AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Jeg leier en leilighet som er veldig lytt. Huseierne har et barn på 6 år som de siste 5 dagene har hylgrinet flere ganger om dagen, faren skriker og roper til barnet. Har hørt dunking/bråk gjentatte ganger (høres ut som noen slår i en vegg eller faller ned en trapp). Det er også høylytt krangling mellom foreldrene. Jeg blir oppriktig bekymret. Er ufattelig ubehagelig og lurer på om gutten har det bra. Hva skal jeg gjøre? Banke på, ringe de og spørre hva i all verden det er som skjer? Anonymkode: 67c7e...b6a 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Skitt. Vanskelig situasjon. Tror jeg ville kontaktet barnevernet og forklart situasjonen, og rådføre seg med dem. Anonymkode: 53d98...a77 37
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Skitt. Vanskelig situasjon. Tror jeg ville kontaktet barnevernet og forklart situasjonen, og rådføre seg med dem. Anonymkode: 53d98...a77 Det ALLER viktigste er uansett å gjøre noe. Uansett. Selv om det kan bli feil / dumt / kleint osv. Tenk på gutten. Anonymkode: 53d98...a77 34
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Du rnger selvfølgelig politiet med en eneste gang og forteller akkurat dette du skriver her. Anonymkode: 04999...336 18
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Kontakt politi og send inn bekymringsmelding til barneværnet. Er du på talefot med huseierne si at du kjeder deg å lurer på om barnet vil bli med på noe for å få han litt ut av huset? Gå tur, ake, lage snemann, dersom dere har sne da. Anonymkode: e067d...87b 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kontakt politi og send inn bekymringsmelding til barneværnet. Er du på talefot med huseierne si at du kjeder deg å lurer på om barnet vil bli med på noe for å få han litt ut av huset? Gå tur, ake, lage snemann, dersom dere har sne da. Anonymkode: e067d...87b Ake og lage snømann når det nærmer seg mai. Er det snø andre steder enn på fjellet nå? TS, neste gang du hører dette ville jeg kontaktet politiet. De har mulighet til å dra dit og se hva som foregår. Anonymkode: d79e9...6ce 7
GammelKaktus Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Jeg hadde ringt politiet neste gang du hører en lyd og så leverer du en bekymringmelding nå så fort du kan. Da for de en bekymringsmelding fra en privatperson og så kommer nok politiet til å levere en etter et eventuelt besøk. Da har du gjort det du kan. 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ake og lage snømann når det nærmer seg mai. Er det snø andre steder enn på fjellet nå? TS, neste gang du hører dette ville jeg kontaktet politiet. De har mulighet til å dra dit og se hva som foregår. Anonymkode: d79e9...6ce Er vel fremdeles en del snø i nord så vidt jeg vet? Anonymkode: 99548...87c 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #9 Skrevet 15. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ake og lage snømann når det nærmer seg mai. Er det snø andre steder enn på fjellet nå? TS, neste gang du hører dette ville jeg kontaktet politiet. De har mulighet til å dra dit og se hva som foregår. Anonymkode: d79e9...6ce Masse snø her i Bodø Anonymkode: 461de...7cf 9
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #10 Skrevet 15. april 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ake og lage snømann når det nærmer seg mai. Er det snø andre steder enn på fjellet nå? TS, neste gang du hører dette ville jeg kontaktet politiet. De har mulighet til å dra dit og se hva som foregår. Anonymkode: d79e9...6ce Noen steder i landet er det nok det. Glad i snø jeg men glad det holder seg på fjellet Anonymkode: 2539c...d76 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #11 Skrevet 15. april 2020 Neste gang de starter ringer du politiet med en gang. Send også inn en bekymringsmelding til BV (kan godt gjøre dette uannsett, så mye krangling mellom foreldre + skriking til barn er ikke ok selv om det ikke skulle være vold i bildet) Anonymkode: 2a6ab...167 8
