AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Hei. Uten at jeg vil gå særlig inn i detaljer så har jeg havnet i en situasjon hvor jeg innser at jeg egentlig ikke har noen rundt meg. Den eneste jeg hadde var ex'n min, og det som har holdt meg oppe er tanken på at jeg skulle flytte inn hos han i en by langt unna dette stedet her. Det tok slutt med han, og drømmene mine ble knust. Jeg har hverken venner eller familie. Gikk gjennom en livskrise for bare noen mnd siden og det var da jeg skjønte at jeg faktisk er helt venneløs. De få menneskene jeg trodde jeg kunne regne med viste seg å ikke være interessert. Jeg har det siste 1,5 året prøvd å engasjere meg i "venners" liv, invitere, holde kontakten, være positiv. Men jeg blir som regel kun møtt med smilefjes og ikke noe mer. Så kom den livskrisa jeg nevnte over her, hvor jeg havnet i en ulykke og mistet nesten livet hvor jeg skjønte med hundre prosent sikkerhet at det faktisk ikke er noen som bryr seg. Jeg er så deprimert at jeg egentlig ikke ser poenget i noe mer, men en liten del av meg er likevel positiv og prøver å se fremover. Har bestemt meg for å flytte selv om jeg ikke lenger har en kjæreste å flytte inn til. Eller noen andre for den sakens skyld. Jeg blir i godt humør av tanken på å dra fra denne plassen og begynne helt på nytt. Men for å komme dit må jeg gjøre en del ting jeg synes er skummelt. Når jeg tenker på disse tingene blir jeg motløs og tenker det beste nok er å bare fortsette å bo her. Men det er virkelig det siste jeg vil, jeg vil vekk herfra. Jeg ser at jeg for første gang i mitt liv ikke har noen som kan eller vil hjelpe meg med flytte. Har planlagt flytting over tid og har klart å spare opp ca 30 000 kroner. Er det noen som har benyttet seg av flyttebyrå og vet sånn ca hvor mye det koster og prosessen rundt det? Jeg liker ikke å snakke med fremmede folk så bare dette med flyttebyrå blir vanskelig nok for meg. Tror dere flyttebyrået vil reagere på at det kun er meg? Altså ingen mann, ingen barn, ingen venner som hjelper til med bæring osv. Kun meg. Jeg synes dette virker så ufattelig trist, og kanskje ennå mer trist sett utenfra. Jeg er som sagt deprimert og sitter med en uvirkelighetsfølelse fordi jeg nå er helt mutters alene. Kan jeg klare dette her? Jeg prøver å smile, stole på meg selv og magefølelsen og satse på at dette kommer til å gå helt fint. Og at jeg er på vei mot noe bra. Jeg er lei meg, gråter, har kjærlighetssorg.Men likevel går jeg med den innstillingen at dette går bra. Noen innspill, råd, tips? 😞 Høres dette helt idiotisk ut å gjøre alene eller kan jeg klare det? Hilsen redd og nervøs. Anonymkode: 96d44...1fd
Anim92 Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Helt sikker på at du kan klare dette alene! Flyttefolkene bryr seg nok ikke stort.. og om du tenker litt på det- du skal aldri møte dem igjen, så hva har det å si? Eller kanskje en av de er råkjekke og single, så er det bare en kjempefordel at du er alene😝 Se på det som en ny start! Meld deg inn i en hey girl gruppe på facebook som hører til byen du skal til. "Fake it 'til you make it" er faktisk noe man kan tenke med livet og i blant. Se for deg det livet du ønsker ha, og deretter hva du må gjøre for å få det. Kanskje det krever at du må gjøre noe du ikke vanligvis ville gjort osv. 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 Sist jeg brukte flyttebyrå, så var det jo nettopp for at jeg skulle slippe å be familie og venner om hjelp til å bære. Og ingen reagerte på det, jeg bar heller ingenting selv. Flyttefolka gjorde alt, det var jo derfor jeg bestilte dem. Så jeg tenker at det ikke er et problem i det hele tatt, og ønsker deg masse lykke til Anonymkode: a23cc...b26 3
SoWhat? Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 (endret) Du. Flyttebyrå er til for å bære og flytte for deg. Jeg er singel og har brukt dem to ganger, ulike byråer. De bærer og har aldri reagert på at jeg er alene 😄 vi er veldig mange single som flytter! Du føler deg, og er nok ensom, og så tror du at det synes utenpå. Det gjør det ikke, og om det hadde gjort, så ville da veldig veldig få tenkt usympatiske tanker om det. Som ei skriver over her "fake it till you make it" Det er virkelig ikke dumt. Vi sliter alle med selvsikkerhet iblant, i ulike situasjoner. Når jeg kommer dit, så putter jeg på meg en smilende og selvsikker maske. Og det går bra. Men jeg syns det er trist å lese at du ikke har noen venner osv. Jeg håper det vil bli bedre på nytt sted! Husk at det fins mange flere uten noen nære, og de er rundt oss. Det synes bare ikke på mennesker. Jeg ønsker deg lykke til Ts. Kanskje blir dette et fint vendepunkt for deg! Endret 15. april 2020 av SoWhat?
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 Hei 😊 jeg er i samme situasjon som deg, fint å lese svarene her. Jeg har sett på noen flytte byrå sine sider og der beregner de pris ettersom hvor mye møbler du har og hvor langt du skal flytte. Ikke så dyrt som jeg fryktet og stor forskjell på pris så sjekk litt rundt. Når de kommer kan du finne på noe "jobb" på PCen eller noe? Jeg satser på det 😄 Dette skal gå fint! jeg lengter etter en ny symbolsk start nå... Litt redd selvfølgelig. Se fremover! 😘 Anonymkode: 22e46...d5c
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #6 Skrevet 16. april 2020 Åhhh 🤗 tusen takk for oppløftende ord fra dere, godt å høre fra andre at jeg ikke er gal som gjør dette. Også godt å tenke på at vi er flere i samme båt. Alle jeg kjenner setter i gang det prosjektet ved flytting, med venner og familie som hjelper til. Det er varm og hunder og masse liv og spetakkel. Så kommer lille meg, helt alene og kjenner meg ganske patetisk. Men føler meg bedre nå etter å ha lest svarene fra dere, tusen tusen takk 💓 Anonymkode: 96d44...1fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå