Gå til innhold

Hvordan er det for aleneforeldre når barna flytter ut?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan takler dere aleneforeldre det når ditt eneste barn flytter ut,og du blir sittende alene igjen uten en partner å dele "sorgen" med?

Jeg gruer meg noe grusomt til at sønnen min flytter ut til sommeren.Jeg skjønner ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt da.Er ufør og da er det ikke noe jobb/kolleger som fyller dagene.

Anonymkode: 6aa87...d33

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Då må du finne ein hobby!! Eller engasjere deg i frivillig arbeid, for eksempel.

Endret av Fjaselina
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på det samme. Er veldig bekymret for hvordan det kommer til å gå med moren min når søsknene mine flytter ut og til andre byer.

Anonymkode: db1fc...7ff

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • 4 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på. Sistemann har fått jobb en annen plass og flytter til sommeren. Hva skal jeg gjøre da liksom ? Flere med erfaringer?

Anonymkode: 9f58e...657

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

😐

Anonymkode: 6aa87...d33

AnonymBruker
Skrevet

Har du ikke venner? Kan du ikke gå på date? Finne turvenner/kjæreste? Få deg hund? 

Anonymkode: bb20e...103

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du ikke venner? Kan du ikke gå på date? Finne turvenner/kjæreste? Få deg hund? 

Anonymkode: bb20e...103

Har tre nære venner og vi finner på ting sammen som alltid.Har også hund . Det var ikke det jeg lurte på? Har du erfaring fra da barnet ditt, det siste i flokken, flyttet ut? Og hvordan taklet du tomheten i huset etter det?

Anonymkode: 9f58e...657

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Min mor taklet dette svært dårlig. Lillesøster på 26 har egen leilighet som hun leier, men bor fortsatt hjemme fordi mamma ikke har råd til å bo alene.. 

Anonymkode: 329c3...f1b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker ungene mine over alt her på jord, de er det beste jeg har, men har likevel nedtelling til de flytter hjemmefra 😄 Samtidig håper jeg selvfølgelig at de blir her i byen så jeg kan treffe dem jevnlig. Jeg kommer ikke til å kaste dem ut, men jeg anser det som naturlig at de flytter når de starter på høyere utdanning (ev. begynner å jobbe). Å slække hjemme et år slik jeg ser noe. tråder her inne nevner er helt utelukket, om de da ikke reiser, eller jobber for å spare til å reise. Vi har liten plass, jeg tror det vil gå alle på nervene å bo tre voksne/halvvoksne på 65 kvm.

Mulig det er slik fordi jeg selv flyttet ut tidlig, og at det har vært normen i store deler av familien (fra grisgrendt strøk der man flytter ut for å gå på videregående). Jeg har stort behov for alenetid og elsker i tillegg å gå på konserter, ut med venner etc., alt slikt som må planlegges og skaffe barnevakt for å gjøre (far har ikke så mye samvær). Jeg savner å kunne være impulsiv og å være borte en kveld uten dårlig samvittighet (som jeg har uansett hvor lenge det måtte være siden sist). 

Anonymkode: 60d06...1ab

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...