Gå til innhold

Mange bedrifter som har måttet stenge vil komme bedre ut av det pga korona

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For eksempel frisører. De får kontantstøtte for bedrifter til faste utgifter og staten betaler permitteringspenger. Men kundene har ikke forsvunnet, de er bare på vent. Så når det starter igjen vil det komme et rush av kunder. Hele kundegrunnlaget for mars og april vil komme sammen med mai-kundene. Så i løpet av en måned vil frisørene ta igjen de to tapte månedene med tre ganger så mange kunder som en vanlig måned. Til slutt sitter de igjen med samme omsetning som vanlig + kontansstøtten.

Mange bedrifter burde fått lån og ikke kontantstøtte.

Anonymkode: 60d09...12c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke sikkert alle kommer til å løpe ned dørene til landets frisører med det første. Jeg ble nødt til å klippe barna selv. Kjøpte en klipper og en saks. Tjent det inn etter første runde. Tenker og fortsette med det, for jeg har betalt 800 kroner hver tredje måned. Klipper også kjæresten. Og mine egne tupper. YouTube er tingen👌🏼

Anonymkode: 7d8d9...e4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

For eksempel frisører. De får kontantstøtte for bedrifter til faste utgifter og staten betaler permitteringspenger. Men kundene har ikke forsvunnet, de er bare på vent. Så når det starter igjen vil det komme et rush av kunder. Hele kundegrunnlaget for mars og april vil komme sammen med mai-kundene. Så i løpet av en måned vil frisørene ta igjen de to tapte månedene med tre ganger så mange kunder som en vanlig måned. Til slutt sitter de igjen med samme omsetning som vanlig + kontansstøtten.

Mange bedrifter burde fått lån og ikke kontantstøtte.

Anonymkode: 60d09...12c

Hvordan skal de betale leie av lokalet, personlig utgifter og alle utgifter for bedriften i mars og april da?  Inntekten forsvant overnatt. Jeg er ikke frisør, men på grunn av reglene måte jeg stenge døren 12.mars.  Kundene jeg får i mai skal dekke utgifter jeg har i juni.  Mai skulle ble betalt fra april og april fra mars.  

I tillegg får de ikke lov å åpne helt fullt når de får åpne.  Myndighetene kommer med nok tiltak for å passe på de fleste av de blir konkurs da de får ikke nok kunder, og staten må ikke støtte de noe mer. 

Jobber du nå for tiden?

Anonymkode: e9faa...9b5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei det gjør ikke det. Man går ikke to ganger til frisøren i april fordi man droppet frisøren i mars. Man klipper bare av litt lengre hår enn man vanligvis ville gjort. 

Do your math...

Anonymkode: c7a75...866

• Liker 4
Gjest Fallabella
Skrevet

Det samme gjelder treningssentre. Jeg antar at de fleste medlemmene fortsetter å betale selvom det er stengt, eierne får hjelp fra staten og de slipper unna de titusen mange må ut med fordi de er pålagt å stenge. Da mangler de stort sett kun inntekt i fra pt eller saltimer og dette tapet er antagelig nok til at de får tilskudd. Så ja, noen kommer godt ut av det mens de tar seg en lengre ferie.. 

Skrevet

Alle bedrfter taper på Corona 

• Liker 1
Gjest Fallabella
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan skal de betale leie av lokalet, personlig utgifter og alle utgifter for bedriften i mars og april da?  Inntekten forsvant overnatt. Jeg er ikke frisør, men på grunn av reglene måte jeg stenge døren 12.mars.  Kundene jeg får i mai skal dekke utgifter jeg har i juni.  Mai skulle ble betalt fra april og april fra mars.  

I tillegg får de ikke lov å åpne helt fullt når de får åpne.  Myndighetene kommer med nok tiltak for å passe på de fleste av de blir konkurs da de får ikke nok kunder, og staten må ikke støtte de noe mer. 

Jobber du nå for tiden?

Anonymkode: e9faa...9b5

Mange slipper unna leie nå, det oppfordres jo til at eiere ikke tar leie så mange slipper nok unna akkurat den utgiften uansett.

• Opprett ny...