AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Risikosone, eller ikke risikosone. Jeg har ikke lyst til å bli syk! Ikke alvorlig syk, ikke moderat syk, jeg vil ikke ha syke familiemedlemmer, mann, unger, eller foreldre. Jeg vil bare at vi ikke skal bli syke med denne potensielt alvorlige sykdommen Jeg har heller ikke isolere meg og mine fullstendig i ubestemt tid fremover. Jeg tenker vi må lære oss å leve med risikoen, og ta gode forhåndsregler. Vaske hender, hus, holde avstand, møtes ute, ikke inne, bruke munnbind. Og rett og slett bare håpe vi går klar, men leve litt samtidig som vi tar ansvar, for å refusere bevegelighet av viruset i samfunnet. Det irriterer meg at Norge ikke har tatt det hele mer alvorlig, og stanset denne styggedommen. Vi har kapasitet og mulighet. Vi er nesten i mål. Utenlandsreiser må i karantene, så enkelt er dette. Anonymkode: 06250...382 14
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Skjønner ikke helt innlegget. Hvordan mener du at man burde ta det mer alvorlig? Personer som har vært i utlandet er pålagt 14-dagers karantene per nå? Anonymkode: 66c94...9fc 11
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner ikke helt innlegget. Hvordan mener du at man burde ta det mer alvorlig? Personer som har vært i utlandet er pålagt 14-dagers karantene per nå? Anonymkode: 66c94...9fc For det følger alle🙄 Anonymkode: 30e90...b4a 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Vel, utenlandsreiser er uaktuelt for alle framover. Det eneste landet vi kan reise til er Sverige, og da må man jo i karantene. Syns Norge håndterer dette bra. Mer bekymret for alle disse "dette er ikke verre enn influensa, hvorfor stenger vi samfunnet! Jeg vil bli smittet og bli ferdig med det!" menneskene her inne. De burde ha en "jeg gir faen"-badge på seg så man vet hvem de er og kan unngå de. Har absolutt ikke lyst til å bli smittet av dette faenskapet når man ikke engang vet om man blir immun. Anonymkode: 345df...fc6 13
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: For det følger alle🙄 Anonymkode: 30e90...b4a Og det er straffbart? De som ikke følger det kan straffes med bøter og fengsel, noe som vi også har sett eksempler på. Hva mer skal man gjøre? Anonymkode: 66c94...9fc 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Vel, utenlandsreiser er uaktuelt for alle framover. Det eneste landet vi kan reise til er Sverige, og da må man jo i karantene. Syns Norge håndterer dette bra. Mer bekymret for alle disse "dette er ikke verre enn influensa, hvorfor stenger vi samfunnet! Jeg vil bli smittet og bli ferdig med det!" menneskene her inne. De burde ha en "jeg gir faen"-badge på seg så man vet hvem de er og kan unngå de. Har absolutt ikke lyst til å bli smittet av dette faenskapet når man ikke engang vet om man blir immun. Anonymkode: 345df...fc6 Hvis ingen blir immune må du belage deg på å låse deg inne for resten av livet hvis du ikke vil bli smitta. Hjelper ikke med noen uker, måneder eller år til. Anonymkode: 66c94...9fc 14
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mer bekymret for alle disse "dette er ikke verre enn influensa, hvorfor stenger vi samfunnet! Jeg vil bli smittet og bli ferdig med det!" menneskene her inne. De burde ha en "jeg gir faen"-badge på seg så man vet hvem de er og kan unngå de. Det som er dumt er at det trengs en veldig liten andel av disse for å spre viruset massivt. Anonymkode: 50849...ffc 8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #9 Skrevet 14. april 2020 Er stygt redd for at det er uunngåelig å bli smittet. Anonymkode: f7df4...a46 6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #10 Skrevet 14. april 2020 Nei hva skal du gjøre da egentlig, låse deg inne og håpe på vaksine? Alle på KG sier jo at det ikke er mulig å bli immun, da går det heller ikke an å lage vaksine. Anonymkode: 71c35...b91 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #11 Skrevet 14. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei hva skal du gjøre da egentlig, låse deg inne og håpe på vaksine? Alle på KG sier jo at det ikke er mulig å bli immun, da går det heller ikke an å lage vaksine. Anonymkode: 71c35...b91 Det er da en mellomting mellom å "låse seg inne" og gi f' i alt og slikke på folk. Smitte unngår du ved å ta normale forhåndsregler. Anonymkode: 345df...fc6 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #12 Skrevet 14. april 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei hva skal du gjøre da egentlig, låse deg inne og håpe på vaksine? Alle på KG sier jo at det ikke er mulig å bli immun, da går det heller ikke an å lage vaksine. Anonymkode: 71c35...b91 KG kan si hva de vil. Er massevis av folk som er immune etter å ha hatt det. Vi vet dog ikke hvor lenge immuniteten varer. Anonymkode: 13e74...02f 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #13 Skrevet 14. april 2020 Jeg ville vel ikke noe spesielt med innlegget mitt, bare tenke litt høyt. Vil ikke ha det, vil helst ikke leve i frykten heller. Håper styresmaktene bestemmer seg for å utrydde viruset fra riket, ved å isolere slle smittede og deres kontakter og stenge grenser, med lang karantene tid og helse sertifikater. Slik at i alle fall vårt land kan bli fritt. Jeg liker å dra utenlands selv jeg, og gjør det flere ganger i året, men tenker det er et offer man relativt lett kan gjøre. Anonymkode: 06250...382 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #14 Skrevet 14. april 2020 Det er jo ingen som vil bli syke. Men dersom man ikke er i risikogruppen, skjønner jeg ikke hvorfor folk frykter dette mer enn en vanlig influensa eller kraftig forkjølelse, egentlig. Jeg er hverken redd for min del eller min friske familie og barns del. Anonymkode: 6051e...bc7 6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #15 Skrevet 14. april 2020 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ville vel ikke noe spesielt med innlegget mitt, bare tenke litt høyt. Vil ikke ha det, vil helst ikke leve i frykten heller. Håper styresmaktene bestemmer seg for å utrydde viruset fra riket, ved å isolere slle smittede og deres kontakter og stenge grenser, med lang karantene tid og helse sertifikater. Slik at i alle fall vårt land kan bli fritt. Jeg liker å dra utenlands selv jeg, og gjør det flere ganger i året, men tenker det er et offer man relativt lett kan gjøre. Anonymkode: 06250...382 Det er jo umulig å utrydde sykdommen uten vaksine. Så hva skal de gjøre? Nedstengningen av samfunnet et ikke ment for å utrydde sykdommen (fordi det ikke går an), men å begrense spredningen og spre smitten utover et lengre tidsrom slik at helsevesenet ikke blir overbelastet. Hele poenget er at folk skal kunne få nødvendig helsehjelp, ikke at de ikke skal bli smittet før eller siden. Anonymkode: 66c94...9fc 9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #16 Skrevet 14. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er jo umulig å utrydde sykdommen uten vaksine. Så hva skal de gjøre? Nedstengningen av samfunnet et ikke ment for å utrydde sykdommen (fordi det ikke går an), men å begrense spredningen og spre smitten utover et lengre tidsrom slik at helsevesenet ikke blir overbelastet. Hele poenget er at folk skal kunne få nødvendig helsehjelp, ikke at de ikke skal bli smittet før eller siden. Anonymkode: 66c94...9fc Hvem sier det ikke går an? Alle er jo enige om at det går an, men at det vil kreve mye. Anonymkode: 06250...382 6
vikilLJA Skrevet 14. april 2020 #17 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis ingen blir immune må du belage deg på å låse deg inne for resten av livet hvis du ikke vil bli smitta. Hjelper ikke med noen uker, måneder eller år til. Anonymkode: 66c94...9fc Jeg skal evakuere langt uti huttiheita og vente på at det blir trygt igjen. Hadde det vært krig hadde jeg vært den første som rømte. Så tøff er jeg! Ikke min oppgave å redde landet. Føler jeg er med i en syk zombie- film. Hold deg innendørs eller så blir du infisert!👻 Vil vente på metoder som gjør styggesykdommen mindre skummel. Blodoverføring med antistoffer, vaksine eller annen medisin som gjør at sykdommen ikke lengere er dødlig og ikke har like alvorlig sykdomsforløp. Jeg vil ikke dø av faenskapen. Det kommer ny influensavaksine hvert år, det er kanskje det som må gjøres om man ikke blir immune. Jeg tror og håper at dette ikke vil være for evig🤞 Etter dette er klima- krisen glemt og alle drar på en etterlengtet ferie i syden😍 5
tussi84 Skrevet 14. april 2020 #18 Skrevet 14. april 2020 Å bli syk er ikke noe man kan kontrollere helt. Hvordan skal du løse det ts? Ikke gå til legen, apotek eller matbutikk på flere år? Ikke ungene dine heller? Skal du undervise barna hjemme i flere år framover? Husk også på at de kommer til å utvikle psykiske problemer av langvarig isolasjon, og at de går glipp av lære vedr det sosiale også. Dette viruset har kommet for å bli. Vi må alle sammen forholde oss til det, og de fleste av oss vil bli smittet på et eller annet tidspunkt. Det er umulig å fjerne det helt, men det som vil bli mulig etterhvert er kanskje å få medisiner som demper symptomene. Men Du kan velge å leve i frykt noe som aldri et bra i lengden, eller du kan velge å akseptere at dette viruset eksisterer. Vil du virkelig la livet til deg, din mann og dine barn stoppe opp i flere år pga dette her? 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #19 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, vikilLJA skrev: Jeg skal evakuere langt uti huttiheita og vente på at det blir trygt igjen. Hadde det vært krig hadde jeg vært den første som rømte. Så tøff er jeg! Ikke min oppgave å redde landet. Føler jeg er med i en syk zombie- film. Hold deg innendørs eller så blir du infisert!👻 Vil vente på metoder som gjør styggesykdommen mindre skummel. Blodoverføring med antistoffer, vaksine eller annen medisin som gjør at sykdommen ikke lengere er dødlig og ikke har like alvorlig sykdomsforløp. Jeg vil ikke dø av faenskapen. Det kommer ny influensavaksine hvert år, det er kanskje det som må gjøres om man ikke blir immune. Jeg tror og håper at dette ikke vil være for evig🤞 Etter dette er klima- krisen glemt og alle drar på en etterlengtet ferie i syden😍 Du er som meg. Bortsett fra at jeg allerede bor uti huttiheita:-). Anonymkode: 13e74...02f 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #20 Skrevet 14. april 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Risikosone, eller ikke risikosone. Jeg har ikke lyst til å bli syk! Ikke alvorlig syk, ikke moderat syk, jeg vil ikke ha syke familiemedlemmer, mann, unger, eller foreldre. Jeg vil bare at vi ikke skal bli syke med denne potensielt alvorlige sykdommen Jeg har heller ikke isolere meg og mine fullstendig i ubestemt tid fremover. Jeg tenker vi må lære oss å leve med risikoen, og ta gode forhåndsregler. Vaske hender, hus, holde avstand, møtes ute, ikke inne, bruke munnbind. Og rett og slett bare håpe vi går klar, men leve litt samtidig som vi tar ansvar, for å refusere bevegelighet av viruset i samfunnet. Det irriterer meg at Norge ikke har tatt det hele mer alvorlig, og stanset denne styggedommen. Vi har kapasitet og mulighet. Vi er nesten i mål. Utenlandsreiser må i karantene, så enkelt er dette. Anonymkode: 06250...382 Du skjønner at dette ikke er over før også dere har blitt smittet? Anonymkode: 3551c...f39 5
Anbefalte innlegg