Gå til innhold

Dere med påvist Covid 19, hvor lenge varte tungpusten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som hadde påvist Covid 19 og tungpust, hvor lenge varte tungpusten? 

Anonymkode: 99549...ebb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I ca 3 uker fra den startet. Ca 5 dager inn. Men det kan godt være hormoner jeg går på som gjorde tungpusten sånn og. Hadde ekkel hoste i 5 dager, mye slim. Var ikke spesielt dårlig mer enn i 4-5dager.

Anonymkode: 2cfe2...194

AnonymBruker
Skrevet

Så tungpusten varte i hele 3 uker? Føltes brystet tungt, som å ha en murstein oppå bringa på en måte? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner 7 stk som har fått påvist viruset. 5 har ikke hatt symptomer. En beskrev det som litt tung pust og hodepine i ca 3 dager. Siste beskrev det som verste influensa han noen gang har hatt, men merket ikke noe til tung pust. 

Anonymkode: 9ef37...75c

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ikke meg men en venninne. Hun har vært syk i en og en halv måned nå. Ble ikke testet før for et par uker siden.

Fortsatt litt tungpust men har blitt mye bedre den siste uken. Den første måneden var det visst veldig vondt og hun klarte ikke å snakke (i telefonen) eller gjøre noe som helst nesten. Hun har mild astma fra før av, mulig det påvirker? Men er ellers i veldig god form til vanlig. Trener og går lange turer normalt sett. 

Føltes visst som hun ikke klarte å verken trekke pusten ordentlig og heller ikke få den ordentlig ut igjen. Og smerte i lungene og halsen. Mye hoste. Astmamedisin hjalp bare bittelitt. 

Er du smittet/har symptomer? 

Endret av solmåneogstjerner
AnonymBruker
Skrevet

Hodepine i fire dager, vondt høyt oppe i hodet, om dere skjønner. Litt snørrete, ellers ingenting. Ingen hoste eller særlig tung pust.

Anonymkode: e65f7...034

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så tungpusten varte i hele 3 uker? Føltes brystet tungt, som å ha en murstein oppå bringa på en måte? 

Jeg har ikke fått påvist korona (kvalifiserer ikke til å testes), men har til en viss grad hatt den følelsen i 6-7 uker nå, med varierende styrke. Noe åndenød og tørrhoste innimellom, av og til også svake brystsmerter. Samboeren min har samme symptomer, og har hatt det like lenge. Vi merket imidlertid ikke symptomene da vi gikk skitur i skogen på fredag, og var langt fra bebyggelse.

Anonymkode: 4a2ce...ed3

AnonymBruker
Skrevet

TS. Nå vet ikke jeg om jeg har Covid 19. Men det er da betimerlig, med den anstrengende pusten.. Føles som murstein/press i brystet, litt astma likn med kortere utpust og innpust, lett sår hals etc. Jeg var veldig syk med feber ca 3-4 uker siden, ble bra forså å gå litt opp og ned/hangle.. Nå er det pusten.. Kanskje noe etterkomplikasjoner etter "Influensaen"

Skrevet (endret)

Er nå inne i fjerde uka med sykemelding, og har hatt tungpust like lenge. Nå har det endelig begynt å lette, men det kan ta sin tid dette her. Nå har jeg astma i tillegg, men jeg merker en viss forskjell fra vanlig astma (som jeg er mildt plaget av i utgangspunktet). Føltes som trykk, var en periode jeg følte jeg skulle kveles, men er bedre igjen nå. Det jeg merker det mest på er at jeg blir fryktelig sliten av å f.eks prate mye, da er jeg helt utkjørt etterpå.

Endret av SPOCA
AnonymBruker
Skrevet

Bestekompis til samboer har vært dårlig med tungpust siden 6.mars. Og han har fremdeles lavgradig feber. En av de han reiste på tur med lå i respirator. Han vi kjenner har ikke isolert seg fra konen sin så hun har sannsynligvis også blitt smittet, men har ikke hatt noen symptomer. Ikke barna heller. 

Anonymkode: b079f...401

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner 7 stk som har fått påvist viruset. 5 har ikke hatt symptomer. En beskrev det som litt tung pust og hodepine i ca 3 dager. Siste beskrev det som verste influensa han noen gang har hatt, men merket ikke noe til tung pust. 

Anonymkode: 9ef37...75c

Hvorfor fikk de 5 uten symptomer testet seg? Trodde man måtte være syk for å få test.

Anonymkode: f0821...a21

• Liker 3
  • Opprett ny...