Gå til innhold

Ekstremt stram (og tørr) hud i ansiktet. Tips til hva som hjelper (Obs: budsjett)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en voksen kvinne som i det siste har fått veldig stram og tørr hud i ansiktet. Det er veldig ubehagelig (jeg gjør ofte grimaser fordi det føles som om huden er altfor stram). Har ingen andre problemer med huden, bortsett fra litt partier med sorte prikker. 

Jeg har veldig dårlig råd for tiden, så jeg har ikke mulighet til å kjøpe dyre kurer og kremer. 

Tips? Budsjettvennlige kremer? Hjemmelagde ansiktsmasker? 

Hjelp tas i mot med stor takk :blomst:

Anonymkode: d2c0b...461

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr begrenset budsjett? Hvor mye vil du betale?

Anonymkode: d5159...ca5

AnonymBruker
Skrevet

Ren jojobaolje eller kokosolje. Ren kokosolje kan du spise også, en spiseskje om dagen omtrent. Du kan også bruke oljene som rens. Du trenger sannsynligvis ikke noen andre hudprodukter. Fungerer fantastisk. 

Anonymkode: 59d98...dd8

AnonymBruker
Skrevet

Cerave krem for tørr svært tørr hud. 

Anonymkode: 4a40e...83b

AnonymBruker
Skrevet

Carbaderm hudkrem, fås i alle apotek og anbefales av hudleger:

Apotekhjem. Carbaderm hudkrem 10% u/p

Anonymkode: 65293...4ab

AnonymBruker
Skrevet

Dehydrert hud, mest sannsynlig. Da trenger du fukt/vann, ikke olje. Kjøp deg et serum med hyaluronsyre. Vichy 89 serum f.eks? Eller La Roche Posay sitt fuktserum? Lumene. Serum holder en stund, du trenger ikke mye hver gang. Det spørs hva budsjett betyr.

Ansiktsmasker hjelper ikke mot dette i lengden, du trenger jevnlig hydrering av huden gjennom daglig hudpleie. God rens (Cerave sin skal være bra og koster ikke flesk - vask av med klut og ikke bare skyll med vann, så får du litt skrubbings inkludert), nok fukt (serum med fuktgivende ingredienser som f.eks hyaluronsyre) og så en krem på toppen er minimum tenker jeg. Det trenger ikke være dyrt, men det må inneholde greie ingredienser.

Anonymkode: 37cec...d27

AnonymBruker
Skrevet

Spis mer smør.

Anonymkode: 85618...240

AnonymBruker
Skrevet

Kremer og ansiktsmasker hjelper der og da, men fjerner ikke problemet. 

Mye vann, fet fisk, avocado og oljer. 

God rens, morgen og kveld. Av rimelige alternativer liker jeg Simple Micellar Gel, og Simple skumrens. Bruker du sminke anbefaler jeg to-stegs-rens på kveld. 

God peeling. Et rimelig alternativ er Ordinary aha+bha. 

Deretter fukt. Serum virker best i dybden. Mine favoritter er dyre, men antar Ordinary også her har noen ok varianter. Hyaluronsyre er for meg den viktigste ingrediensen om huden først er tørr. 

Så en god fuktighetskrem over, en for dag, en for natt. Igjen - jeg har kun dyre alternativ, og er usikker på hva du mener med budsjett. 

Anonymkode: 670b1...53d

Skrevet (endret)

du har nok veldig fuktfattig hud. .  slet veldig med tørr, flassete og stram hud selv.  

Det som hjalp meg var å starte med aha syre toner for å fjerne den døde huden og flasset. dette laget sugde til seg omtrent alt av fuktighet jeg prøvde å gi huden min.  begynte også å bruke et godt fuktserum. nå trenger jeg faktisk ikke bruke fuktighetskrem så ofte. bare rens, toner og serum og huden er så sykt mye bedre.. 

jeg anbefaler glycolic acid toneren fra the ordinary. den er billig (rundt 100kr) og kjempebra. Om du vil fjerne døde hudceller og åpne tette/sorte porer raskt burde du også teste aha/bhb peelen fra the ordinary. supereffektiv!

et veldig godt fuktserum er skinlonglivety serumet fra bare minerals. det er litt dyrt da. Men syntes også at hylaroronsyre fra the ordinary er veldig bra også (79kr), selv Om det ikke trekker like raskt inn som det fra bare minerals. 

uansett lykke til!

Endret av mlifjeld
  • Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er en voksen kvinne som i det siste har fått veldig stram og tørr hud i ansiktet. Det er veldig ubehagelig (jeg gjør ofte grimaser fordi det føles som om huden er altfor stram). Har ingen andre problemer med huden, bortsett fra litt partier med sorte prikker. 

Jeg har veldig dårlig råd for tiden, så jeg har ikke mulighet til å kjøpe dyre kurer og kremer. 

Tips? Budsjettvennlige kremer? Hjemmelagde ansiktsmasker? 

Hjelp tas i mot med stor takk :blomst:

Bruker du noen produkter i ansiktet pr i dag? Har du noen form for hudpleierutine? Er det evt noe i omgivelsene dine som har endret seg, f.eks. svært tørr inneluft? 

AnonymBruker
Skrevet

TS her: 

Tusen takk for supre tips! Ser at mange anbefaler produkter fra Ordinary. Det merket kjente jeg ikke til, og ser at det er midt i blinken for min skrale økonomi. 

Også flere av de andre tipsene og kremene og oljene skal prøves. Takk :blomst:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...