Gå til innhold

pusse opp gamle møbler

charlise

Anbefalte innlegg

hei har noen gamle kjøkkenmøbler som jeg har tenkt til å slipe ned og male hvite for så å ha de ute, det er foresten benken jeg har tenkt til å trekke om, forslag til stoff mottaes med takk. hvordan pusser jeg dem opp slik at de tåler å være ute?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men jeg trodde jeg burde impregnere dem først? deretter grunne og så fargen jeg ville ha og tilslutt et topplag? og huske kvistlakk, er jeg blitt lurt av malebutikken? syntes det hørte så mye ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvistlakk er greit nok, men impregnering har jeg aldri brukt på møbler. Kanskje man må det til utemøbler, ikke vet jeg. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg viste at han i butikken overdrev.... men jeg tenkte jeg heller skulle ringe litt rundt til forskjellige malebutikker og deretter reise til de som svarer best for seg. service= kunder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver "slipe ned"...og da går jeg ut fra at det betyr at du skal ned på bart treverk over alt.

I så fall blir fremgangsmåten sånn:

Fjern alt slipestøv.

Påfør kvistlakk - 2 strøk.

Påfør Visir grunning.

Mal to eller tre strøk med en Drygolin oljemaling.

Pusse vekk fiberreisning og støv mellom hvert strøk.

At du ble anbefalt å imprignere, var nok for å behandle mot eventuelle soppangrep. Så lenge Visir er på markedet...så virker det litt merkelig at noen skal anbefale å gjøre imprignering og grunning i to operasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hey sixx svar fra dama jeg ville ha svar fra!!! du vet vist ganske mye skjønner jeg:) takk for svar.klem nique

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig...og lykke til. :)

Ble litt forvirra pga. det med imprigneringen...så jeg sjekket teknisk fagblad for Visir...og jepp...den skal holde soppen borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...