Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tror dere de som har samfunnskritiske jobber kommer til å få høyere lønn når krisen er over? 

Anonymkode: cc712...5c8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Lønna cår betaler du gjennom skatteseddelen, økte skatter blir det nok uansett. Men lønna vår vil ikke bli tilgodesett. Setter mye mer pris på økt bemanning slik minstebemanning er en saga blott enn økt lønn. Så for min del er det det vi bør kreve.

Anonymkode: 1dea8...da4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Altså, hvilken planet lever folk på? Økonomien havarerer fullstendig, så skal lønna økes... Alle må jo ned i lønn nå

Anonymkode: 612ec...b9e

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Altså, hvilken planet lever folk på? Økonomien havarerer fullstendig, så skal lønna økes... Alle må jo ned i lønn nå

Anonymkode: 612ec...b9e

Altså, jeg syns virkelig synd på de som står i kryssilden nå. De har de yrkene som allerede tjener dårligere fra før av. At de skal kompenserer på en eller annen måte synes jeg er på sin plass. 

Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, jeg syns virkelig synd på de som står i kryssilden nå. De har de yrkene som allerede tjener dårligere fra før av. At de skal kompenserer på en eller annen måte synes jeg er på sin plass. 

Hvem tenker du på da? I mitt hode er det først og fremst de som nå mister jobben det er synd på, og de som sitter trygt og godt gjennom og etter krisen bør jo være storfornøyde. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, herzeleid skrev:

Hvem tenker du på da? I mitt hode er det først og fremst de som nå mister jobben det er synd på, og de som sitter trygt og godt gjennom og etter krisen bør jo være storfornøyde. 

Endel av de som nå mister jobben har tjent godt og burde hatt muligheten til å ha lagt seg opp penger. Det sagt, jeg unner ingen å miste jobben.

Anonymkode: 35c8d...e7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Endel av de som nå mister jobben har tjent godt og burde hatt muligheten til å ha lagt seg opp penger. Det sagt, jeg unner ingen å miste jobben.

sånn som frisører, kabinpersonell og hotellansatte? Det er ytterst få som har høye lønninger som har mistet jobben eller blitt permittert enda.

Anonymkode: 5721e...ec0

Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder nok de færreste, men er uansett ikke særlig relevant for poenget. Det er vanskelig å se at det først og fremst er de som sitter trygt i jobben det er synd på under "dugnaden". 

• Liker 1
Skrevet

Fatter ikke hvorfor folk mener at for eksempel sykepleiere tjener for lite. 

• Liker 2
Skrevet

Det blir vel heller motsatt. Nye studenter eller folk som tenker på å omskolere seg ser hvilke jobber som er trygge i krisetider. Flere folk søker seg til slike jobber, og mer arbeidskraft å velge mellom driver ikke akkurat lønningene i været... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...