Gå til innhold

Hvordan reagerte du da du ble ghostet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tok du et oppgjør med vedkommende, ble stille selv, eller fortsatte å skrive lenge etter at de ble stille?

Hvordan var din ghoste-erfaring?

Min ble først ble veldig treg på meldingene.. deretter var det plutselig helt stille. Jeg brukte tid på å forstå hva som hendte, for dette hadde jeg aldri erfart før. I tillegg trodde jeg ikke denne personen var sånn. I begynnelsen gjorde jeg noen tapre forsøk på å gjenoppta kontakten ved å sende noen meldinger. På det tidspunktet var jeg enda i en slags benektelse. Deretter innså jeg at han faktisk var borte. Da sendte jeg en siste melding. Mest for min egen del - det ble en avslutning, et verdig farvel. Jeg vet mange mener man bør gi dem en kald skulder tilbake og bare gå, men jeg følte jeg ville være bedre enn ham. Selv om han tilsynelatende ikke brydde seg, så var den siste meldingen betydningsfull for meg.

Anonymkode: b5016...ad7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ghoster tilbake og hvis du møter på vedkommende så gir du dødsblikk💀 samtidig som du snur deg bort og ignorerer personen helt. Du vil nok finne noen bedre snart☺️ Det er flere fisk i havet. Tenk på som at dette var en advarsel om at denne personen ikke er noe hyggelig og du sikkert ikke ville likt å være sammen med denne personen. Gi deg selv litt rom for kjærlighetssorgen og prøv på nytt igjen når du er klar😉 lykke til

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bare slettet han pga fikk panikk 🤠Hiv og hoi

Anonymkode: 12f43...8b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Ny medlem skrev:

Du ghoster tilbake og hvis du møter på vedkommende så gir du dødsblikk💀 samtidig som du snur deg bort og ignorerer personen helt. Du vil nok finne noen bedre snart☺️ Det er flere fisk i havet. Tenk på som at dette var en advarsel om at denne personen ikke er noe hyggelig og du sikkert ikke ville likt å være sammen med denne personen. Gi deg selv litt rom for kjærlighetssorgen og prøv på nytt igjen når du er klar😉 lykke til

Hva hvis man bare møter menn som oppfører seg sånn da? Jeg er livredd menn fordi alle er så slemme mot meg. Ghoster og stikker av. Har prøvd å tenke over hvorfor, men kommer ikke på at jeg har gjort noe veldig ille. 

Blir kjempelei meg av ghosting, gråter fortsatt, flere år etterpå fordi jeg føler meg så ekkel og hatet av menn. 

Anonymkode: 83206...cac

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva hvis man bare møter menn som oppfører seg sånn da? Jeg er livredd menn fordi alle er så slemme mot meg. Ghoster og stikker av. Har prøvd å tenke over hvorfor, men kommer ikke på at jeg har gjort noe veldig ille. 

Blir kjempelei meg av ghosting, gråter fortsatt, flere år etterpå fordi jeg føler meg så ekkel og hatet av menn. 

huff da🙁 det hørtes veldig vanskelig ut, hvor mange menn er det snakk om da? har du hatt fast forhold før?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker å bli ghostet enn å bli dumpet. Det er mere skånsomt. 

Anonymkode: 49331...2ad

AnonymBruker
Skrevet

Og et spørsmål til: hvorfor blokkerer ikke ghosterne oss? Jeg ble jo sittende å sende noen tapre meldinger før jeg innså at slaget var tapt. Nyter de oppmerksomheten? Holder de døren på gløtt for senere? Skjønner ikke hva de driver med - hadde jeg ghostet noen (ville aldri gjort det da), så hadde jeg slettet vedkommende samtidig for å unngå å få noen meldinger eller telefoner? Jeg blir helt forvirret av dem.. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Ny medlem skrev:

huff da🙁 det hørtes veldig vanskelig ut, hvor mange menn er det snakk om da? har du hatt fast forhold før?

Ja, vet jo at det er jeg som sliter med dette her, så jeg blir kjempesint om noen venner av meg oppfører seg sånn mot andre. Fordi jeg vet hvor kjipt det er. Hvorfor ikke bare si, beklager men jeg føler ikke det er noe kjemi mellom oss eller noe sånt. 

Har hatt forhold men alle dumpa meg. Så jeg har gitt opp. Skjønner ikke at damer gidder dating, hva er poenget når man bare blir dumpa? Det samme gjelder forhold, menn stikker bare av. Alltid. 

AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg blir ghostet nå, men jeg tenker mest hans tap. Han ghostet nok fordi han er redd drama da han mener alle damer lager drama når menn avslutter. Har ikke tenkt ta mer kontakt, jeg sendte siste melding. 

Anonymkode: ae538...e41

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vet jo at det er jeg som sliter med dette her, så jeg blir kjempesint om noen venner av meg oppfører seg sånn mot andre. Fordi jeg vet hvor kjipt det er. Hvorfor ikke bare si, beklager men jeg føler ikke det er noe kjemi mellom oss eller noe sånt. 