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #12 Skrevet 15. april 2020 Kan høres verre ut enn det er også, kan være at ungen har slått seg vrang fordi han ikke får ut og leke eller møte vennene sine, eller er trassig og sinna, og at barnet dunker i ting i frustrasjon og sinne eller kaster ting i sinne og så kjefter far til slutt etter å ha prøvd å roe alt fordi sånn oppførsel ikke er Ok. Du vet ikke årsaken. Jeg ville ha tatt en prat med faren, som regel er det nok ikke så ille som det høres ut som. En spesiell situasjon for alle også, nå som det er corona. Anonymkode: 2997f...a15 7
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #13 Skrevet 15. april 2020 Jeg hadde sendt en melding til husverten din og si at du hører det er så mye bråk og lurer på om alt står bra til med de. Anonymkode: dca21...290 2
Gjest Geirfuglen Skrevet 15. april 2020 #14 Skrevet 15. april 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan høres verre ut enn det er også, kan være at ungen har slått seg vrang fordi han ikke får ut og leke eller møte vennene sine, eller er trassig og sinna, og at barnet dunker i ting i frustrasjon og sinne eller kaster ting i sinne og så kjefter far til slutt etter å ha prøvd å roe alt fordi sånn oppførsel ikke er Ok. Du vet ikke årsaken. Jeg ville ha tatt en prat med faren, som regel er det nok ikke så ille som det høres ut som. En spesiell situasjon for alle også, nå som det er corona. Anonymkode: 2997f...a15 Hvis faren hylskriker til ungen mens den griner er det uansett ikke greit. Enig i det andre skriver. Meld fra til kommunalt barnevern umiddelbart. Og ved voldsomt husbråk ville jeg ringt politiet.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #15 Skrevet 15. april 2020 Du kan jo ha hatt besøk f eks og noen andre hørt det hos deg. Send en bekymringsmelding eller gå opp å spør om alt går bra og om du kan avlaste de litt? Dette hørtes ikke bra ut. Er de mye inne? Mange som sliter hjemme nå, tror ikke du skal være redd for og melde, kanskje de trenger litt støtte der hjemme nå? Anonymkode: 051c6...6c5 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #16 Skrevet 15. april 2020 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde sendt en melding til husverten din og si at du hører det er så mye bråk og lurer på om alt står bra til med de. Anonymkode: dca21...290 Helt enig. Syntes det er greit å gjøre og. Det skader ikke å strekke ut en hånd til en nabo. Noen ganger kan ting løses bare ved noe så enkelt som at man strekker ut en hånd så henter folk seg inn igjen. Anonymkode: 051c6...6c5 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #17 Skrevet 15. april 2020 Hør med faren hva det er som skjer. Har en gutt med adhd som kan bli ganske høylytt under raseriutbrudd. Hadde noen utenforstående hørt når det står på som værst kunne de trodd vi mishandlet gutten. Anonymkode: 42c9c...0dc 1
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #18 Skrevet 15. april 2020 Man kan liksom aldri vite. Men i t Anonymkode: f12b2...939
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #19 Skrevet 15. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man kan liksom aldri vite. Men i t Anonymkode: f12b2...939 Kom borti send.. prøvde å si at man kan aldri vite. Men tenk om det faktisk er noe , og man ikke sier i fra... det er vondt å tenke på. Her i huset er det en tenåring med flere diagnoser, når han får raserianfall (skjer ofte nok) og det høres så voldsomt ut!! Helt jævlig å høre på. Hadde noen bodd vegg i vegg med oss under raseriet hans hadde man begynt å lurt. Så man vet aldri hva det er. Men bekymrer meg at du hører barnet gråte sånn, og at faren roper. Smellingen og bråket kan jo også være barnet. Ville ringt eller ringt på døra mens det står på jeg! Se hva som skjer. Men igjenn, vær forsiktig! Har du en dårlig følelse etter dette så ringer du politiet! Det er viktig 😊 Synes man skal tenke godt igjennom sånne ting, da noen familier kan bli ødelagt "uten grunn". Men dette høres jo ikke helt bra ut.. både for barnet og din sin skyld bør du gjøre noe hvertfall Anonymkode: f12b2...939 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #20 Skrevet 15. april 2020 Men ha i tankene at (om faren faktisk er voldelig eller psykopat) så er det ingen som lyger så bra som det de gjør!! De er utrolig manipulerende. Så ikke la deg bli lurt heller om du prater med han. Om han plutselig er kjempehyggelig når du ringer/ringer på under noe sånt så er det ett stort rødt flagg. Anonymkode: f12b2...939 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå