Gå til innhold

Bukse lukter plutselig kjemisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et litt merkelig problem. Jeg har en sånn stretch-jeans fra H&M. Kjøpte den for bare et par måneder siden. Har brukt - og vasket den - opp til flere ganger såklart. Men de to siste gangene jeg har vasket den, så stinker den så innforjævlig. Det lukter noe slags kjemisk av buksebeina.  Klarer ikke spesifisere men det er absolutt ikke lukt av noe "biologisk" eller surt/bakterier osv. Det lukter kjemisk. Jeg vasket denne buksen to ganger på rad sammen med noen bomullsklær og en polyesterbukse (joggebukse type nike osv). Ingen av bomullsklærne luktet kjemisk, men det hadde smittet av til polyesterbuksa. Når jeg vasket begge buksene på nytt (rene, ubrukt), sammen med bomullsklær, luktet det mindre av begge - nesten ingenting foruten ene buksebenet til joggebuksa) men det ser ut til at lukten kommer av H&M-jeansen. Jeg vasker den alene nå, i eddik. Jeg pleier bruke eddik innimellom som tøymykner, så jeg vet ikke om det er derfor jeg ikke har kjent dette før?

Men hva faen??? Hvis nye bukser lukter - pleier de jo å lukte rett fra pakken og så vasker man 1 gang så er det borte. Hvordan går man bukt med denne lukta en gang for alle? Jævla elendige H&M-bukser!

Anonymkode: 8f64c...483

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er den svart? 

Anonymkode: dce78...52c

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er den svart? 

Anonymkode: dce78...52c

Nei, den er sånn jeans-farget. Har vasket den i eddik på 60 grader og det lukter ennå av den. Den lukter mye mindre nå men det lukter noe fortsatt. Jeg skjønner ikke hvorfor denne lukten plutselig har kommet. (med mindre klærne var sprayet med noe som har blitt "avvasket"

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, den er sånn jeans-farget. Har vasket den i eddik på 60 grader og det lukter ennå av den. Den lukter mye mindre nå men det lukter noe fortsatt. Jeg skjønner ikke hvorfor denne lukten plutselig har kommet. (med mindre klærne var sprayet med noe som har blitt "avvasket"

Sorry, skulle stå 40 grader. det er det meste den tåler.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en sånn. Måtte kaste den, for den sluttet aldri å stinke. 

Anonymkode: 6bb18...426

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde en sånn. Måtte kaste den, for den sluttet aldri å stinke. 

Anonymkode: 6bb18...426

Huff! Elendig kvalitet. Kan ikke forstå hva som har gått galt! :( Men er jo begrenset hvor mange ganger man orker å vaske ei jævla bukse også. Hmrf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...