Har hatt forhold men alle dumpa meg. Så jeg har gitt opp. Skjønner ikke at damer gidder dating, hva er poenget når man bare blir dumpa? Det samme gjelder forhold, menn stikker bare av. Alltid. 

Kanskje man kan la dating ligge en stund, og prøve å være singel en stund? og bare prøve å ha gode venner rundt deg finne mer ut av deg selv osv. Det er jo også viktig å være glad i seg selv og tenker jeg. Har du det bra ellers i livet?  Jeg synes det er barnslig når folk ghoster, da synes jeg ikke man er moden nok for et seriøst forhold. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det en jeg virkelig liker, så blir jeg jo veldig lei meg. Ble ghostet en gang av en jeg var forelsket i. Etter det hadde gått to uker uten kontakt sendte jeg ham en melding hvor jeg ba ham om et svar, fordi det var vondt å gå å lure og vente. Da svarte han at han syntes synd på meg. Det var siste gang jeg sendte melding, for å si det sånn.

Man lever og lærer. Jeg har blitt ghostet av en annen jeg var veldig forelsket i. Det har vært skikkelig vondt, men jeg har ikke sendt noen ting. Det ville ikke gjøre en forskjell for meg, så da lar jeg være. Han vil ikke ha meg. Ingen melding er også en melding. Tenker det ikke er noen riktige svar her, men det er viktig at man gjør det man føler er riktig for ens egen del. Har man lyst, så sender man melding. 

Har også blitt ghostet av en jeg ikke hadde rukket å få følelser for. Så da var jo det greit nok.

Allikevel så blir jeg mer og mer overrasket over hva slags dritt-oppførsel som nå tilsynelatende er akseptabelt mellom voksne mennesker. Jeg er 30 år selv, og dater menn i 30-årene. Da burde man være voksen nok til å si "beklager, men jeg kjenner ikke riktig gnist mellom oss". Er det så vanskelig?

Anonymkode: 0f195...4d4

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt motsatt av deg. Ghosting er grusomt!

Anonymkode: 2c20c...232

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt motsatt av deg. Ghosting er grusomt!

Anonymkode: 2c20c...232

Ja, det er grusomt. Ghosting av en kjæreste ville jeg ikke foretrukket fremfor å bli dumpet, men når det gjelder menn jeg ikke er kjæreste med enda syns jeg det er bedre at de trekker seg unna enn at de dumper. Syns dumpingen føles så nedverdigende ut, man blir liksom den «mindre» personen helt unødvendig. Jeg har blitt ghostet i den forstand at fyren ble stille (men han blokket meg ikke). Jeg ble veldig lei meg for jeg er forelsket i han, tenkte at da syns han ikke jeg er god nok og da er det ikke snakk om å sende mer, jeg tar et hint. Men fremdeles såret, ja. Også blitt dumpet av en date jeg ikke var forelsket i, og det kjentes bare ekkelt ut, sånn «du er en grei jente altså, jeg bare føler ikke dette kan bli noe. Men du finner deg sikkert en bra fyr». Blæh, nei da foretrekker jeg å bli ghostet, takk, vil ikke noen skal ha medynk for meg 😬

Anonymkode: 331b4...caa

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spørs hvem det er. Er det noen jeg likte godt så gjør det litt vondt men det var verre for ett par år siden. Er det noen jeg har snakket lenge med f.eks 9-10 mnd og forsvinner blir jeg lei meg. Trøsta her er at de dukker opp igjen... for d viste seg at 9 mnd’er betydde noe for dem og ... Den jeg har vært i hekt på han har nå forsvunnet fra jordas overflate det er 1 mnd snart siden jeg hørte fra han og vet at skal jeg få det hekte av må jeg holde meg laaaaaangt unna. Dermed bruker jeg tiden på en venn online ... det hjelper. Orker ikke møte noen  nye på lereeenge ... hvis ikke amors piler skulle slå til igjen ... men trenger en pause så det er greit, 

Ghosting kan være både positivt og negativt men folk man har pratet lenge med og føler de har mer interesse enn jeg har sier jeg i fra istedet for å ghoste. Ja det føles ikke godt men nødt til å være ærlig mot meg selv. 

Anonymkode: 44cf4...86c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virkelig?😱 Det er brutalt der og da, men du får iallefall «closure»

Anonymkode: dc100...91f

• Liker 3
Skrevet

Jeg var sammen med en fyr i 9 måneder. I begynnelsen ble det gradvis stillere. Det var kun jeg som tok kontakt. Han svarte, men det ble veldig korte svar. Til slutt tok han ikke kontakt lenger og svarte ikke på meldinger. Jeg skulle virkelig ønske jeg fikk vite hvorfor det tok så brått slutt. Jeg følte selv jeg ikke gjorde noe galt. Hadde jeg visst hvorfor, ville det blitt lettere for meg å gå gjennom sorgen. Jeg har fortsatt intens kjærlighetssorg. Gråter daglig og er helt fra meg. Drømmer om ham på natta om at ting blir bedre, våkner med knute i magen og har vondt. Nå er det snart 6 måneder siden jeg sist hørte fra ham og klarer ikke legge det bak meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, Missbehave skrev:

Jeg var sammen med en fyr i 9 måneder. I begynnelsen ble det gradvis stillere. Det var kun jeg som tok kontakt. Han svarte, men det ble veldig korte svar. Til slutt tok han ikke kontakt lenger og svarte ikke på meldinger. Jeg skulle virkelig ønske jeg fikk vite hvorfor det tok så brått slutt. Jeg følte selv jeg ikke gjorde noe galt. Hadde jeg visst hvorfor, ville det blitt lettere for meg å gå gjennom sorgen. Jeg har fortsatt intens kjærlighetssorg. Gråter daglig og er helt fra meg. Drømmer om ham på natta om at ting blir bedre, våkner med knute i magen og har vondt. Nå er det snart 6 måneder siden jeg sist hørte fra ham og klarer ikke legge det bak meg.

Problemet med slike drittsekker er at du aldri ville fått et ærlig svar uansett! For i slike tilfeller er det nok ikke deg det er noe galt med, for slike mennesker som dette bare stikker når de er lei uansett. Om det er utroskap eller andre ting så vær glad du oppdaget såpass tidlig. Jeg merket også at kjæresten plutselig endret interesse og tar sjeldnere kontakt, og vil nesten aldri treffes. Det kan ha sine psykiske grunner tror jeg. Men får aldri noen ærlige svar. Men vedkommende ghoster ikke, det er vel mer "fading" som går ut på vise mindre og mindre interesse slik at partner gir opp. I stedet for å slå opp er de for feige og tar den løsningen. Det er hakket verre en ghosting føler jeg. Jeg har bestemt meg at ikke "pokker" om jeg slår opp! Da bare "fader" jeg tilbake og starter å date andre når jeg er klar. Håper et ordner seg, men slikt gjør ofte ikke det. Dette er en del av deres karakter.

Anonymkode: cb121...125

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Ble ghosta (og ghosta han kanskje litt selv da jeg skjønte slutten var nær) av en fyr jeg likte litt for godt. Vi hadde hatt endel nærkontakt, men jeg skjønte jo at kjærlighet ikke var i hans tanker overhodet. Ble innmari lei meg. Sikkert et år med en irriterende slags kjærlighetssorg, som jeg også skammet meg over, men jeg var jo hekta. Tenker fremdeles på han.

Anonymkode: 9a1fb...5d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det har skjedd meg en gang. Han som skulle ta kontakt til helgen ble plutselig helt stille. Jeg lot det gå et par uker før jeg sendte ham en melding der jeg lurte på hva som foregikk, uten at han svarte. Jeg ble ganske forbauset over oppførselen, særlig fordi han tidligere hadde gitt uttrykk for hva han mente om den type handling, og at det var noe han aldri kunne gjøre... Det var en periode det var veldig vondt for meg, og jeg grublet over hva som lå til grunn for at jeg ble behandlet slik. Var sikkert et større sjokk for meg enn en del andre, siden jeg aldri hadde vært sammen med en fyr som hadde oppført seg sånn.

Et halvår senere dukket det opp en melding fra ham der han beklaget det han hadde gjort og at han hadde tenkt mye på det, men uten noen egentlig forklaring. Jeg tenker at slikt viser hvem du er, og at jeg kanskje var heldig som oppdaget det såpass tidlig, og ikke gikk videre med en som ville latt meg i stikken straks det hadde oppstått et problem i forholdet.

Anonymkode: 51907...26a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tok du et oppgjør med vedkommende, ble stille selv, eller fortsatte å skrive lenge etter at de ble stille?

Hvordan var din ghoste-erfaring?

Min ble først ble veldig treg på meldingene.. deretter var det plutselig helt stille. Jeg brukte tid på å forstå hva som hendte, for dette hadde jeg aldri erfart før. I tillegg trodde jeg ikke denne personen var sånn. I begynnelsen gjorde jeg noen tapre forsøk på å gjenoppta kontakten ved å sende noen meldinger. På det tidspunktet var jeg enda i en slags benektelse. Deretter innså jeg at han faktisk var borte. Da sendte jeg en siste melding. Mest for min egen del - det ble en avslutning, et verdig farvel. Jeg vet mange mener man bør gi dem en kald skulder tilbake og bare gå, men jeg følte jeg ville være bedre enn ham. Selv om han tilsynelatende ikke brydde seg, så var den siste meldingen betydningsfull for meg.

Hva skrev du i den siste meldinga

Anonymkode: b8dc4...f02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...