AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #21 Skrevet 15. april 2020 Skal tilbake på slaget 7 den 20. Hva skulle poenget være med å vente noen uker? Har ventet i 4,5 uker allerede. Anonymkode: 534b1...8d2 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #22 Skrevet 15. april 2020 Jeg jobber i barnehage og vi planlegger åpning.Dersom dere ikke abolutt må levere barnet i barnehagen så er mitt råd å la være. Det blir en helt ny barnehagehverdag fremover. I tillegg blir veldig mange av tiltakene som iverksettes vanskelig å gjennomføre eller med varierende grad av vellykkethet. Dersom barnet ditt "kjeder seg" og savner barnehagen og mener det er god nok grunn til å sende barnet i barnehage, så har du ikke forstått hva koronaviruset er. Rettningslinjene kommer i dag kl 16. Anonymkode: 4d346...a1e 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #23 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Stoler dere ikke på ekspertene og fagfolket? Jeg blir litt forundret over de som lar frykten styre og ikke fakta. Av alle de døde på verdensbasis er det mindre en 10(!) som er barn under 10 år. Barn rammes så og si ikke av dette viruset, noe vi også ser i Sverige der både skoler og barnehager er åpne, og det finnes omtrent ikke tilfeller med syke barn. Jeg vil oppfordre folk til å forholde seg til fakta og ikke frykt. Dessuten: Det er ikke noe bedre om "noen uker til". Mest sannsynlig vil det være flere døde, da denne "slå ned"-taktikken til Norge ikke er holdbar i lengden. Før eller siden må de over til "brems"-taktikken, som vil gi en markant økning i smittede, noe som er høyst nødvendig for å oppnå flokkimmunitet raskere. Anonymkode: aa638...aff Det handler jo ikke bare om barna. Selv om barna forhåpentligvis ikke blir så syke selv så er forskerne veldig delt på om barna kan spre smitte (til voksne). Noen sier ja og andre nei, vi vet ikke. Viruset er for nytt. Men danskene og amerikanerne mener hvertfall at barn smitter. Barnet smitter deg, du går på jobb og smitter noen der, så tar du bussen hjem og smitter noen der, du går på butikken og smitter noen der før du legger seg under dyna og innser at du er syk. Så sprer det seg ukontrollert i samfunnet. Vi kan ikke være sikre på at det ikke kommer til å skje. Og da er hele den kjipe perioden vi har hatt nå bortkastet. Kunne de ikke bare holdt stengt til sommerferien. Så er det to måneder ferie, og når august kommer har vi kanskje fått noe medisiner som virker. I det minste har vi fått smitten så langt ned at det ikke vil eksplodere i fjeset på oss når vi åpner igjen. Vi er veldig usikre på om vi skal sende i barnehage, for øvrig. Barnet har lyst. Vi får se. Venter på tiltakene som skal settes inn før vi konkluderer. Anonymkode: a540b...7d0 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #24 Skrevet 15. april 2020 30 minutter siden, Sommerfuglen912 skrev: Nei det går jo ikke, kan ikke skjønne hvordan de evt har mange nok ansatte til det men. Hvis alle skal deles opp i små grupper og noen ansatte blir hjemme/ sykemeldt pga risiko. Mest sannsynlig blir det redusert tilbud på et eller annet vis. Det betyr at man ikke får barnehagetilbud full dag hver dag, eller at man får tilbud noen timer per dag. Anonymkode: 4d346...a1e 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. april 2020 #25 Skrevet 15. april 2020 Ser an tilbudet og hvordan de løser det.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #26 Skrevet 15. april 2020 Mitt barn holdes hjemme til mai,foreløpig. Mannen er permittert, går fint for oss. Anonymkode: e05ef...aa0 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #27 Skrevet 15. april 2020 Vi følger anbefalingene. Først var vi med på dugnaden om å begrense smitte. Hjemmekontor, hjemmeskole, har vært hjemme og ikke møtt folk, så vidt handlet litt i butikk. Nå er vi med på dugnaden om å åpne samfunnet kontrollert. Alle har ansvar for at dette skal gå på riktig måte, vi må åpne litt mer opp, gradvis immunisering under kontroll, vi sender barn i barnehage men holder oss hjemme og unngår annen sosial kontakt enn så lenge. Har liten sympati med de som spammer ned min facebookvegg og er krasse på forum og gir dårlig samvittighet til de som sender barna i barnehage og på skole når det åpner. Er ikke så lett å gradvis åpne landet i kontrollerte former når folkejustisen vil noe annet, og setter seg på bakbena. Nå skal vi jobbe for å komme oss på bena igjen. Det er det som er fokuset fremover! Anonymkode: 08aef...473 11
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #28 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi følger anbefalingene. Først var vi med på dugnaden om å begrense smitte. Hjemmekontor, hjemmeskole, har vært hjemme og ikke møtt folk, så vidt handlet litt i butikk. Nå er vi med på dugnaden om å åpne samfunnet kontrollert. Alle har ansvar for at dette skal gå på riktig måte, vi må åpne litt mer opp, gradvis immunisering under kontroll, vi sender barn i barnehage men holder oss hjemme og unngår annen sosial kontakt enn så lenge. Har liten sympati med de som spammer ned min facebookvegg og er krasse på forum og gir dårlig samvittighet til de som sender barna i barnehage og på skole når det åpner. Er ikke så lett å gradvis åpne landet i kontrollerte former når folkejustisen vil noe annet, og setter seg på bakbena. Nå skal vi jobbe for å komme oss på bena igjen. Det er det som er fokuset fremover! Anonymkode: 08aef...473 Vi snakker om smitte av koronavirus her. Du gjør ingen en tjeneste ved å la barnet ditt gå i barnehagen dersom du absolutt ikke trenger. Kan du holde barnet hjemme så er samfunnet bedre tjent med det. Hvordan mener du at det er bedre for samfunnet at du sender barnet ditt i barnehagen om du absolutt ikke må? Det er forøvrig ikke en dugnad om å åpne opp samfunnet igjen - men forklar gjerne hva du sikter til. Grunnen til at vi har hatt dugnad for å begrense smitte er for at vi ikke skal få en megastor belastning for helsevesenet på en gang - med dugnaden har vi fordelt det utover slik at det ikke kommer en stor bølge. Anonymkode: 4d346...a1e 6
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #29 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, Sommerfuglen912 skrev: Er enig i den over at dette blir en fiasko mest sannsynlig, har da en 2 åring og hvis de ikke kan trøstes/sitte på fanget osv blir det jo ikke noe hyggelig for henne å være der:( skjønner ikke hvordan dette kan gjennomføres på en bra måte for de minste. Være ute dagen lang? Selvsagt kommer vi ikke til å holde 2 meter avstand til barna, de skal jo fortsatt få trøst og den nærhet de trenger. Kjære vene. Anonymkode: b734e...ced
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #30 Skrevet 15. april 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal tilbake på slaget 7 den 20. Hva skulle poenget være med å vente noen uker? Har ventet i 4,5 uker allerede. Anonymkode: 534b1...8d2 Det er ikke sikkert det åpner 7. Barnehagene her jeg bor har så og si avtalt en åpningstid på 7,5 time allerede, så fra 8-15.30. Anonymkode: b734e...ced
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #31 Skrevet 15. april 2020 "Barneombud Inga Bejer Engh sier at beslutningen om å gjenåpne skoler og barnehager kom fra et samstemt ekspertutvalg, og at regjeringen valgte en enda mer forsiktig linje. – Mitt råd er; lytt til fakta og ikke så mye frykten, sier barneombudet til NRK." Ser ut til at barneombudet, regjeringen og et samstemt ekspertutvalg er på kollisjonskurs med ekspertene på KG Ærlig talt, hva er vitsen med å snekre egne råd og prakke dem på andre i en sånn situasjon som vi står oppe i nå? Anonymkode: 6c711...1f4 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #32 Skrevet 15. april 2020 Jeg er i full jobb men mannen er hjemme i permisjon med minstemann. 3 åringen skal tilbake i bhg når den åpner. Anonymkode: f07eb...84b
Sommerfuglen912 Skrevet 15. april 2020 Forfatter #33 Skrevet 15. april 2020 Haha må le litt, jeg var bare nysgjerrig på hva andre velger å gjøre derfor jeg spurte her inne. Noen tar jo helt av:p
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #34 Skrevet 15. april 2020 Bor i en av de bydelene i Oslo der det er mest smittespredning akkurat nå. Tilfeldigvis er det vel i de samme bydelene at de er mest bekymret for mange barn som nå ikke har et bhg-tilbud. Så når jeg da legger sammen to og to betyr det at myndighetene er villige til å risikere smitte av mitt barn, min familie og de ansatte i barnehagen fordi det skal være et støttehjul for de som ikke har det bra hjemme. vi aner ikke hva de langsiktige konsekvensene av dette viruset er. Vi har null forskning på dette. Koronavirus er nådeløse hva gjelder senskader og annen sykdom senere i livet hos andre arter. Så at noen tør å gå ut og proklamere at det er TRYGt og uten risiko og la smitten spre seg, det kommer kun av at de håper at dette blir glemt. At det kommer så langt sende i livet til disse ungene at de slipper unna med en beklagelse og en granskningsrapport som i ettertid belyser de feil som ble begått. Men det hjelper mitt barn svært lite om resultatet er kreft som åring, autoimmun sykdom, infertilitet eller varige skader av annen art. Da vil de bare si at det ikle er mulig å konkludere. Også fraskrives ansvaret på samme måte som de har fraskrevet deg ansvaret for de som ble brukt som laboratorierotter av FHI fordi det hastet med en meningokokkvaksine. I dag sitter de uføre og med MS og blir ikke hørt. Denne gruppen ble vaksinert samtidig med at det regnet atomavfall fra Tsjernobyl og det var ikke rikmannsungene i Oslo vest sine foreldre som ble lurt. Det var alle de på små steder der det var langt mellom doktorgradene. Jeg som forelder og immunologi som daglig basis for jobben min, vil jeg virkelig ikke stå ansvarlig for slike potensielle langtidsskader på mitt barn. den dagen hn er gammel nok til å spørre meg «hva gjorde du og pappa den gangen dere hadde et valg om å forsøke å hindre at jeg ble smittet» da skal jeg kunne svare at jeg gjorde alt som sto i min makt for å slippe at du fikk det. Anonymkode: d060d...3da 5
Sommerfuglen912 Skrevet 15. april 2020 Forfatter #35 Skrevet 15. april 2020 Men da er spørsmålet, hvor lenge skal man holde barna hjemme evt da? Aner jo ikke hvor lenge dette holder på. Og de aller fleste har ikke muligheten til å være hjemme i mnd/år.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #36 Skrevet 15. april 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor det? Stoler dere ikke på ekspertene og fagfolket? Jeg blir litt forundret over de som lar frykten styre og ikke fakta. Av alle de døde på verdensbasis er det mindre en 10(!) som er barn under 10 år. Barn rammes så og si ikke av dette viruset, noe vi også ser i Sverige der både skoler og barnehager er åpne, og det finnes omtrent ikke tilfeller med syke barn. Jeg vil oppfordre folk til å forholde seg til fakta og ikke frykt. Dessuten: Det er ikke noe bedre om "noen uker til". Mest sannsynlig vil det være flere døde, da denne "slå ned"-taktikken til Norge ikke er holdbar i lengden. Før eller siden må de over til "brems"-taktikken, som vil gi en markant økning i smittede, noe som er høyst nødvendig for å oppnå flokkimmunitet raskere. Anonymkode: aa638...aff Fordi vi har mulighet. Må likvevel være hjemme med søsken.. og så tenker jeg det blir lettere for de i barnehagen hvis vi som kan holder oss hjemme.. Anonymkode: c2878...110 7
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #37 Skrevet 16. april 2020 19 hours ago, Sommerfuglen912 said: Men da er spørsmålet, hvor lenge skal man holde barna hjemme evt da? Aner jo ikke hvor lenge dette holder på. Og de aller fleste har ikke muligheten til å være hjemme i mnd/år. Lengre en 5 uker i hvert fall. Helst ut sommeren. Men tydeligvis er det mange som sliter med å oppdra sine egne unger. Anonymkode: 64129...079 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #38 Skrevet 16. april 2020 19 timer siden, Sommerfuglen912 skrev: Men da er spørsmålet, hvor lenge skal man holde barna hjemme evt da? Aner jo ikke hvor lenge dette holder på. Og de aller fleste har ikke muligheten til å være hjemme i mnd/år. Holder de hjemme til og med søndag. Anonymkode: 534b1...8d2 3
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #39 Skrevet 16. april 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Bor i en av de bydelene i Oslo der det er mest smittespredning akkurat nå. Tilfeldigvis er det vel i de samme bydelene at de er mest bekymret for mange barn som nå ikke har et bhg-tilbud. Så når jeg da legger sammen to og to betyr det at myndighetene er villige til å risikere smitte av mitt barn, min familie og de ansatte i barnehagen fordi det skal være et støttehjul for de som ikke har det bra hjemme. vi aner ikke hva de langsiktige konsekvensene av dette viruset er. Vi har null forskning på dette. Koronavirus er nådeløse hva gjelder senskader og annen sykdom senere i livet hos andre arter. Så at noen tør å gå ut og proklamere at det er TRYGt og uten risiko og la smitten spre seg, det kommer kun av at de håper at dette blir glemt. At det kommer så langt sende i livet til disse ungene at de slipper unna med en beklagelse og en granskningsrapport som i ettertid belyser de feil som ble begått. Men det hjelper mitt barn svært lite om resultatet er kreft som åring, autoimmun sykdom, infertilitet eller varige skader av annen art. Da vil de bare si at det ikle er mulig å konkludere. Også fraskrives ansvaret på samme måte som de har fraskrevet deg ansvaret for de som ble brukt som laboratorierotter av FHI fordi det hastet med en meningokokkvaksine. I dag sitter de uføre og med MS og blir ikke hørt. Denne gruppen ble vaksinert samtidig med at det regnet atomavfall fra Tsjernobyl og det var ikke rikmannsungene i Oslo vest sine foreldre som ble lurt. Det var alle de på små steder der det var langt mellom doktorgradene. Jeg som forelder og immunologi som daglig basis for jobben min, vil jeg virkelig ikke stå ansvarlig for slike potensielle langtidsskader på mitt barn. den dagen hn er gammel nok til å spørre meg «hva gjorde du og pappa den gangen dere hadde et valg om å forsøke å hindre at jeg ble smittet» da skal jeg kunne svare at jeg gjorde alt som sto i min makt for å slippe at du fikk det. Anonymkode: d060d...3da I alle dager så mye vås og svartmaling Kreft, autoimmune sykdommer og infertilitet- si meg, hva er det du har røyka??? Du er klar over at det allerede i årevis har sirkulert opptil flere corona-virus i menneskeheten, og at et av disse corona-virusene også er opphav til en god slump av forkjølelsene i Norge hvert år? Det er ikke som om denne virus-typen er helt ny, ukjent og skummel og kan medføre drøssevis av farlige ettervirkninger som ingen vet noe om Det forskerne ser, er at de som får sykdommen på mest alvorlige vis (altså så og si INGEN barn), med kraftig lungebetennelse og dertilhørende lungeskader, vil kunne slite med ettervirkninger som tungpust o.l i lang tid etterpå. Andre sykdommer, som kreft(!) og autoimmune sykdommer er det ingen overhode som har snakket om eller mistenkt- fordi dette heller aldri har vært observert som en ettervirkning etter noen av de andre corona-virusene. Det er vanskelig å tro på at du arbeider med noe helserelatert når du tar sånne merkelige påstander som er totalt uten sammenheng, ut av løse lufta. Anonymkode: 655a7...895 6
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #40 Skrevet 16. april 2020 Hadde aldri sendt mine barn i barnehage nå, nei. Anonymkode: a4c0a...312 1
Fremhevede innlegg