Gå til innhold

Dere med toåringer, hvor lenge sover de på dagtid?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Usikker på om vi burde korte ned duppen. Sover 30 min til maks to timer (mest vanlig 1t) mellom Kl 12-14.

Hva gjør dere?

Anonymkode: 61a70...4af

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har ei på 25 mnd. Sover 1-2 timer på dagen (vanligvis fra kl 12). Dette får hun styre selv og skal få sove på dagen så lenge hun har behov for det. Søvn avler søvn:-)

Anonymkode: 723e5...f26

AnonymBruker
Skrevet

Min eldste sluttet med dagsøvn da han var 2,5, lillesøster er 21 mnd nå og her må vi kutte ned duppen. Hun sovner ofte ikke før halv 10 om kvelden. Sover maks to timer og ikke etter kl 14. Får henne ikke til å sove før kl 12 uavhengig av når hun står opp, så skal prøve med 1 times dupp fra 12 til 13 og se om det hjelper. 

Anonymkode: 44daf...7fd

AnonymBruker
Skrevet

Sover ca mellom 1-2 timer aldri mindre. Skal helle ikke kutte før hun gjør det selv. Sover barnet er d fordi den trenger det

Anonymkode: df5d9...f76

• Liker 1
Skrevet

Snart to åring, sover ca 1,5 t dupp fra kl 11. Så lenge hun våkner før 13.30, funker det fint å la henne styre det litt selv. 

Skrevet

Vår på 2 år og 4 mnd sover 1 til 1,5 timer. Ingen problemer på kvelden, så hun trenger luren sin.

AnonymBruker
Skrevet

Har en på 2 og 4 mnd. Før Corona sov hun ca 40 min - ble kl 12, tar noen min å sovne, vekket 12:45 på vår oppfordring (endret fra 13, og før det var det vel til hun våknet el 13:30) - endret for å kunne legge henne i 19-tiden. 
Men nå med hjemmeskole for de eldste og «hjemmebarnehage» for henne har det sklidd litt ut, varierer fra 15 min til 1,5 time (hvis jeg eller pappaen sovner når vi skal legge henne..) 

Anonymkode: f3bed...be1

AnonymBruker
Skrevet

Vår 2 åring sover ikke på dagen, hun nekter selv å legge seg på formiddagen. Innimellom sovner hun på sofaen på ettermiddagen, og da kan legging ta timesvis. Så her er det om å gjøre å holde hun våken. 

Anonymkode: 0e0f9...afa

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sover ca mellom 1-2 timer aldri mindre. Skal helle ikke kutte før hun gjør det selv. Sover barnet er d fordi den trenger det

Anonymkode: df5d9...f76

Det spørs jo når barnet sovner på kvelden. Bedre med lang nattesøvn en lang dupp på dagen. Noen påvirkes ikke særlig, med min eldste gikk det helt fint å la han styre dagsøvnen selv. Det går tydeligvis ikke med yngste. 

Anonymkode: 44daf...7fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nettopp kuttet dagsoving på min på to år og to mnd. Har pleid å bruke 1-2 timer på legging om kvelden, i mange måneder, og legging på dagtid har også tatt litt tid... Lettere i bhg enn hjemme. Så etter én måned med å bruke rundt 3 timer på legging i døgnet, kuttet vi dagsoving, og det ser ut til å fungere veldig bra (tar maks en halvtime å legge, og får da 12-timers natt). 

Anonymkode: 69ebf...2f3

Skrevet

Min er bare 1,5 år men forrige uke og nå har det vært veldig vanskelig å få han til å sove på dagtid, også våkner han etter 30 min.. Det gikk fra opptil 2 timer søvn til 30 min på dagtid. Men jeg merker han sover lengre på natten, kan stå opp kl 07 I stedet for 06. Så han får styre det litt selv, selv om jeg merker at den times pausen på dagen er gull verdt for tålmodigheten min i disse dager.. 

AnonymBruker
Skrevet

Vår er 2 år og 3 måneder, sover fra ca. 12 og til våkner selv. Normalt mellom en og to timer, men alt fra 45 minutter til 2,5 time forekommer. Starter dagen mellom 6 og 6.30 og sovner for kvelden rundt 20.

Anonymkode: 8734d...f2d

AnonymBruker
Skrevet

Lar han aldri sove mer enn 2 timer og til seinest kl 13. Perfekt sovetid er 11-13 for antall timer morgen og ettermiddag 😊 legges kl 18.30 igjen på kvelden. 

Anonymkode: 70b77...591

AnonymBruker
Skrevet

Duppen (ok, livet) har sklidd helt ut i disse hjemmekontortider, så nå sover han som snart blir to år to timer på dagtid, som regel mellom halv ett og halv tre. Legges i halv åtte tida på kvelden og sovner i åtte-kvart over åtte tida. Våkner mellom sju og halv ni på morran. 

Anonymkode: 5440a...119

AnonymBruker
Skrevet

Har sluttet med daghvilen. Sovner fra 19 og våkner 8-9.

Anonymkode: 6f98f...112

AnonymBruker
Skrevet

2 år og 9 mnd. Sover en time. Da vekker vi henne, hun hadde sovet lengre om hun hadde fått lov, men da tuller hun om kvelden. 

Anonymkode: a9aa5...7dd

AnonymBruker
Skrevet

Måtte slutte med dupp da han var 2,5. Han ble helt umulig å legge om kvelden. Nå sover han fra 19:30 til 07.

Anonymkode: 57127...b3f

Skrevet

Min gutt som akkurat har fylt 2 år sover 1,5-2 timer på dagtid, fra ca. kl 12.00. I helger merker jeg nå at han begynner å bli litt vanskeligere å legge om kvelden hvis han sover lenge på dagtid, men jeg syns ikke det er noe problem. Jeg vil heller at han får en god hvil og er opplagt den dagen enn at han må sovne til et visst tidspunkt. Riktignok innen rimelighetens grenser. Så lenge han sovner innen kl 21, er jeg fornøyd. Men hvis han gjør slik et av de andre barna mine gjorde etter hvert i 3-års alderen, at han holdt det gående til kl 22-23 om han sov for lenge på dagen, så vil vi begynne å vekke ham. Ellers får de jo totalt mindre søvn ila. et døgn. Men akkurat når de går i bhg og ennå er små, vil jeg helst at de skal få hvile så mye de kan på dagtid, siden det er slitsomt å gå i bhg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...