Gå til innhold

Tilbake i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, lurer på om dere som har mulighet til å være hjemme med de minste barna, fortsetter å ha dem hjemme eller sender dere dem i barnehagen så fort den åpner igjen? Er så usikker, hun savner bhg og kjeder seg en del hjemme nå. Men samtidig er jeg veldig skeptisk til å ta henne tilbake nå den 20. Hva velger dere å gjøre?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mine skal tilbake. 

Anonymkode: 42e09...cd5

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Vi venter noen uker til..

Anonymkode: c2878...110

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Mine skal tilbake når det åpner.

Har i teorien mulighet til å ha dem hjemme siden jeg selv er hjemme pga sykdom. Men i og med at jeg er ganske redusert er det ikke optimalt verken for barna eller meg.

Anonymkode: 6c711...1f4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

E skal sende mi frøken i barnehagen når den åpner. E e sykemeldt så kan ha ho hjemme, men e slite en del me depresjon så vi trenge litt pause fra hverandre. Mannen min jobber mye borte så er ikkje mye hjelp å få der på dagtid. E må ærlig innrømme at e føle me som ei dårlig mor som velge å sende ho i barnehagen når e kan ha ho hjemme. 😔 Føle at det e det folk tenker når e fortelle at e skal sende ho i barnehagen no i disse tider. 

Anonymkode: 673e5...fbb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

E må ærlig innrømme at e føle me som ei dårlig mor som velge å sende ho i barnehagen når e kan ha ho hjemme. 😔 Føle at det e det folk tenker når e fortelle at e skal sende ho i barnehagen no i disse tider. 

Anonymkode: 673e5...fbb

Er der så viktig hva andre tenker da?

Gjør det som funker best for dere, det er det viktigste her.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi venter noen uker til..

Anonymkode: c2878...110

Hvorfor det? Stoler dere ikke på ekspertene og fagfolket?

Jeg blir litt forundret over de som lar frykten styre og ikke fakta. Av alle de døde på verdensbasis er det mindre en 10(!) som er barn under 10 år. Barn rammes så og si ikke av dette viruset, noe vi også ser i Sverige der både skoler og barnehager er åpne, og det finnes omtrent ikke tilfeller med syke barn.

Jeg vil oppfordre folk til å forholde seg til fakta og ikke frykt.

Dessuten: Det er ikke noe bedre om "noen uker til". Mest sannsynlig vil det være flere døde, da denne "slå ned"-taktikken til Norge ikke er holdbar i lengden. Før eller siden må de over til "brems"-taktikken, som vil gi en markant økning i smittede, noe som er høyst nødvendig for å oppnå flokkimmunitet raskere.

Anonymkode: aa638...aff

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

E må ærlig innrømme at e føle me som ei dårlig mor som velge å sende ho i barnehagen når e kan ha ho hjemme. 😔

Det skal du ikke føle på! Du følger myndighetenes råd, og dette er ikke an avgjørelse som er basert på synsing, men av folk som er eksperter og kan dette med epidemier og smittsomme sykdommer. Du skal være trygg på at du gjør det rette. Dessuten går barna så og si fri fra dette viruset.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det kan komme i veilederen for barnehagene at de som har mulighet til å holde barna hjemme skal det. 

Anonymkode: b734e...ced

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan komme i veilederen for barnehagene at de som har mulighet til å holde barna hjemme skal det. 

Anonymkode: b734e...ced

Da håper jeg det følger med en definisjon på hva som ligger i "har mulighet til", eventuelt en fremgangsmåte man kan bruke hvis man er usikker. Det gjør det sikkert.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Venter for å høre hvordan det skal praktiseres og om barnehagen faktisk åpner igjen. Er jo opp til kommunene så er ikke overbevist enda. Men mest sannsynlig holder jeg han hjemme en uke eller to til, ikke fordi jeg er veldig redd eller noe, men har nær familie som er i risikogruppen og håper å få treffe de så snart som mulig :)

og tenker også at om de åpner blir det vanskelig for de ansatte, det vil kreve flere ansatte om de skal ha mindre grupper osv, så siden jeg har mulighet vil det muligens lette deres hverdag noe.

