Gå til innhold

Trenger vi de samme tiltakene over hele landet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nedenfor har jeg lagt inn en figur fra Helsedirektoratet som viser utvikling i antallet innlagte på sykehus med korona. Det hyggelige er jo hvordan kurven går nedover, men det er også påfallende hvor stor forskjellen fra Helseregion Sør-Øst er i forhold til de andre regionene. Når jeg ser denne figuren så blir jeg også litt undrende til hvorfor vi kjører de samme tiltakene i hele landet. Jeg forstår at det er lettere å kommunisere det ut, men like vel. Hva tenker dere?

image.png.c17f8bb9885fc911a09b3c5e85de89e4.png

Anonymkode: f88f0...cd9

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig. Det burde være ulike tilpassede tiltak på ulike landsdeler. Oslo og Viken trenger strengere tiltak. 

Anonymkode: 1fd0c...fed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Helse Sør-øst 3 har ansvar for 2,9 mill. innbyggere, Helse Vest for 1,1 millioner innbyggere, Helse Midt-Norge for 700 000, og Helse Nord for 480 000, sånn ca. 

Definitivt absolutt mest smitte i Oslo-området, Helse Sør-øst, sykehusene der trekker statistikken opp. 

I Oslo (pr 2016 https://www.ssb.no/befolkning/statistikker/beftett/aar/2016-12-06) bodde det 975 000. Bergen nest størst med 252 000. 

Oslo har et areal på ca 454 km² , Bergen har et areal på ca 465 km² , dermed større befolkningstetthet i Oslo, og de trenger vel gjerne da enda strengere tiltak i Oslo?

Anonymkode: d5646...5b0

AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen steder i Norge som trenger så strenge tiltak som vi har hatt nå

Anonymkode: 40744...6e1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hører til helse sør-øst og bor et sted uten registrerte smittede (og vi tester ganske mye). Jeg tror det hadde gått fint å åpne her, men er redd de ikke vil ta så lokale hensyn.

Anonymkode: aa40f...b8b

• Opprett ny...