Anonymkode: 842c9...452

• Liker 1
Skrevet

Og så blir det vel innslag fra koronasmittede som vinker med flagg fra isolasjon på Grand hotell, og kongefamilien på slottet som vanlig. Haddy N´jie og Nadja Hasanhoi som gjennomfører digitale intervjuer med bunadskledde folk som feirer i egen villa og hage og Else Kåss Furuseth som kjører rundt i en heisekran og skåler med folk på balkongene.

AnonymBruker
Skrevet

For en gangs skyld gleder jeg meg til 17 mai. Skal sitte på terassen og drikke øl og grille.

Anonymkode: 3887b...f64

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Både samboer og jeg er utlendinger, så her blir det ingen digital feiring. Heldigvis slipper man den evinnelige dugnaden og pengepresset som er hvert år. 

Anonymkode: 842c9...452

Jeg er utlending jeg og, men feirer likevel. Det er den fineste dagen i året synes jeg 😊

Anonymkode: 321e0...2bc

• Liker 1
  • Opprett ny...