Gå til innhold

Norwegian - avbestilling

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bestilte årets sommerferie for lenge siden, og betalte flybillettene med Norwegian, men Norwegians kredittkort. Det skal da følge med både avbestillings- og reiseforsikring. 

Vi kjøpte de billigste billettene, uten lov å endre. 

Kan vi avbestille mtp at vi betalte med det kortet? 
Noen med erfaring? 

Anonymkode: 7e6d8...357

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan få pengene tilbake fra kredittkortselskapet. Ta kontakt med kredittkortutsteder.

Bank Norwegian har for øvrig, til tross for navnet, ingenting med flyselskapet Norwegian å gjøre lenger. Det er en helt ordinær bank.

Anonymkode: ac7af...7db

AnonymBruker
Skrevet

Må presisere at dere må vente til flyselskapet selv kansellerer flyet dere har bestilt, eller går konkurs.

Anonymkode: ac7af...7db

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. 

Det du beskriver er generelt for reiseforsikringer, men jeg lurer på denne avbestillingsforsikringen som ligger i kortet. 

Noen med erfaring på den?

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar. 

Det du beskriver er generelt for reiseforsikringer, men jeg lurer på denne avbestillingsforsikringen som ligger i kortet. 

Noen med erfaring på den?

Avbestillingsforsikringen som ligger i kortet er en del av reiseforsikringen som ligger i kortet når reisen (eller mer enn halvparten av reisen) er betalt med kortet.  Sjekk med forsikringsselskapet som står for forsikringen.  Det står nok i de papirene du fikk sammen med kortet.

AnonymBruker
Skrevet
På 14.4.2020 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Vi bestilte årets sommerferie for lenge siden, og betalte flybillettene med Norwegian, men Norwegians kredittkort. Det skal da følge med både avbestillings- og reiseforsikring. 

Vi kjøpte de billigste billettene, uten lov å endre. 

Kan vi avbestille mtp at vi betalte med det kortet? 
Noen med erfaring? 

Dere får sikkert igjen pengene på en eller annen måte, men ta kontakt med forsikringsselskapet for å høre hvilke regler som gjelder, det varierer. (jeg bruker kredittkortforsikringen fra DNB, og vil få dekket det jeg ikke får igjen direkte fra flyselskap og bosted). Det er jo en stor mulighet for at flyet kanselleres, og da har dere krav på pengene tilbake fra flyselskapet. Derfor må du ikke finne på og avbestille uten at forsikringsselskapet har sagt at de i såfall skal dekke det  :) 

Anonymkode: d9937...1b1

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...