Gå til innhold

Lever viruset?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det her er vel kanskje et generelt spm for alle virus, men allikevel; mener du at viruset lever eller at det bare er en slags informasjonspakke som blir utsatt for evolusjon pga DNA/RNA? Virus har en del egenskaper som karakteriserer liv, men samtidig ikke alle. Selv mener jeg det ikke er liv. 

Anonymkode: 263ad...548

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett. Det er ikke liv, for det er et RNA-virus. Det er bare en pakke med informasjon som trenger en vert. Og da opphører den å eksistere siden den "smelter" inn i verten, og utløser RNA og hijacker prossen. Da er den ikke lengre viruset den var.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her er en innføring i virusets eksistens fra en ekspert: 

Anonymkode: 0d744...9b9

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er en innføring i virusets eksistens fra en ekspert: 

Anonymkode: 0d744...9b9

Eksperten har talt 🙄 Antibiotika er ikke for virus, men bakterier. Han får det til å høre ut som om korona viruset har utviklet resistens mot antibiotika, men antibiotika var aldri effektivt mot virus i utgangspunktet.. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Eksperten har talt 🙄 Antibiotika er ikke for virus, men bakterier. Han får det til å høre ut som om korona viruset har utviklet resistens mot antibiotika, men antibiotika var aldri effektivt mot virus i utgangspunktet.. 

Antibiotika kan hjelpe mot virus ved å avlaste immunforsvaret mot bakterier, så der har du feil. Viste du ikke det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tipper noen prøvde å forklare for ham hvorfor  antibiotikaresistens kan være et problem for de som får sekundære infeksjoner.
Og her ser man jo tydelig hvor mye han skjønte av det.....
At noen fortsatt kan ta fyren alvorlig og attpåtil tro han er smart blir mer og mer ubegripelig dag for dag.

Anonymkode: 69598...447

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Anonym Bruker said:

Virus er ei levende organisme , men  kan ikkje fysisk flytte på seg selv. 

https://forskning.no/a/1654346

Nei. Er forskning.no som har feil ordbruk. Med "levende" mener de intakt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Atomlynet skrev:

Antibiotika kan hjelpe mot virus ved å avlaste immunforsvaret mot bakterier, så der har du feil. Viste du ikke det? 

Det er jeg klar over, men det er overhode ikke slik han fremstiller det fra hva han sier. Og det er derfor jeg skrev det jeg skrev. Han får det til å høres ut som om det er viruset selv som har blitt resistent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viruset er ikke levende.

Det må komme seg inn i en levende celle for å gi beskjed til cellen om å produsere flere viruser. Uten en levende menneske- eller dyrecelle er viruset helt dødt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jeg klar over, men det er overhode ikke slik han fremstiller det fra hva han sier. Og det er derfor jeg skrev det jeg skrev. Han får det til å høres ut som om det er viruset selv som har blitt resistent

Var du egentlig klar over det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liv har ingen definisjon, men i forskning er det ofte fire kriterier man mener en organisme må ha for å bli klassifisert som liv. Ettersom virus ikke har metabolisme vil de fleste forskere mener at virus ikke lever utifra demmes definisjon av liv.

Endret av abc123detvardet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Atomlynet skrev:

Var du egentlig klar over det? 

Ja, men hvis du ser videoen er det ikke akkurat det som er fokuset hans. Det er jo uansett en sekundær måte å avlaste immunsystemet. Han snakker jo direkte om korona viruset. Jeg sier ikke at det du nevner ikke kan være viktig, men det var liksom ikke poenget akkurat her...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men hvis du ser videoen er det ikke akkurat det som er fokuset hans. Det er jo uansett en sekundær måte å avlaste immunsystemet. Han snakker jo direkte om korona viruset. Jeg sier ikke at det du nevner ikke kan være viktig, men det var liksom ikke poenget akkurat her...

Var du egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Atomlynet skrev:

Var du egentlig?

haha, Ja jeg visste om det og jeg hadde Ikke vært redd for å skrive at «sier du det, det visste jeg ikke» 😁 men jeg syntes ikke det var relevant for videoen og det Trump sier. Synes du selv det han sier virker logisk og riktig?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det kan ikke kalles levende på grunn av at det ikke på egenhånd klarer å reprodusere

Anonymkode: 8e50f...ab0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

haha, Ja jeg visste om det og jeg hadde Ikke vært redd for å skrive at «sier du det, det visste jeg ikke» 😁 men jeg syntes ikke det var relevant for videoen og det Trump sier. Synes du selv det han sier virker logisk og riktig?

Viste du? Vær ærlig nå. 

Når det kommer til trump så er han en klovn som ofte sier ting som er helt på bærtur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 minutter siden, Atomlynet skrev:

Viste du? Vær ærlig nå. 

Når det kommer til trump så er han en klovn som ofte sier ting som er helt på bærtur. 

Det samme kan vel sies om det du skriver også.

Anonymkode: 1d96c...410

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det her er vel kanskje et generelt spm for alle virus, men allikevel; mener du at viruset lever eller at det bare er en slags informasjonspakke som blir utsatt for evolusjon pga DNA/RNA? Virus har en del egenskaper som karakteriserer liv, men samtidig ikke alle. Selv mener jeg det ikke er liv. 

Det lever når det finner en vert. Så det lever på en måte, men har ikke intelligens, men de har kanskje gener som omformer seg. Det er liv på et tidlig stadium. 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er og forblir i mørket og tåka. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme kan vel sies om det du skriver også.

Anonymkode: 1d96c...410

Det blir jo feil da, men tro gjerne det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Opprett ny...