Gå til innhold

17.mai feiring er avlyst, ingen barnetog i år

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Blir nok mange skuffa barn i år, ingen barnetog i Oslo eller Stavanger. Regner de andre landsdelene følger etter

Anonymkode: 389b7...1ff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Da får en lage ett eget tog med sine barn og gå rundt huset om har mulighet for det. Pølser og is kan en spise hjemme!

Anonymkode: fa3a0...4e4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gud så deilig, hater 17 mai. Bare stress. Barna bryr seg mindre enn du tror.

Vi tåler 1 år uten dette styret?? Neste år er det på’n igjen med mas og nasjonalisme.

Anonymkode: 22e24...32a

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da får en lage ett eget tog med sine barn og gå rundt huset om har mulighet for det. Pølser og is kan en spise hjemme!

Anonymkode: fa3a0...4e4

God ide. Under krigen gjorde de det samme, da 17. mai feiring var forbudt. 

Anonymkode: 463b5...7e0

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Leit for ungene, men jeg tror de fleste barn skjønner det, og at de nå er vant med at ting er annerledes. Neivel, så blir det ikke tog (Takk!!!!!! Det skal bli deilig å slippe å traske i byen i stor folkemengde, slippe skoletog og stryking av skjorter. Kle på unger og mann bunad. Pusse hersens sølvet.) Men man kan fortsatt lage en fin 17mai hjemme. Vi kommer til å kle oss fint, grille, flagge og pynte. Spise kake. Kose oss. 

Anonymkode: 30933...9f2

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helt som forventet. Dette bør vel ungene ha vært forberedt på? Med mindre foreldrene ikke har vært åpne som situasjonen vi er i og sagt at ting vil bli normalt snart.

Anonymkode: a129d...f7f

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mumlehumle

Helt som forventet. Blir en roligere 17. Mai feiring i år, men vi skal nå få det koselig for det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vet du, jeg tror dette går helt fint. En 17.mai i løpet av et liv. 

Vi som foreldre må jobbe med oss selv. Viktig hvordan vi takler dette. Og hvordan vi snakker om dette! 

Anonymkode: 14395...4be

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Åh, for en deilig dag 17. mai skal bli i år! Og så er det søndags17.mai i år, som alltid er litt ekstra stress! Det slipper vi! #danserenlitenjig

Anonymkode: 48d9f...517

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er da helt som forventet, noe annet hadde jo vært galskap. 

Det er ikke akkurat verdens undergang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg feirer aldri 17.Mai uansett, så helt greit for meg.

Anonymkode: b3e23...13f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Leit for ungene, men jeg tror de fleste barn skjønner det, og at de nå er vant med at ting er annerledes. Neivel, så blir det ikke tog (Takk!!!!!! Det skal bli deilig å slippe å traske i byen i stor folkemengde, slippe skoletog og stryking av skjorter. Kle på unger og mann bunad. Pusse hersens sølvet.) Men man kan fortsatt lage en fin 17mai hjemme. Vi kommer til å kle oss fint, grille, flagge og pynte. Spise kake. Kose oss. 

Klarer ikke mannen din å kle på seg selv?

Fullt mulig å lage en fin 17.mai hjemme, ja :) For meg blir det ikke så stor forskjell siden jeg ikke har barn og ikke drar noe sted for å se på tog. Men samboer og jeg feirer litt likevel, pynter oss, griller og spiser kake.

Leit for barna at det ikke blir noe av, men de fleste vil nok forstå det. 

Endret av jukkapalme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flere andre byer som har gjort det for rundt en uke siden. 

For å være ærlig så synes jeg det er bare helt topp. Endelig noe  godt som kommer ut av denne krisen. 

Jeg har hatet 17. maifeiringen helt siden jeg hadde førsteklassing for første gang. Vi skal feire at vi bor i et fritt fritt land, men det medfører at man må stå opp tidligere enn normalt, delta på alt mulig som er både kjedelig og plagsomt, køer hele dagen,  et kjøpepress uten like og gnagsår. Hva er det for en feiring? 

I år skal vi feire slik jeg har ønsket det: sove lenge, spise god brunch, ta en liten tur i skogen/fjellet/sjøen. Og feire at vi bor i et av verdens beste land. Og jeg skal bruke joggesko eller ingen sko hele dagen 😊

Må legge til at jeg var ikke noe glad i det som barn heller. Hadde alltid diskusjoner med mor og far ang det å stå opp tidlig og gå i tog. Det eneste som var bra med den dagen var at jeg kunne spise så mye is jeg ville. Det er typisk det mange barn nevner om du spør dem hva som er gøy med 17. mai. Jeg kjøper et par store esker med is til samme pris som tre enkle. Så kan de spise til de spyr 😓😊

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg elsker 17. mai, barnetog og alt som hører med. Synes det er trist at det er blitt avlyst, men får bare gjenta fjorårets 17. mai som var utrolig fin. Vi hadde en nyfødt og fikk besøk av et vennepar som vi grillet med hele dagen. Hadde også spekemat, iskake og masse jordbær. Gjør noe lignende i år :)

Anonymkode: a65d5...4b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
39 minutter siden, jukkapalme skrev:

Klarer ikke mannen din å kle på seg selv?

Fullt mulig å lage en fin 17.mai hjemme, ja :) For meg blir det ikke så stor forskjell siden jeg ikke har barn og ikke drar noe sted for å se på tog. Men samboer og jeg feirer litt likevel, pynter oss, griller og spiser kake.

Leit for barna at det ikke blir noe av, men de fleste vil nok forstå det. 

Haha, joda. Men han må ha hjelp til den hersens bronsjen i halsen. Samt kneppe vesten. Han har en ekte bunad, og jeg er så langt ifra bunadajente, så jeg syns det er skikkelig styr å hjelpe han. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Haha, joda. Men han må ha hjelp til den hersens bronsjen i halsen. Samt kneppe vesten. Han har en ekte bunad, og jeg er så langt ifra bunadajente, så jeg syns det er skikkelig styr å hjelpe han. 

Å ja, da skjønner jeg. Begynte å lure om du måtte kle på han bukse, skjorte, sko og alt, hehe :fnise: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...