Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har erfaring med det? Har søkt om lån for å nedbetale gjeld, og har bare noen steg igjen før søknaden kan ferdigbehandles, og får daglig påminnelser om å ferdigstille lånesøknaden.

Saken er at jeg må betale til namsmannen, men vil noen lånegivere godta det? Det beste for meg hadde selvsagt vært å fått ett lån der jeg kunne nedbetalt de to utestående gjeldspostene som nå er hos namsmannen. Da hadde jeg kun hatt en regning og forholde meg til. 

Anonymkode: 0c814...bcc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Får du ikke nedbetalingsavtale fra namsmannen? Dumt å pådra seg et nytt lån for å betale gjeld. Særlig nå.

Anonymkode: cfa3c...081

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får du ikke nedbetalingsavtale fra namsmannen? Dumt å pådra seg et nytt lån for å betale gjeld. Særlig nå.

Det har jeg ikke prøvd på. Tenkte at det var bedre å ha et lån som dekket begge gjeldspostene og kun ha en regning og forholde meg til.

Vet du om de kan samle begge postene til en nedbetaling, hvis du skjønner hva jeg mener. 

AnonymBruker
Skrevet

Om du har gjeld hos namsmann så har du også betalingsanmerkning. Hvordan skal du få lån med betalingsanmerkning?

Anonymkode: a50a5...7f3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om du har gjeld hos namsmann så har du også betalingsanmerkning. Hvordan skal du få lån med betalingsanmerkning?

Det var ikke spørsmålet mitt. Nå har jeg blitt kredittsjekket og likevel fått tilbud om lån. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var ikke spørsmålet mitt. Nå har jeg blitt kredittsjekket og likevel fått tilbud om lån. 

Forbrukslån?

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det har jeg ikke prøvd på. Tenkte at det var bedre å ha et lån som dekket begge gjeldspostene og kun ha en regning og forholde meg til.

Vet du om de kan samle begge postene til en nedbetaling, hvis du skjønner hva jeg mener. 

Regner med at de foretar et fast trekk over en bestemt tid fra din inntekt. De vil ikke trekke så mye at du ikke har noe å leve av. Avhengig av din økonomiske situasjon er det vel best at du tar et møte med dem og evt med nav og boligetat (om du har rett på bostøtte)

AnonymBruker
Skrevet

Så du har rukket å ferdigstille søknaden, bli kredittsjekkes og fått innvilget lån på 15 min? Neppe men mindre det er forbrukslån og de ikke har kredittsjekkes deg. Forbrukslån er jo katta i sekken mot å betale direkte til namsmann. Men da har du jo ordnet deg så saken er ute av verden

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Regner med at de foretar et fast trekk over en bestemt tid fra din inntekt. De vil ikke trekke så mye at du ikke har noe å leve av. Avhengig av din økonomiske situasjon er det vel best at du tar et møte med dem og evt med nav og boligetat (om du har rett på bostøtte)

De tar trekk fra konto til gjelden er betalt i sin helhet med mindre man har gjeldssanering men da skal du ha ganske mye gjeld for å få det og siden Ts ikke en gang har vært i samtale med namsmann har h*n neppe fått gjeldssanering.

AnonymBruker
Skrevet

Forbrukslån?

Forbrukslån for å refinansiere.

Jeg har ikke krav på noe hverken fra Nav eller bostøtte. Med et lån så vil jeg måtte betale i underkant av 2000,- i mnd, som er overkommelig. 

AnonymBruker
Skrevet

Forbrukslån for å refinansiere.

Jeg har ikke krav på noe hverken fra Nav eller bostøtte. Med et lån så vil jeg måtte betale i underkant av 2000,- i mnd, som er overkommelig. 

Forbrukslån ja. Katta i sekken. Lite økonomisk med tanke på rentene du betaler på et forbrukslån mot det du betaler til namsmann. Helt idiotisk

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har rukket å ferdigstille søknaden, bli kredittsjekkes og fått innvilget lån på 15 min? Neppe men mindre det er forbrukslån og de ikke har kredittsjekkes deg. Forbrukslån er jo katta i sekken mot å betale direkte til namsmann. Men da har du jo ordnet deg så saken er ute av verden

Nei, jeg har ikke ferdigstilt søknaden, men har fått brev og mld om at jeg er kredittsjekket.

Jeg har ikke ferdigstilt søknaden pga at jeg er usikker på om jeg får innvilget lån når jeg skrivet at beløpene skal betales til namsmannen. Skjønner ikke hva jeg er redd for, for jeg får vel enten ja eller nei på søknaden. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Forbrukslån ja. Katta i sekken. Lite økonomisk med tanke på rentene du betaler på et forbrukslån mot det du betaler til namsmann. Helt idiotisk

Det har jeg ikke greie på, men tenkte at det var greit å bli kvitt namsmannen, samt ha en regning og forholde meg til. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg har ikke ferdigstilt søknaden, men har fått brev og mld om at jeg er kredittsjekket.

Jeg har ikke ferdigstilt søknaden pga at jeg er usikker på om jeg får innvilget lån når jeg skrivet at beløpene skal betales til namsmannen. Skjønner ikke hva jeg er redd for, for jeg får vel enten ja eller nei på søknaden. 

Det har jeg ikke greie på, men tenkte at det var greit å bli kvitt namsmannen, samt ha en regning og forholde meg til. 

Ja jeg skjønner selvsagt tankegangen men det vil du jo tape på i lengden da rentene er høyere på et forbrukslån enn rentene namsmannen kan gi deg. Jeg fikk 0 i rente hos namsmann da jeg fucka der til i mine yngre dager.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg skjønner selvsagt tankegangen men det vil du jo tape på i lengden da rentene er høyere på et forbrukslån enn rentene namsmannen kan gi deg. Jeg fikk 0 i rente hos namsmann da jeg fucka der til i mine yngre dager.

Er redd jeg ikke får noen gode avtaler siden jeg har jobb, bil lån der det er litt over 200.000,- igjen på. Billånet betales jevnt og trutt, gjerne før forfallsdato. Er redd for at de mener at jeg skal selge bilen, men jeg har ikke hatt den i mer enn 1 år, og har betalt ned ca 40.000,- på lånet. Den har nok sunket noe i verdi, så ved et ev salg så vil jeg ikke sitte med noe overskudd til å dekke opp gjelden. Jeg bor på landet og er avhengig av bil både til jobb, butikk, lege osv.

Jeg kan betale rundt 2.000,- i mnd, men vet ikke om namsmannen vil godta det? 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er redd jeg ikke får noen gode avtaler siden jeg har jobb, bil lån der det er litt over 200.000,- igjen på. Billånet betales jevnt og trutt, gjerne før forfallsdato. Er redd for at de mener at jeg skal selge bilen, men jeg har ikke hatt den i mer enn 1 år, og har betalt ned ca 40.000,- på lånet. Den har nok sunket noe i verdi, så ved et ev salg så vil jeg ikke sitte med noe overskudd til å dekke opp gjelden. Jeg bor på landet og er avhengig av bil både til jobb, butikk, lege osv.

Selvfølgelig godtar de ikke det om du har mer å ta av. Sånn som du beskriver dette her så kommer du aldri ut sv «luksusfellen». Når du har gjeld hos namsmann så må du faktisk ofre noe en stund. Du har lån på bil til og med men likevel vil du ha nytt lån. Og forbrukslån til og med!! Om de gjør noe som helst med bilen så kommer de ikke til å be deg om å selge den. De kommer til å ta den ifra deg og selge den på auksjon. Tvangssalg av verdier med andre ord

AnonymBruker
Skrevet

Kontakt namsmann!! De er faktisk ikke så ille å forhandle med men da må du ha en veldig god grunn til å beholde bil og i tillegg legge fram en økonomisk plan for dine inntekter og utgifter og ha et forslag til nedbetalingsplan. Det nytter ikke å si at du vil betale 2000;- PR måned uten noen plan

AnonymBruker
Skrevet

Velger du forbrukslån på 100.000 så må du betale 30-40000 i bare renter. Du kaster med andre ord flere ti talls tusen rett ut vindu og du sitter allerede fint i det fra før. Skjerp deg

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ring namsmannen i morgen og forklar saken og hvor mye du kan betale. De er veldig imøtekommende.

Det er bedre med en avtale med de, enn å ta opp enda mer lån. Da havner du i en vanskelig sirkel.

Anonymkode: 8a16c...3da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ring namsmannen i morgen og forklar saken og hvor mye du kan betale. De er veldig imøtekommende.

Det er bedre med en avtale med de, enn å ta opp enda mer lån. Da havner du i en vanskelig sirkel.

Anonymkode: 8a16c...3da

Nettopp!

AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta forbrukslån for å slippe to fakturaer i måneden... det er å slukke brann ved å kaste på bensin. 

Selg bilen selv, kjøp en billig en, bruk overskudd til gjeld. 

Anonymkode: 2cb28...e9b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...