AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #41 Skrevet 30. april 2020 Jeg må innrømme at jeg liker utenlandsbryllup jeg. Er et fint påskudd for å reise til et sted. Det som er fint er om brudeparet har gjort en avtale med et hotell som gir gjestene grupperabatt. Det kommer jo selvsagt an på relasjonen til brudeparet, men jeg har hatt mindre mot å dra i bryllup i utlandet enn "koselige steder" i Norge. Jeg takker heller ja til en uke i Italia med bryllup på en vingård enn et bryllup på et høyfjellshotell i Norge, prisen ender jo omtrent på det samme. Anonymkode: 9a869...1a4 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #42 Skrevet 2. mai 2020 Aldri fått spandert reise og overnatting ved bryllup i Norge, så skjønner ikke helt hvorfor det forventes i utlandet. Anonymkode: 5aa78...4af 3
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #43 Skrevet 3. mai 2020 Så lenge brudeparet er innforstått med at en del av de inviterte velger å ikke bruke penger og feriedager på en slik tur. Man ksn ikke bli skuffa over at venner ikke kommer. Anonymkode: b358e...62f 2
addict Skrevet 3. mai 2020 #44 Skrevet 3. mai 2020 På 25.4.2020 den 23.36, Addie skrev: Når man sier sånn ‘herregud, det er frivillig å dra i bryllup!’ så er det så nedlatende. Ja det er frivillig, men likevel så ligger det noe i bunnen der. Det er et bryllup! De fleste som gifter seg ber vel bare sine nærmeste i bryllup, så når man blir bedt så er det enten til nære venner eller familie. Selv om jeg har råd til å dra i en nær venninnes bryllup I utlandet, så setter det meg i en kjip situasjon, fordi jeg må mest sannsynlig bruke feriedager på det, jeg må kanskje ha barnevakt i 4 dager. Av feriebudsjettet til familien må jeg kanskje bruke rundt 5-8 000 Ja jeg har pengene. Men jeg har kanskje ikke lyst til å bruke dem på det, og da er det vanskelig å si nei... 😌 Så jeg synes sånne bryllup er en uting Helt enig. Det er faktisk ikke bare å si nei. Min søster la bryllupet sitt til Spania det året hvor vi kjøpte nytt hus og jeg var gravid med termin i januar og potensielt stod uten barnehageplass i 8 mnd året etter. Vi måtte også kjøpe en til bil fordi vi valgte å flytte litt ut på landet. Vi har god råd nå, og nå som det har gått 2-3 år og vi har barnehageplass og bilene er nedbetalt så hadde det ikke vært noe problem. Det året hun skulle gifte ser derimot så turte vi ikke å bruke 30 000 kr på å reise utenlands for å delta i bryllup. Vi måtte takke nei, og det er fortsatt utrolig trist å tenke på at jeg ikke kunne være der på den store dagen hennes. Jeg ser på bildene og får klump i magen, rett og slett. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #45 Skrevet 5. mai 2020 Syns det er ganske stor forskjell på utlandet kontra Norge. Skal man reise lenger enn til nabolandene er d jo ok å være borte fra torsdag-søndag. D blir tre netter (minimum) på hotell. Så kommer fly i tillegg. Mat og drikke man spiser ute alle andre dager enn bryllupet. Transport til-fra flyplass. Har vært i et i et utenlandsbryllup. Absolutt en fin opplevelse, men altfor dyrt. Fly og overnatting i tre netter kom på 6000. I tillegg transport til fra flyplass, mat og drikke og en felles utflukt man måtte betale for. Brukte 10.000 totalt, og var særdeles moderat med mat og drikke. Veldig mange byer i Norge kan man kjøre til, og overnatte hos slekt/venner- Evt maks to dager på hotell. Gifter man seg i sin hjemby så er antagelig en god del av gjestene tilhørende i samme by, og man kan avtale at tilreisende overnatter hos dem- med litt goodwill. Jeg syns det er regelrett frekt og legge opp til at gjestene skal betale tusenvis for å være gjest, og så kommer Evt utgifter til antrekk og mat/drikke i tillegg. Men ja- det hersker svært delte meninger om dette. Anonymkode: fa779...575 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #46 Skrevet 31. juli 2020 Jeg elsker utenlandsbryllup og vi skal selv gifte oss i Frankrike neste år. I omgangskretsen til både mannen og meg har det vært flere utenlandsbryllup enn bryllup i Norge. Det er derimot ikke normalt med gave og brudeparet ordner som regel en ekstra lunch/middag og en aktivitet samt legger opp til valgfritt opplegg slik at det føles som en helt normal ferie bortsett fra de 36 timene vi ofrer til brudeparet som de bevertner. Anonymkode: 9ad90...00d 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2020 #47 Skrevet 31. juli 2020 På 15.4.2020 den 5.52, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal gjestene ha ekstra utgifter for at du skal gifte deg? Nei, alt fra flyplassen i Norge til de er tilbake må nesten du stå for. Anonymkode: 2b06e...01f Hæ? Jeg og mannen betalte 11 000 for en bryllupshelg her i Norge, kan være vel så dyrt det. Anonymkode: f4784...caa 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå