AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 For 1 mnd siden var jeg syk. Hadde alle symptomer på Corona. Men ble ikke testet siden Jeg ikke hadde vært ute og reist. Men ble sykmeldt i 14 dager, over telefonen. Jeg hadde vært i kontakt med noen som nettopp hadde kommet hjem fra Nord Italia hvor smitten var stor da. Jeg var hos legevakten på grunn av tungpusthet og feber i løpet av sykmeldingsperioden, De lyttet på lungene og tok en CRP som var fin. Så ble jeg sendt hjem. Fortsatt dårlig. Fastlegen ville ikke ha meg inn der. Kommunelegen mente jeg ikke måtte være i karantene siden jeg ikke hadde vært i utlandet. De siste 2 ukene har jeg hatt milde symptomer i forhold, har hatt litt feber innimellom,hoste, vond hals. Sånn som man ville gått på jobb med før fordi man ikke er helt utslått. Men de to siste dagene har jeg vært tungpustet igjen. På grunn av at jeg ikke fikk lengre sykmelding, ikke behøver å være i karantene og fordi det virker som legene mener at dette ikke er noe, så måtte jeg reise på jobb. Derfor har jeg vært på jobb i to uker nå. Syk. Og dette er bare meg. Jeg tenker at det er sånn det smitter. Leger som ikke tar det seriøst,arbeidsgivere som sier at har du ikke sykmelding så kom på jobb. Det er nok mange av oss, som da må gå på jobb. Man får høre at man skal holde seg hjemme ved symptomer, men det er lettere sagt enn gjort når ikke alle spiller på lag. Hvis man risikerer å miste jobben, da går man på jobb. Ihvertfall når man ikke har blitt testet og dermed ikke fått påvist noe. Anonymkode: 0c46f...544 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Det du skulle ha gjort er jo selvsagt å kontakte fastlegen igjen (via telefon/melding) og forklare symptomene dine og be om forlenget sykmelding. Anonymkode: e1aa6...5c3 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det du skulle ha gjort er jo selvsagt å kontakte fastlegen igjen (via telefon/melding) og forklare symptomene dine og be om forlenget sykmelding. Anonymkode: e1aa6...5c3 Kontaktet fastlegen. Og fikk beskjed om å jobbe. Anonymkode: 0c46f...544 3
FruByråkrat Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Hvor i landet bor du? Av alle de som testes er det kun rundt 5% som faktisk får påvist smitte. I de fleste områder er det kun lokal smitte og veldig lite spredning. Du kan fortsatt få vanlig luftveisinfeksjon og influensa selv om toppen er nådd for disse 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 15 minutter siden, FruByråkrat skrev: Hvor i landet bor du? Av alle de som testes er det kun rundt 5% som faktisk får påvist smitte. I de fleste områder er det kun lokal smitte og veldig lite spredning. Du kan fortsatt få vanlig luftveisinfeksjon og influensa selv om toppen er nådd for disse Jeg bor på Østlandet. Rett utenfor Oslo. Anonymkode: 0c46f...544
FruByråkrat Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor på Østlandet. Rett utenfor Oslo. Anonymkode: 0c46f...544 Prøv å mas litt på legen/koronatelefonen i kommunen for å få testet. Jeg fikk henvisning og test i dag (40 min utenfor Oslo) etter 4 uker med forkjølelse og hoste. Jeg er også gravid så fastlegen min ønsket derfor å teste. Legen som gjennomførte testen forklarte at de hadde god testkapasitet om dagen, så kanskje du kan få kommet inn?
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Takk for svar. Jeg tenker at om flere får samme beskjeder som jeg har fått, og de faktisk har Corona, så er dette en måte det blir spredd smitte på. Anonymkode: 0c46f...544 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Jeg tenker at om flere får samme beskjeder som jeg har fått, og de faktisk har Corona, så er dette en måte det blir spredd smitte på. Anonymkode: 0c46f...544 Huffda, jeg håper det ikke er vanlig praksis... Her sitter man som frisk og skal være innesperret i månedsvis, fordi man teoretisk kan være syk, og smitte noen, så sender de folk som faktisk er syke på jobb?? Kunne jo sikkert sluppet 20-30 friske ut i samfunnet igjen da i stedet for den ene syke, og hatt samme smitterisikoen totalt sett. Anonymkode: 92e2b...136 1
Anbefalte innlegg