Gå til innhold

Det lå ingen eksplisitt faglig begrunnelse bak regjeringens beslutning om fortsatt å stenge skolene for 5.–7 trinn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det handler vel bla om at man skal ha bedre plass til å spre 1.- 4. trinn utover? Jeg jobber på ungdomstrinnet, og for å si det slik, vi har NULL sjanse til å ha alle tre trinn på skole samtidig, om man skal ta hensyn til smittevern. Ved å vente med 5. - 7. trinn får man på plass de med mest behov for å være på skolen, samtidig som man kjøper seg litt tid til å finne løsninger mtp smittevern. 

Anonymkode: cfb28...b55

AnonymBruker
Skrevet

Dette handler om frykt og å tekkes krav fra folket

Anonymkode: d6b70...974

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er vel pga Oslo-skolene, og all smitten i Oslo/Viken. Det er jo mange skoler i distriktene som er små, der alle trinn fint kunne startet samtidig, og der det knapt har vært koronasmitte. Men det skulle være en nasjonal oppstart, og dermed ble det slik.

Det har vel nylig blitt uttalt at de fra nå av, altså oppstart for eldre elever, kan ha lokale variasjoner på oppstartstidspunkt. Så jeg nylig på nrk.no :)

Anonymkode: db4b6...da7

AnonymBruker
Skrevet

Folket som ikke vil at barna deres skal være prøvekaniner er som regel de vellykkede og ressurssterke. De man ser på TV med hjemmekontor og gjennomorganiserte timeplaner for hele familien. De som gjerne kan la barna ha hjemmeskole ut 2020. Hos oss begynner det å tære på. De får ikke skikkelig undervisning som de hadde fått på skolen. De blir lei av at jeg skal blande meg opp i skolearbeidet og vil bare fikse det selv. Ok, tenkte jeg. De er 11 og 14 så kanskje best? Men de er ikke modne nok til å være selvgående og resultater blir veldig varierende. Så nå holder det. De må tilbake på skolen før sommeren. Viruset vil jo sikkert være rundt oss i årevis. Skal vi mure oss inne da? Jeg støtter Inga Bejer Engh 100 prosent. Ingen av dem som sliter står heller frem og det skjønner jeg. 

Anonymkode: 9ef02...276

• Liker 2
  • Opprett ny...