AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 6 barn på 6 års mellomrom. Et soverom der 4 barn delte rom, og de 2 yngste sov inne hos mor og far. Mor og far hadde sex i senga hele tiden så barna som nå er voksne har forsatt traumer. Soppskader i alle tak, vinduer og vegger. Skikkelig svartmugg. Far og mor røyka inne og i bilen. Vi hadde nesten ikke klær. Vi gikk med flekker etter mat hver dag på skolen. Mange voksne kommenterte at vi var så vakre men så fattige ut. Mor er fra Chile. Far er norsk.en gammel far som lever 200 år tilbake i tid. Tror mor skal gjøre alt husarbeid. Jeg har aldri sett han vaske en eneste ting. Han har aldri skiftet en bleie. Nektet å kjøpe oppvaskmaskin. Vi mobbet andre barn og ble mobbet selv. Bannet fordi det var helt normalt. Var voldelige men også sårbare. Vi hadde ikke skjerf, eller lue om vintrene men lærerene var strenge å tvang oss ut uansett selvom jeg hadde våte sokker med tærne ut. Det har ikke blitt noe av noen av oss i dag. Vi er alle mellom 25 og 31 år. Alle lever av nav, utenom meg som lever av studielån og prøver på utdanning men jeg sliter veldig. Vi kunne skulke så mye vi ville med tillatelse. Det var ikke før jeg flyttet for meg selv jeg innså at skolegang er viktig. Jeg husker jeg hadde lyst på Lørdagsgodt fordi alle andre på skolen fikk det så jeg sneik en 3 pk med kinder egg bak et brød jeg holdt, faren min så det å slo alt ut av hendene mine og mannen i kass var helt sjokkert. De pleide å slå oss ofte. Vi var jo også slemme osv men det var ikke rart vi var slik. I tenårene ba jeg om fosterfamilie men de hørte ikke på meg og lo det vekk. Hun ene var god venninne av min far. Hvordan komme over et så stort omsorgssvikt? Anonymkode: e7afb...232
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: 6 barn på 6 års mellomrom. Et soverom der 4 barn delte rom, og de 2 yngste sov inne hos mor og far. Mor og far hadde sex i senga hele tiden så barna som nå er voksne har forsatt traumer. Soppskader i alle tak, vinduer og vegger. Skikkelig svartmugg. Far og mor røyka inne og i bilen. Vi hadde nesten ikke klær. Vi gikk med flekker etter mat hver dag på skolen. Mange voksne kommenterte at vi var så vakre men så fattige ut. Mor er fra Chile. Far er norsk.en gammel far som lever 200 år tilbake i tid. Tror mor skal gjøre alt husarbeid. Jeg har aldri sett han vaske en eneste ting. Han har aldri skiftet en bleie. Nektet å kjøpe oppvaskmaskin. Vi mobbet andre barn og ble mobbet selv. Bannet fordi det var helt normalt. Var voldelige men også sårbare. Vi hadde ikke skjerf, eller lue om vintrene men lærerene var strenge å tvang oss ut uansett selvom jeg hadde våte sokker med tærne ut. Det har ikke blitt noe av noen av oss i dag. Vi er alle mellom 25 og 31 år. Alle lever av nav, utenom meg som lever av studielån og prøver på utdanning men jeg sliter veldig. Vi kunne skulke så mye vi ville med tillatelse. Det var ikke før jeg flyttet for meg selv jeg innså at skolegang er viktig. Jeg husker jeg hadde lyst på Lørdagsgodt fordi alle andre på skolen fikk det så jeg sneik en 3 pk med kinder egg bak et brød jeg holdt, faren min så det å slo alt ut av hendene mine og mannen i kass var helt sjokkert. De pleide å slå oss ofte. Vi var jo også slemme osv men det var ikke rart vi var slik. I tenårene ba jeg om fosterfamilie men de hørte ikke på meg og lo det vekk. Hun ene var god venninne av min far. Hvordan komme over et så stort omsorgssvikt? Anonymkode: e7afb...232 Ingen skal måtte oppleve det du har opplevd. Har desverre opplevd grov omsorgsvikt selv.Psykisk og fysisk og alkohol. Fra både mor og far. Og mobbing fra de og søsken. Har du kontakt med de idag? Jeg kuttet de ut.Klarte det ikke.Og det var det beste jeg kunne gjøre. Tror du må søke hjelop og snakke ut om dette. Og ikke bære på det alene.Det er