Gå til innhold

Bør ikke være over 5 personer sammen, ei på jobben treffer ofte sin familie da er de 8 personer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette innafor? Legger til at vi jobber på sykehus. Hun og mannen har også en fast vennegjeng som treffes en gang i uka, helt til en i denne gjengen ble dårlig.

Jeg liker ikke dette, nå er jo de fleste av oss veldig forsiktige.

Anonymkode: 0f20f...b9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Innafor. Vår "Gruppe" er familien og vi er 14 stk. med stort og smått.

Jeg anser hver husstand som én person. Er 1 smittet, er alle i husstanden det, det sier seg selv. Vil være helt umulig at andre i samme husstand unngår smitte når man ser hvor smittsomt det er. Selv med god håndhygiene.

Dermed er vi i praksis 4 "enheter". Vi er dermed påpasselige med å møtes utendørs og litt diskrét for å unngå "coronapolitiet" som det jo florerer av om dagen, ikke minst ser vi det her på KG....

Anonymkode: a8855...da3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har selv stor familie som jeg møter ofte i disse tider. Men jeg unngår venner. Det er kun foreldrene mine og søsken jeg møter.

Anonymkode: ab462...cf8

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg anser hver husstand som én person. Er 1 smittet, er alle i husstanden det, det sier seg selv. Vil være helt umulig at andre i samme husstand unngår smitte når man ser hvor smittsomt det er. Selv med god håndhygiene.

Dermed er vi i praksis 4 "enheter". Vi er dermed påpasselige med å møtes utendørs og litt diskrét for å unngå "coronapolitiet" som det jo florerer av om dagen, ikke minst ser vi det her på KG....

Dere er ikke 4 enheter, dere er 14 personer. 
Man kan ikke regne på den måten!

Poenget er jo at man ikke skal smitte mange. I stedet for at dere fire i husstanden hadde smittet hverandre (og ingen andre) så vil dere jo smitte 14 stk. Og da er sjansen veldig stor for at smitten spres videre. 
Om alle hadde hatt samme resonnement som dere så hadde vi jo kanskje hatt et reproduksjonstall på over 1!

Anonymkode: 46c4b...bbf

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Milde himmel.... 

Anonymkode: 14a18...df8

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette må være noe av det fjerneste jeg har lest, ingenting av dette er innafor. 

Anonymkode: 49254...341

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ring Gestapo sporenstreks!

Anonymkode: b2ca4...56b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er vel ikke antall mennesker, men antall kontaktpunkter.

En familie bestående av 2 voksne, to barn.   Begge voksne er på jobb. 

Mor har 3 kolleger hun er i daglig kontakt med, far har 7 kolleger.  Begge barna har kontakt med 2 andre barn utenfor familien. 

Det blir da 14 kontakter denne familien har + 10 stykker i familien = 24 faste kontakter de kan spre smitte til, og motta smitte fra.

Og når dette da gjelder 4 ulike "enheter" som samles på fast basis vil 100 stykker + deres nærkontakter igjen, være smittere og smitteutsatte.

Ringvirkningene blir raskt store.

Dette er ikke "innafor" som noen så greit hevdet.

Ved å begrense antallet til 5 kontaktpunkter er det 20 som blir smittet, ikke 100.

Anonymkode: 88e60...fb4

• Liker 3
Skrevet

Ring Karma Police. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen har to barn. Søsteren til min mann og Mannen hennes har også to barn. Vi møtes jevnlig nå. Vi er da 8stk totalt. Men tenker vi "bare" er 2 "enheter. Ungene har hverandre som lekevenner. Men jeg synes 14 var mye. Da bør det være mulig å dele opp? 

Her jobber vi damene i butikk. Memmeme har hjemmekontor. Ellers møter vi ikke andre. 

Men ved 14 stk er man  esten sikker på at hver og en av alle 14 møter minst en annen utenom pga jobb/diverse annet. Det øker sjansen betraktelig for smitte.

Anonymkode: 67986...65f

AnonymBruker
Skrevet

Vi er fem i familien, og ingen her møter noen! Jeg og ungene er bare hjemme. Mannen har kontor, men er alene der. Vi er jo 5stk, så kan ikke møte noen. Jada, vi kunne bøyd og tøyd reglene, men hvorfor ta sjansen? 

Jeg syns ikke det er innenfor å treffe mange folk nå. 

Anonymkode: 64094...140

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi treffer også familie og blir 8 til sammen, men hadde ikke gjort det om jeg jobbet på sykehus, og i alle fall ikke møtt venner i tillegg. Her jobber ingen utenfor hjemmet, og ingen treffer noen andre.

Anonymkode: a72c5...029

Gjest Albbas
Skrevet

FHI har sagt 5 personer fordi det skal være enkelt å forholde seg til, og det er et realistisk antall som kan greie å holde 2 meter avstand. Da er det 5 PERSONER de mener, helt unødvendig med en analyse av antall kontaktpunkter. 

De kunne like gjerne sagt 6 eller 7, det er ingen krise om det er 7, men 5 er et enkelt tall å huske, og 10 er så mange at det er urealistisk å opprettholde anbefalt avstand, særlig innendørs. 

Dette ble sagt på NRK nyheter på radio for noen dager siden. 5 er altså ikke et magisk tall, noe skjønn er lov å bruke, men 14 stk er nesten udiskutabelt for mange. 8 er mer i grenseland. 

Det er uansett bare en anbefaling, så man kan ikke blande seg så mye i hva andre gjør. 

AnonymBruker
Skrevet

Har stor familie, og vi treffer hverandre hver for oss. Mamma treffer broren min og familie, da er de 5, meg og familie neste dag, så er vi 3, samme med pappa og hans familie. De igjen har jo andre venner som de treffer 1 om gangen, jeg treffer andre en om gangen, barna har 1 venn hver osv, alle treffer noen  på jobb... I praksis kommer vi nok på et tidspunkt til å smitte hverandre på denne måten, for gruppa totalt er jo på ingen isolert selv om vi er forsiktige. Tenker av og til at vi nok like gjerne kunne møtt hverandre i en stor gruppe, men samtidig har vi jo alle ihvertfall nå litt tid imellom møter til å forhåpentligvis oppdage at vi er syke og bryte smittekjeden. 

Anonymkode: 4bf72...eed

Skrevet

Poenget er vel at alle skal kunne navngi de de omgås med hivs de blir syke slik at smittespredningen er forholdsvis kontrollert. Man kan ikke nekte familier å se hverandre sånn normalt sett bortsett fra å skjerme de som evt er i risikosonen. Jeg har en venninne som er sykepleier - hun har "fyttet ut" hjemmefra for å skjerme familien sin siden hun jobber på lokalsykehuset med coronapasienter, et tøft valg men for henne det eneste riktige.

• Opprett ny...