AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #1 Skrevet 15. april 2020 Hvorfor er mange så opprørt? Er det automatikken som slår inn hver gang Trump gjør noe? For det første er ikke beløpet så stort at ikke resten av verden kan dekke inn det amerikanske bidraget dersom de vil. For det andre. Har folk glemt at WHO har anerkjent tradisjonell kinesisk medisin som baserer seg på urter og eksotiske dyr? https://www.pri.org/stories/2019-11-21/chinese-medicine-getting-who-recognition-some-doctors-are-alarmed Har folk glemt hvordan Kina bruker WHO til å renvakse kinesisk medisin og spre den til resten av verden? https://edition.cnn.com/2020/03/14/asia/coronavirus-traditional-chinese-medicine-intl-hnk/index.html WHO er på bakgrunn av sin støtte til kvakksalveriet fra Kina rett og slett farlig, når de bidrar til å spre informasjon om at Covid-19 kan helbredes med urtermiks og supper laget av eksotiske dyr. Jeg bryr meg ikke om hva som var begrunnelsen til Trump, men den var til syvende og sist helt riktig. Anonymkode: f3b50...add 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #2 Skrevet 15. april 2020 Han har ikke gjort leksene, blitt tatt på fersken og prøver å skylde på noen andre. Anonymkode: 7cc53...4f9 21
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #3 Skrevet 15. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Han har ikke gjort leksene, blitt tatt på fersken og prøver å skylde på noen andre. Anonymkode: 7cc53...4f9 Som vanlig. Anonymkode: 07d22...e20 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #4 Skrevet 15. april 2020 Sprer WHO informasjon om at urter og supper av eksotiske dyr kurerer covid-19? Det har jeg ikke fått med meg, til tross for at jeg har fulgt med på WHOs pressekonferanser. Trump er en taskenspiller. Han mestrer kunsten å avlede med den ene hånden for å skjule hva den andre hånden gjør til det fulle. Han innrømmer aldri feil, og han innrømmer aldri nederlag. Det er dette som har gjort ham til en ekstremt vellykket forretningsmann. Hans råd til en nær konkursrammet kollega var at han måtte bruke mer penger enn før, slik at ingen skulle forstå at han var bankerott. For hvis det skjedde ville han aldr få lån og støtte til videre drift, og han ville garantert gå konkurs. Aldri vis svakhet, aldri innrøm noe, er hans strategi. Og slik driver han også USA. Han har gjort en feil, men det kan han ikke innrømme, for da mister han støtte til å drifte videre. Da må syndebukker finnes, og denne gangen ble det WHO. Anonymkode: 0c8d5...90e 12
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #5 Skrevet 15. april 2020 Syns ikke man burde stoppe støtten rett under krisen. Men at WHO har gjort en dårlig jobb er jeg enig i. Mange eksperter over hele verden ristet på hodet når WHO brukte så lang tid på å erklære pandemi. Dessuten burde de ha gått ut før med reiserestriksjoner osv. De burde også gått sterkere ut mot Kina bla pga dyremarkedene der. At USA skal betale mye mer enn Kina er ikke fair. Men når det er sagt så burde Norge også satt igang tiltak før de gjorde. Alle syns regjeringen har gjort så bra jobb. ikke hadde de beredskapslager, Ikke gjorde de noe når de første smittetilfellene kom i Italia . Når det var vinterferie her burde de advart mot å reise til andre land. Anonymkode: 0b159...431 3
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 Jeg må også innrømme at jeg er spent på å følge med på USA fremover. Jeg er sikker på at Trump bruker utfallet mot WHO som en avledningsmanøver for å få fokus bort fra det viktige. Er der bare egen unnfallenhet han vil skjule, eller er det noe annet? Anonymkode: 0c8d5...90e 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Sprer WHO informasjon om at urter og supper av eksotiske dyr kurerer covid-19? Det har jeg ikke fått med meg, til tross for at jeg har fulgt med på WHOs pressekonferanser. Trump er en taskenspiller. Han mestrer kunsten å avlede med den ene hånden for å skjule hva den andre