veldig tungt. Gått mange år uten kontakt no men det er enda tungt. Men det blir vel bedre. Har selv barn no som jeg elsker høyere enn noe annet og ikne kan skjønne at noen kunne holde på sånn med meg eller andre. De mest dyrebare barna dine. Søk hjelp så du kommer deg videre.Det er tungt.Men ellers vil det bare spise deg opp! Lykke til.Klem Anonymkode: 2c032...bd2 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Dette er virkelig omsorgssvikt! Jeg har litt av samme greia men ble aldri fanget skikkelig opp selv om politi og barnevern var på døren flere ganger under såkalt «husbråk» og rusing. Det var mye psykisk og fysisk vold/terror i hjemmet men da spesielt med en psykopatisk far og en psykisk syk mor som aldri sa ifra! I dag har jeg ingen kontakt med far, og mor snakket jeg sjeldent med. Jeg har fortalt de begge hva jeg har opplevd! Jeg har nå søkt om erstatning og har en advokat på saken! Gjør det samme! Anonymkode: 8bab8...1d5
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #4 Skrevet 16. april 2020 På 15.4.2020 den 0.48, AnonymBruker skrev: Dette er virkelig omsorgssvikt! Jeg har litt av samme greia men ble aldri fanget skikkelig opp selv om politi og barnevern var på døren flere ganger under såkalt «husbråk» og rusing. Det var mye psykisk og fysisk vold/terror i hjemmet men da spesielt med en psykopatisk far og en psykisk syk mor som aldri sa ifra! I dag har jeg ingen kontakt med far, og mor snakket jeg sjeldent med. Jeg har fortalt de begge hva jeg har opplevd! Jeg har nå søkt om erstatning og har en advokat på saken! Gjør det samme! Anonymkode: 8bab8...1d5 Så grusomt... Her var også politi og barnevern på døra flere ganger. Ingen rus i bilde, men drapstrusler på kone osv. Min mor er også psykisk syk å skylder på at alt er far sin skyld. Nei begge har et ansvar og omsorg over barna sine, så det er begges skyld. Hun husker visst ikke, at hun slo oss, sa stygge ting til oss, lugget osv. Hun sa når jeg dumpet min første kjæreste "du er så stygg at det er ikke rart ingen vil være sammen med deg" den setningen må være det som har brent seg mest fast i meg. Mer enn all volden. At en mot kan si noe sånt.. Jeg har noe kontakt med de enda. Men jeg skulle ønske vi i allfall kunne fått en erstatning på alle voksentennene våre. Alle voksentennene er dårlige, sprekkene, gule, sort misfarget i alle tenner osv.det er kun foran tennene våre ikke har sort på seg. Heldigvis, eller så hadde jeg aldri smilt. De ga oss sterk voksen Tannkrem fr a vi var babyer, så vi hatet å pusse tenner, det gikk utover voksentennene. Synd voksentennene kommer så tidlig som de gjør, eller så hadde de muligens vært mye finere i dag. Anonymkode: e7afb...232
AnonymBruker Skrevet 16. april 2020 #5 Skrevet 16. april 2020 Lei meg for å høre hva du har opplevd. Samtidig tror jeg du kan greie å snu det! Stå på og søk om hjelp. Jeg ble selv utsatt for omsorgssvikt og vold, først av narkomane foreldre og så fosterforeldre. Har fått erstatning i voksen alder fordi barnevernet ikke fulgte opp. Har tatt mastergrad og lever et stort sett vanlig liv, tross mye bagasje. Stå på med studiene! Utdanning er nøkkelen til et bedre liv, etter min mening. Til en bedre inntekt, til kolleger og til egen mestringsfølelse. Noe av det viktigste du kan gjøre, er å fullføre studier. Få samtaler hos psykisk helsetjeneste i din kommune. Ikke grav deg ned i gamle minner og problemer, men få verktøy til å takle hverdagen. Du har allerede kommet langt som har satt i gang med studier. Pass godt på nettverket du har. Sørg for å bli kjent med nye gjennom en hobby. Frivillighetssentral, Røde Kors, Sanitetskvinnene, studentforening eller lignende. Veldig givende, og bidrar til et nettverk. Ønsker deg alt godt, lykke til! Anonymkode: 5654f...42a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå