AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Tenker i hovedsak på dere med 5-7klassinger og flere barn. Hvordan går det? Holder dere ut? Hvordan går det for barna som går oppå hverandre og ikke ser venner noe særlig? Dette er ikke et innlegg for å shame noen. Anonymkode: 80a09...718
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Det går bare bra. De er jevngamle så det er sikkert en fordel nå. De savner vennene, men vennene har det likt og er kun med egne søsken. De har god plass og nok å aktivisere seg med (både inne og ute). Ingen problem for oss om dette vedvarer. Anonymkode: 4b05e...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Går overraskende fint (2., 3. og 5.). De har lekt sammen som aldri før, og vi prøver å være mest mulig ute når været er fint. De savner venner og normal hverdag, men alt i alt går det veldig fint. Anonymkode: 05edf...af9 1
solmåneogstjerner Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 (endret) Det går faktisk veldig bra. Noen utfordringer er det jo men alt i alt går det veldig fint. Har tre barn i alderen 7-14. Er alene med dem bortsett fra at faren har litt samvær. Jeg synes vi har fått bedre kontakt, og det er mye mindre krangling enn til vanlig. Vi har liksom mer ro enn før. De får lov til å ha to lekevenner hver og de skal være mest mulig ute. To av dem har likevel endt med å bare være sammen med en hver. Grunnet at noen av de andre har vært i karantene og div. Skolearbeidet går ganske bra, selv om det kan bli litt frustrasjon her. De får litt ekstra slack på ting som tv/spilletid, de får lov til å bake kaker og slikt i større grad enn normalt. Vi har god plass og de går ikke oppå hverandre. Det verste var vel at en av dem hadde bursdag som selvsagt ikke kunne feires på vanlig måte. Og når vi heller ikke kunne gjøre det delvis greit med å f eks gå på kino/lekeland etc så var den litt tung å svelge. Men det har virkelig gått veldig mye bedre enn jeg fryktet. Har likevel stor forståelse for de som har andre erfaringer. Kunne fort ha blitt slik her også. Har jo hatt trøbbel med dem før når det er ferie f eks. Og har da elsket at hverdagen kom tilbake. Ble ikke slik nå (enda...) og det er jeg veldig takknemlig for. De savner skolen og resten av vennene, men det virker som de har forståelse. De er heller ikke redde, men følger reglene uten så mye spørsmål. 😊 Endret 14. april 2020 av solmåneogstjerner
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Så fint å høre fra dere. Her går det litt opp og ned. Noen dager er veldig tunge, fire barn i ulik alder, en liten en som ammes og tre barn på mellomtrinnet. Et av barna har en lekevenn mens de to andre i all hovedsak er online. Første uken var ganske ille, så gikk det fint. Merker at nå etter påske har vi litt innkjøringsproblemer igjen. Barna savner å være på skolen og syns hjemmeskole er slitsomt. Regner med vi må legge oss til vanen igjen. De siste dagene har det vært en del krangling mellom søsknene og det er slitsomt. Noen dager tenker jeg at det er deilig å ha så god tid til alt mens andre dager skjønner jeg ikke at jeg skal klare en dag til. Idag er en dag midt i mellom. Er sliten. Har mye vondt av det ene barnet mitt som sliter på skolen, sosialt også. Ser at ensomheten er større og at ting er vanskelig. Har heldigvis fått prate med bup på telefonen men de kan ikke hjelpe så mye annet enn å prate. Noe barnet ikke er så glad i eller flink til. Så kjenner jo en del på det. Så noen dager kjenner jeg meg ganske maktesløs og ensom. Mannen min har en samfunnskritisk jobb som det heter så han er mye borte. Har vurdert be han være hjemme noen dager men greid meg. Anonymkode: 80a09...718
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 Her er jeg en voksen med to barn. Synes de første to ukene gikk overraskende greit, litt knot med hjemmeskole og ikke veldig motivert barn (det andre barnet er i bhg.alder), men ellers fant vi større ro. Nå derimot etter påsken kjenner jeg at jeg er sliten. Har litt bhg og sfo siden jeg er alene med dem, og var deilig å kunne følge dem dit i dag. Vi har også hatt noen ekstra utfordringer før korona kom, så dette følger oss fortsatt en del, selv om noe av det er i bedring, så det gjør jo ting litt mer krevende. Setter pris på den ekstra roen vi fikk, og gleder meg samtidig nå til skole og bhg åpner «ordentlig» igjen. Anonymkode: c984c...081
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her er jeg en voksen med to barn. Synes de første to ukene gikk overraskende greit, litt knot med hjemmeskole og ikke veldig motivert barn (det andre barnet er i bhg.alder), men ellers fant vi større ro. Nå derimot etter påsken kjenner jeg at jeg er sliten. Har litt bhg og sfo siden jeg er alene med dem, og var deilig å kunne følge dem dit i dag. Vi har også hatt noen ekstra utfordringer før korona kom, så dette følger oss fortsatt en del, selv om noe av det er i bedring, så det gjør jo ting litt mer krevende. Setter pris på den ekstra roen vi fikk, og gleder meg samtidig nå til skole og bhg åpner «ordentlig» igjen. Anonymkode: c984c...081 Ja, er sånn her og. Problemer som var der før korona ble jo ikke borte. Syns også nå første dag etter påske har vært tøff. Merker at påsken var slitsom også, fikk ingen 'ferie'følelse når dagene har gått i ett siden 13 mars.. Anonymkode: 80a09...718
Anbefalte innlegg