hånden gjør til det fulle. Han innrømmer aldri feil, og han innrømmer aldri nederlag. Det er dette som har gjort ham til en ekstremt vellykket forretningsmann. Hans råd til en nær konkursrammet kollega var at han måtte bruke mer penger enn før, slik at ingen skulle forstå at han var bankerott. For hvis det skjedde ville han aldr få lån og støtte til videre drift, og han ville garantert gå konkurs. Aldri vis svakhet, aldri innrøm noe, er hans strategi. Og slik driver han også USA. Han har gjort en feil, men det kan han ikke innrømme, for da mister han støtte til å drifte videre. Da må syndebukker finnes, og denne gangen ble det WHO. Anonymkode: 0c8d5...90e Da må du følge bedre med https://www.nytimes.com/2020/04/08/world/asia/trump-who-coronavirus-china.html "Last year, the W.H.O. offered an endorsement of traditional Chinese medicine, including it in its influential medical compendium. The move was roundly criticized by animal rights activists, who argued that it could contribute to a surge in illegal trafficking of wildlife whose parts are used in Chinese remedies. China has sought to promote traditional Chinese medicine in the treatment of symptoms of the coronavirus both at home and abroad. Last month, the W.H.O. was criticized after it removed a warning against taking traditional herbal remedies to treat the coronavirus from its websites in mainland China. China’s role at the W.H.O. will probably continue to grow in the coming years, especially if Western governments retreat from the organization, as Mr. Trump has threatened." Anonymkode: f3b50...add 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #8 Skrevet 15. april 2020 Og talene hans nå er bare "de sa ditt, jeg sa datt..som en 10 åring.. Forsvarstaler om hvordan han har gjort alt riktig. Fatter ikke at det er mulig å fortsette med ham. USA hadde trengt en samlende, oppbyggende tale fra Obama nå 😥 Anonymkode: 7cc53...4f9 8
Krantz95 Skrevet 15. april 2020 #10 Skrevet 15. april 2020 Synes det er litt i overilt å stoppe støtten akkurat nå. Men sjefen i WHO burde byttes ut så raskt som mulig. Han bidro til å skjule virusets egenskaper etter press fra Kina. Han har også vært en av lederne i en kommunistisk gerilja i Etiopia, noe som ikke er helt bra etter min mening. 1
GammelKaktus Skrevet 15. april 2020 #11 Skrevet 15. april 2020 Altså, Trump ser jo ut som en slags diktator i et såkalt demokratisk land... Den videoen han skulle fremvise her om dagen var bare merkverdig. Det er en ting at WHO ikke har gjort jobben sin godt nok kan jeg være enig i men da må man bytte ut de som styrer ikke gi opp hele greia, men man kan vel ikke forvente noe av Trump... Enig med den over meg som savner Obama... 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #12 Skrevet 15. april 2020 23 minutter siden, Betasuppe said: LOL, som om Trump bryr seg om hvordan WHO behandler Taiwan. Trump har da ikke løftet en finger for å få Taiwan med i WHO eller for å ta et oppgjør med hvordan Kina stenger Taiwan ute. Eneste grunnen til at Trump misliker WHO er fordi han ønsker å gi skylden for hans mangelfulle håndtering på noen andre. Så får folk selv avgjøre om det er et positivt trekk å aldri kunne ta ansvar hvor ens egne handlinger og om det er positivt at en slik mann er president. Anonymkode: cf19a...ff7 1
Betasuppe Skrevet 15. april 2020 #13 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: LOL, som om Trump bryr seg om hvordan WHO behandler Taiwan. Trump har da ikke løftet en finger for å få Taiwan med i WHO eller for å ta et oppgjør med hvordan Kina stenger Taiwan ute. Eneste grunnen til at Trump misliker WHO er fordi han ønsker å gi skylden for hans mangelfulle håndtering på noen andre. Så får folk selv avgjøre om det er et positivt trekk å aldri kunne ta ansvar hvor ens egne handlinger og om det er positivt at en slik mann er president. Anonymkode: cf19a...ff7 Sier bare at WHO er i lomma på Kina slik det ser ut. 1
Anbefalte innlegg