AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Grunnet tidligere erfaringer sliter jeg veldig med tillit og vet jeg blir raskt sjalu, dette er noe jeg jobber aktivt med. Så til saken: jeg er i et relativt nytt forhold, han er klar over mine tidligere erfaringer og er generelt veldig forståelsesfull. Vi har hatt mange samtaler om dette, men det jeg sliter med er at hans mest nylige eks har nylig prøvd å gjenoppta kontakten, og det er dette som nok har satt i gang en ekstra paranoia hos meg. Problemet nå er at han har på snapkartet, og det fungerer alltid mens han tilbringer tid hos meg eller er på jobb - da viser det altså lokasjonen hans. Derfor syns jeg det er veldig rart at de dagene han er hos seg, så syns han ikke på kartet, selv når vi snapper og han er aktiv i samme øyeblikk... Hadde dette vært et engangstilfelle hadde jeg ikke tenkt på det, men dette har nå hendt flere ganger. Jeg har egentlig ikke lyst til å spørre om han/hvorfor han i så fall skrur av kartet, fordi jeg er redd for å dra opp igjen det samme og at han rett og slett får nok av min sjalusi. Samtidig så syns jeg jo det er rart om det skal være en glitch som kun skjer når han er hos seg, og eventuelt hvilken grunn han skal ha for å skru av kartet kun da.. Det er liksom røde varsellamper for min del. Jeg ender nok med å ta det opp på et tidspunkt, men er det noen tanker om dette? Både angående hvor pålitelig kartet er, finnes det noen grunn til at det ikke skal virke eller MÅ det være at han velger å ta på ghost mode? Og isåfall, er det en måte jeg kan ta dette opp uten å virke urimelig sjalu? Anonymkode: 427e9...b26 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Og før noen påpeker det; jada, jeg vet hvor utrolig teit det er å henge seg opp i snapchat - men sånn er det nå.. Anonymkode: 427e9...b26 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Hender jeg sjekker det selv når jeg ikke får tak i han. Han har aldri skrudd det av mot meg, tror ikke han kommer til å gjøre det heller. Bare det hjelper jo. Hittil har det ikke vært feilplassert. Anonymkode: 0e105...6f7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Hadde stussa selv. Kan det være at han ikke ønsker å vise denne pågående eksen at han er tilgjengelig hjemme og for enkelhetens skyld bare skrur det av for alle? Anonymkode: 28cc9...7be 5
mae1234 Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Høres ut som at han slår det av, når det skjer gjentatte ganger. Er ikke teit å henge seg opp i snapchat og andre sosiale medier. Det har nå blitt en såpass stor del av livet våres, at det er fullt lov å undres over en viss oppførsel der, som det er i det vanlige liv. Syns du skal spørre han rett ut. 4
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 Veldig merkelig at han skrur av i blant, da virker det jo som om det er en grunn. Han gjør jo en sjalusi verre. Anonymkode: 0e105...6f7 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Takk for svar dere, og forståelse for at det gjør meg litt stressa! På en måte godt å høre at jeg ikke overreagerer, samtidig som det selvfølgelig er litt bekymringsverdig i forhold til at det jo er en grunn til at flere reagerer.. Jeg syns også det er merkelig at han har det på i noen tilfeller mens ikke i andre. Eksen er ikke så pushy at det hadde vært noen big deal at hun vet når han er hjemme eventuelt, så syns det ville være en rar grunn. Og som AB sier, det at det av og til er på og av og til ikke gjør jo at det virker som at det er en (suspekt) grunn til at han skrur den av.. Har ikke lyst til å overtenke og kommer til å ta det opp neste gang vi møtes, men får litt vond magefølelse:( Anonymkode: 427e9...b26 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 Skru av snapkartfunksjonen og la den bli av ! Du mater jo styggen på ryggen med å overvåke hvor kjæresten din er hen. Det å ha en sjalu kjæreste er slitsomt, og det ødelegger hvis en heile tida må finne nye moment og spørsmålom hvem vva hvor. Du må søke kunnskap for styrke sjølfølelsen din og jobb med usikkerheten din. Sånn som det er nå så leter du etter problemer, og han vil føle etterhvert at han må skjule og holde hemmelig uskyldige ting bare for å slippe spørsmål og mas. Tipper at du ville mislikt å bli heile tida bli mistenkt for noe du ikke har gjort ?? Anonymkode: 03f2c...db1 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #9 Skrevet 14. april 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar dere, og forståelse for at det gjør meg litt stressa! På en måte godt å høre at jeg ikke overreagerer, samtidig som det selvfølgelig er litt bekymringsverdig i forhold til at det jo er en grunn til at flere reagerer.. Jeg syns også det er merkelig at han har det på i noen tilfeller mens ikke i andre. Eksen er ikke så pushy at det hadde vært noen big deal at hun vet når han er hjemme eventuelt, så syns det ville være en rar grunn. Og som AB sier, det at det av og til er på og av og til ikke gjør jo at det virker som at det er en (suspekt) grunn til at han skrur den av.. Har ikke lyst til å overtenke og kommer til å ta det opp neste gang vi møtes, men får litt vond magefølelse:( Anonymkode: 427e9...b26 Du må enten bestemme deg for å stole på han eller si at nok er nok. Du vet jo hva han mener om temaet, du vet hva han gjør med saken. For meg så hadde det ikke vært noe forhold videre. Anonymkode: 0e105...6f7 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #10 Skrevet 14. april 2020 Hvilken mobil har han? Noen telefoner som kjører Android slår av stedstjenester når mobilen har batterisparing på, og snapkartet blir ikke oppdatert. Hvis Bitmojien forsvinner fra kartet før det har gått 8 timer er det derimot gjort med fulle viten, ved ghost mode Anonymkode: f3be3...839
McMary Skrevet 14. april 2020 #11 Skrevet 14. april 2020 (endret) Snapkart er veldig ustabilt, det oppdateres kun ved bruk og ikke alltid da heller, og er egentlig bare fjas og skaper usikkerhet. Vi har brukt det i visse sammenhenger og det er hipp som happ om det viser rett og oppdateres. Jeg ville ikke brukt det som en indikator på å vite hvor kjæresten min faktisk er. Men, hvis det er slik at det alltid funker når han er hos deg og på jobb men ikke når han er hjemme, er det verdt å høre med han hva som skjer. (Han har wifi hjemme antar jeg? ) Bare si at du har lagt merke til at han ikke er på kartet når han er hjemme og spør om han skrur det av. Kan han rett og slett ikke ønske at snap-vennene hans vet at han er hjemme / hvor han bor? Har han vist noen tegn til å ikke ha genuine følelser for deg? Dere bor ikke en gang sammen, så om han vil være sammen med en annen bør det være ganske enkelt for han å slå opp tenker jeg. Det beste er å snakke med han om dette raskt før det vokser til en stor sak. Hvis han vil være super grei, lar han deg følge han på google maps et par uker så du roer ned sjalusien. Endret 14. april 2020 av McMary 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #12 Skrevet 14. april 2020 15 minutter siden, McMary skrev: Snapkart er veldig ustabilt, det oppdateres kun ved bruk og ikke alltid da heller, og er egentlig bare fjas og skaper usikkerhet. Vi har brukt det i visse sammenhenger og det er hipp som happ om det viser rett og oppdateres. Jeg ville ikke brukt det som en indikator på å vite hvor kjæresten min faktisk er. Men, hvis det er slik at det alltid funker når han er hos deg og på jobb men ikke når han er hjemme, er det verdt å høre med han hva som skjer. (Han har wifi hjemme antar jeg? ) Bare si at du har lagt merke til at han ikke er på kartet når han er hjemme og spør om han skrur det av. Kan han rett og slett ikke ønske at snap-vennene hans vet at han er hjemme / hvor han bor? Har han vist noen tegn til å ikke ha genuine følelser for deg? Dere bor ikke en gang sammen, så om han vil være sammen med en annen bør det være ganske enkelt for han å slå opp tenker jeg. Det beste er å snakke med han om dette raskt før det vokser til en stor sak. Hvis han vil være super grei, lar han deg følge han på google maps et par uker så du roer ned sjalusien. Hvordan følger man noen på Google maps? Anonymkode: 73ed6...70b
McMary Skrevet 15. april 2020 #13 Skrevet 15. april 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan følger man noen på Google maps? Anonymkode: 73ed6...70b Når man er logget inn på google, velger man å dele posisjonen sin. Man kan f.eks skrive inn en epostadresse eller et google brukernavn.
Gjest Bohrman Skrevet 15. april 2020 #14 Skrevet 15. april 2020 Kan hende han skrur det av fordi han vet du overvåker ham. Det hadde i hvert fall jeg gjort.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #15 Skrevet 15. april 2020 20 hours ago, AnonymBruker said: Skru av snapkartfunksjonen og la den bli av ! Du mater jo styggen på ryggen med å overvåke hvor kjæresten din er hen. Det å ha en sjalu kjæreste er slitsomt, og det ødelegger hvis en heile tida må finne nye moment og spørsmålom hvem vva hvor. Du må søke kunnskap for styrke sjølfølelsen din og jobb med usikkerheten din. Sånn som det er nå så leter du etter problemer, og han vil føle etterhvert at han må skjule og holde hemmelig uskyldige ting bare for å slippe spørsmål og mas. Tipper at du ville mislikt å bli heile tida bli mistenkt for noe du ikke har gjort ?? Anonymkode: 03f2c...db1 Det handler ikke om å overvåke, ei heller om å "lete etter problemer". Han har en jobb som er veldig uforutsigbar og har vi planlagt å spise middag sammen f.eks så hender det ofte jeg sjekker for å se om han i det hele tatt har hatt mulighet til å sjekke mobilen eller om jeg må belage meg på at det blir overtid, for eksempel. Hvorfor skulle man trenge å skjule uskyldige ting dersom de virkelig er uskyldige? 20 hours ago, AnonymBruker said: Du må enten bestemme deg for å stole på han eller si at nok er nok. Du vet jo hva han mener om temaet, du vet hva han gjør med saken. For meg så hadde det ikke vært noe forhold videre. Anonymkode: 0e105...6f7 Jepp, men tillit må jo tross alt bygges opp. Som sagt, dette er et nytt forhold og jeg har brent meg nok tidligere til å ikke ta absolutt alt for god fisk fra begynnelsen av. 18 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken mobil har han? Noen telefoner som kjører Android slår av stedstjenester når mobilen har batterisparing på, og snapkartet blir ikke oppdatert. Hvis Bitmojien forsvinner fra kartet før det har gått 8 timer er det derimot gjort med fulle viten, ved ghost mode Anonymkode: f3be3...839 Han har en iPhone, og det forsvinner lenge før det har gått 8 timer, ja. 17 hours ago, McMary said: Snapkart er veldig ustabilt, det oppdateres kun ved bruk og ikke alltid da heller, og er egentlig bare fjas og skaper usikkerhet. Vi har brukt det i visse sammenhenger og det er hipp som happ om det viser rett og oppdateres. Jeg ville ikke brukt det som en indikator på å vite hvor kjæresten min faktisk er. Men, hvis det er slik at det alltid funker når han er hos deg og på jobb men ikke når han er hjemme, er det verdt å høre med han hva som skjer. (Han har wifi hjemme antar jeg? ) Bare si at du har lagt merke til at han ikke er på kartet når han er hjemme og spør om han skrur det av. Kan han rett og slett ikke ønske at snap-vennene hans vet at han er hjemme / hvor han bor? Har han vist noen tegn til å ikke ha genuine følelser for deg? Dere bor ikke en gang sammen, så om han vil være sammen med en annen bør det være ganske enkelt for han å slå opp tenker jeg. Det beste er å snakke med han om dette raskt før det vokser til en stor sak. Hvis han vil være super grei, lar han deg følge han på google maps et par uker så du roer ned sjalusien. Vi har mer eller mindre bodd sammen de siste to månedene og spesielt nå i disse karantene-tider. Hender han fremdeles drar til seg etter en nattvakt f.eks, men altså nei, ikke egentlig vist noen tegn til å ikke ha genuine følelser. 5 hours ago, Bohrman said: Kan hende han skrur det av fordi han vet du overvåker ham. Det hadde i hvert fall jeg gjort. Haha, okei. Fint for deg. Anonymkode: 427e9...b26 1
GulSitron Skrevet 16. april 2020 #16 Skrevet 16. april 2020 Eksen skrudde av og på kartet på snap kun for meg, ut ifra hvor han var og hvem han hang med. Jeg måtte ikke vite hvor han var og hvem han hang med for han hadde ikke meldeplikt ovenfor meg. Så jeg gjorde det samme, skrudde av lokasjon kun for han og begynte å henge mer ute uten han. Han ble drit sur. Da endte jeg forholdet. 2
Djungelvrål Skrevet 16. april 2020 #17 Skrevet 16. april 2020 Fatter ikke at noen vil la seg overvåke frivillig. Har både den på face og på snap slått av, har ikke behov for at andre til enhver tid skal vite hvor jeg er. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå