AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Hei, Mannen og jeg krangla. Nå orker jeg ikke bo sammen med ham. Så vil jeg flytte ut først for å unngå krangling om mekling osv. Ikke i samme kommune, men til nabo kommune. Selvsagt skal jeg avtale i familievernkontoret ettervært. Er det lov å flytte først med barn? Han jobber mange timer i døgnet, så er det uaktuelt å la barna bo sammen med ham heller. Anonymkode: aa82a...40c
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Teoretisk sett ikke, men alle gjør det og man får ingen konsekvenser. Anonymkode: 0916c...955 3
MzMe Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 I teorien skal du si ifra så og så lang tid i forveien. Og han må skrive under på flyttemelding siden dere bor på samme adresse. 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, MzMe said: I teorien skal du si ifra så og så lang tid i forveien. Og han må skrive under på flyttemelding siden dere bor på samme adresse. Hvor kan man kontakte for å prate om disse? siden det er vanskelig i disse dagene pga korona. Anonymkode: aa82a...40c 1
FluffyChix Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, Mannen og jeg krangla. Nå orker jeg ikke bo sammen med ham. Så vil jeg flytte ut først for å unngå krangling om mekling osv. Ikke i samme kommune, men til nabo kommune. Selvsagt skal jeg avtale i familievernkontoret ettervært. Er det lov å flytte først med barn? Han jobber mange timer i døgnet, så er det uaktuelt å la barna bo sammen med ham heller. Anonymkode: aa82a...40c Egentlig ikke + at det vil bare gå ut over deg selv i senere runder samt barna dine i denne runden. Skjønner ikke hvorfor du skal opprive barna fra nærmiljøet heller. 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 Nei, det er ikke lov. Det høres heller ikke gunstig ut. Anonymkode: 0558a...f1a
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 Just now, FluffyChix said: Egentlig ikke + at det vil bare gå ut over deg selv i senere runder samt barna dine i denne runden. Skjønner ikke hvorfor du skal opprive barna fra nærmiljøet heller. Jeg vil ikke gjøre det, men jeg må jo skaffe meg et sted å bo, der jeg har råd til. Anonymkode: aa82a...40c
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #9 Skrevet 15. april 2020 Det kan gå utover deg iallfall, særlig om det dere ikke blir enig på mekling, men må i rettssak om hvem som skal ha daglig omsorg. Anonymkode: dae39...a54 4
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #10 Skrevet 15. april 2020 Det går faktisk helt fint å gjøre det Skjer ingenting! Sålenge du går på mekling! 😄 Bare flytt du. Anonymkode: e0202...62b 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #11 Skrevet 15. april 2020 Kontakt advokat. Anonymkode: 16e93...15a 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #12 Skrevet 15. april 2020 Hvis det er slik at du helt klart har hatt hovedomsorgen for barna/et, kan du gjøre det ja. I praksis er det ikke konsekvenser så lenge det er du som uansett skulle hatt hovedomsorgen. Men ikke vær for dramatisk og dra i hu og hast med krangling osv samtidig. Gjør det på en relativt sivilisert måte. Har du et aktuelt bosted nå? Anonymkode: 405d0...42f 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #13 Skrevet 15. april 2020 8 hours ago, WhisperingWind said: Høres ut som kidnapping... Finnes det sånn i din verden-Mor som kidnapp sit egne barn? Anonymkode: aa82a...40c
Gjest WhisperingWind Skrevet 15. april 2020 #14 Skrevet 15. april 2020 Det er da like mye far sine barn. Mor har ikke eneretten på barna.... 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Finnes det sånn i din verden-Mor som kidnapp sit egne barn? Anonymkode: aa82a.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #15 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker said: Finnes det sånn i din verden-Mor som kidnapp sit egne barn? Anonymkode: aa82a...40c https://www.nettavisen.no/nyheter/mor-kidnappet-barnet-til-utlandet---na-betaler-fredrik-barnebidrag/3423816746.html https://osloadvokatene.no/familie/barnefordeling/mor-kidnappet-barnet-til-polen/ https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnrppE/mor-og-barn-tilbake-i-norge-etter-to-aar-i-malaysia Selvfølgelig kidnapper mødre barna sine nå og da, hvilken verden lever du i? Anonymkode: 2ab62...869
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #16 Skrevet 15. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finnes det sånn i din verden-Mor som kidnapp sit egne barn? Anonymkode: aa82a...40c Mor initierer krangel med far. Så tar hun barna uten hans samtykke og flytter dem vekk fra slkolekrets og venner. Ja, den rettssaken ville mor ha tapt. Far ville selvsagt ha fått 100% omsorg, fordi mor er ustabil. Ts, dersom du ikke klarer kvinne deg opp og sambo med dine barns far i noen måneder så ta deg selv i nakkeskinnet og mann deg opp. Men bli der du er. Ditt beste vs barnas beste nå? Ditt beste er helt uvesentlig. Og det bør du se helt på egenhånd. Anonymkode: 9c4fc...12f 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #17 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: https://www.nettavisen.no/nyheter/mor-kidnappet-barnet-til-utlandet---na-betaler-fredrik-barnebidrag/3423816746.html https://osloadvokatene.no/familie/barnefordeling/mor-kidnappet-barnet-til-polen/ https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/OnrppE/mor-og-barn-tilbake-i-norge-etter-to-aar-i-malaysia Selvfølgelig kidnapper mødre barna sine nå og da, hvilken verden lever du i? Anonymkode: 2ab62...869 Dere bør lese nøye før dere kommer med negative ord. 1. Jeg orker ikke bo sammen med faren og det finnes en sterk grunn til det som dere vet ingenting om. 2. Jeg også nevnte at jeg ikke kan forlate barn fordi han har ikke anledning til å passe på barn pga jobb. 3. Jeg håper aldri at jeg skal få eneretten på barn. Barn trenger både mor og far. Det er alltid nyttig å høre hva andre tenker og ser, og derfor kommer jeg hit til å få noen råd. Men dere kan jo ikke judge beyond min tråd. Dere vet ingenting om hvor mye jeg sliter med dette og hvilke utfordringer jeg har hverdag hjemme. Takk. Anonymkode: aa82a...40c 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #18 Skrevet 15. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker said: Mor initierer krangel med far. Så tar hun barna uten hans samtykke og flytter dem vekk fra slkolekrets og venner. Ja, den rettssaken ville mor ha tapt. Far ville selvsagt ha fått 100% omsorg, fordi mor er ustabil. Ts, dersom du ikke klarer kvinne deg opp og sambo med dine barns far i noen måneder så ta deg selv i nakkeskinnet og mann deg opp. Men bli der du er. Ditt beste vs barnas beste nå? Ditt beste er helt uvesentlig. Og det bør du se helt på egenhånd. Anonymkode: 9c4fc...12f Har pratet med advokaten og vet du hva, det viser seg at jeg har retten til å flytte først før mekling. Det er for å unngå unødvendig krangling. Du vet ingenting om hvordan vi har det hjemme fordi det er ikke din jobb. Men du kan ikke heller dømme en` du ikke kjenner selv om vi er anonymer her. Anonymkode: aa82a...40c 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #19 Skrevet 15. april 2020 Det er ikke lov å bare ta med barnet og flytte ut Anonymkode: 64b92...487 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #20 Skrevet 15. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Det er ikke lov å bare ta med barnet og flytte ut Anonymkode: 64b92...487 Har pratet med advokaten. Takk for inspillet. Anonymkode: aa82a...40c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå