Gå til innhold

Når fikk din baby sin første tann?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ja, når fikk din baby sin første tann?

Babyen min er bare tre måneder, men mistenker at det allerede er en tann på vei. Er det helt usannsynlig? 

Baby er sutrete, putter hendene i munnen hele tiden og har lett feber. Ellers god allmenntilstand, og spiser som vanlig.

Anonymkode: fd922...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De kan jo bli født med tenner. 

Niesen min fikk tenner da hun var tre MNDR. Min var åtte. 

Anonymkode: ce98a...2b2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min begynte å vise tydelige tegn på tannfrembrudd ved 3 måneder, men han var vel rundt 5 måneder før den første tannen brøt gjennom. Det er altså ikke umulig at det er tenner dere merker, men det kan fortsatt ta en stund før tannen faktisk kommer. 

Anonymkode: 69814...d5a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min var 10½ mnd før første tannebissen kom :) Men så kom til gjengjeld tennene som perler på snor etter det, i rask rekkefølge, både oppe og nede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

4 mnd begge to, da var det en tann ute gjennom tannkjøttet, så selve prosessen startet vel før 4 mnd. 

Anonymkode: cb16a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

5 mnd, men med kløe og sikling en stund før :) 

Anonymkode: 532bc...024

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min første fikk sin første tann før hun var 4 mnd. Min andre fikk sin første tann da hun var 9 mnd. Hun som fikk sin første tann tidlig,  kom også tidlig i tannfelling. Hun som fikk tenner sent, felte sent  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Han klødde i gommen fra han var 3 uker, men det kom ingenting før han var 6 mnd. Var helt sikker på at han kom til å få tenner tidligere. 

Anonymkode: 5b233...190

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste av mine fikk de første tennene da de var 3 mnd.

Anonymkode: b9a0b...caa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynte å klø i gommene før tre mnd, første tanna kom ut rundt 6 mnd.

Ikke gjør som oss og la baby få gnage på deres fingre når gommene klør, men lær baby å bruke bitering. Det er ikke vondt å bli bitt av en tannløs baby, men de små melketennene er sylskarpe! De neste tennene klør like mye som den første, og etterhvert har man en mobil liten en som krabber rundt og setter tennene i foreldrenes fingre, tær, neser og alt annet den får tak i.

Anonymkode: 2188b...316

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Min begynte også å «klø» når han var 3 mnd, siklet mye og puttet alt i munnen. Tygger ennå på alt han får tak i. Han er 5,5 mnd nå og tennene er ennå ikke kommet :) 

Anonymkode: 70105...6dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min viste tegn på å få tenner ved 3mnd, sikling og kløe i gommene. Fikk to tenner ved 5mnd.

Man får kjøpt gel på apoteket å smøre på gommene, ellers kjøpe tyggeleker man kan legge i kjøleskapet å la han tygge på. Vi kjøpte også første tannbørsten ved 3mnd å brukte litt nå og da 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Min baby viste tegn som TS beskriver fra 3 mnd av, men tennene kom ikke før 6,5 måneder 😅

Anonymkode: 1c2ee...8d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...