Men han savner barnehagen og jeg får ikke gitt han så mye som han trenger hjemme pga jeg også har en nyfødt (er i permisjon), så jeg ønsker egentlig å sende han :) vurderer å ta en telefon til ped leder når vi vet mer og drøfte det med henne rett og slett :)

Anonymkode: aa71f...052

• Liker 1
Skrevet

Ja jeg føler også litt på den at det virker som folk mener at man burde ha dem hjemme om man har muligheten liksom:p 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her skal ungene i barnehagen straks det blir mulig, ja. Mitt ENK lider i denne perioden, og mannens jobb sliter også med alle småbarnsforeldre som ikke har 100% kapasitet. Ikke er vi redde for smitte, og ikke treffer vi andre om dagen, så vi føler ikke på noe angst knyttet til koronaviruset utover det økonomiske.

Anonymkode: 53648...3a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å ha han hjemme.  Har muligheten til det, jeg jobber turnus og mannen har fleksibel arbeidstid så vi får det til. Ikke fordi jeg er redd for smitten men fordi det er vanskelig å forstå spesielt det med å holde avstand og fordi det sikkert blir rare dager i starten og det er sikkert godt for barnehagen og personalet at noen kan vente

Anonymkode: 9a76d...445

• Liker 3
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor det? Stoler dere ikke på ekspertene og fagfolket?

Jeg blir litt forundret over de som lar frykten styre og ikke fakta. Av alle de døde på verdensbasis er det mindre en 10(!) som er barn under 10 år. Barn rammes så og si ikke av dette viruset, noe vi også ser i Sverige der både skoler og barnehager er åpne, og det finnes omtrent ikke tilfeller med syke barn.

Jeg vil oppfordre folk til å forholde seg til fakta og ikke frykt.

Dessuten: Det er ikke noe bedre om "noen uker til". Mest sannsynlig vil det være flere døde, da denne "slå ned"-taktikken til Norge ikke er holdbar i lengden. Før eller siden må de over til "brems"-taktikken, som vil gi en markant økning i smittede, noe som er høyst nødvendig for å oppnå flokkimmunitet raskere.

Mener du samme ekspertene som sier selv de ikke vet så mye om viruset men ser behov for disse stakkars småbarn som er hjemme med slitne foreldre dagen lang for å komme tilbake til barnehagen?  Hvilken eksperter hører DU på?  De som matcher dine egne tanker eller de som motsier? Mange eksperter verden over som har anbefalt å stenge skoler og barnehager ut høsten.  Hvorfor hører du ikke på de?  

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sender ikke i bhg fordi vi bor i Oslo og jeg er gravid. Vi hadde sendt i bhg hadde vi bodd andre steder i landet.

Anonymkode: 95dc2...280

Skrevet

Men uansett vil jeg si at dette kommer til å bli et fiasko.  Må holde avstand (selvfølgelig, med en 2 åring som slår seg og trenger trøst), kan ikke klemme (må holde øyne på lille Rodney da han liker å klippe andre småbarn hele tiden), og med engang barna vise forkjølelses symptomer må de holde seg hjemme (som kommer til å bli nok 70% av barnehagebarn ...de går stadig med snørr rennende ut nesen). 

Skrevet

Er enig i den over at dette blir en fiasko mest sannsynlig, har da en 2 åring og hvis de ikke kan trøstes/sitte på fanget osv blir det jo ikke noe hyggelig for henne å være der:( skjønner ikke hvordan dette kan gjennomføres på en bra måte for de minste. Være ute dagen lang?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Sommerfuglen912 skrev:

Er enig i den over at dette blir en fiasko mest sannsynlig, har da en 2 åring og hvis de ikke kan trøstes/sitte på fanget osv blir det jo ikke noe hyggelig for henne å være der:( skjønner ikke hvordan dette kan gjennomføres på en bra måte for de minste. Være ute dagen lang?

De kommet nok ikke til å holde avstand så smitte vil bre seg.

Tiltakene kommer nok til å være levere ute, være mye ute, dele i grupper, hyppig håndvask og vask av kontaktflater. Dette vil jo såklart ikke være bra nok så det kommer til å bli utbrudd.

Anonymkode: 95dc2...280

• Liker 3
Skrevet

Nei det går jo ikke, kan ikke skjønne hvordan de evt har mange nok ansatte til det men. Hvis alle skal deles opp i små grupper og noen ansatte blir hjemme/ sykemeldt pga risiko.

• Opprett ny...