AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Noen her med erfaring med overvåkningskameraer som kan stå inne og filme gjennom vindu? Gjerne et som ikke er så dyrt, og som går på wifi. vil ikke fremstå som paranoid så her har dere litt av historien: Har opplevd grusomme ting i livet og som barn, over tid, som gjør meg livredd for besøkende som ikke gir lyd på forhånd om at de kommer (blant annet ringe på døren), og selv om jeg er i behandling og har vært i behandling over tid, ønsker jeg overvåkning til inngangsdøra. Bor nå i et borettslag (bodde før i blokk, så da var dette inkl., og dermed ikke like stort problem for meg som nå), men har vindu med karm rett ved døren, og kun oss (meg og samboer) som går til nærheten av vår dør, utenom besøk, og området rundt døren er også tilhørende vår leilighet, så trenger vel ikke egentlig da sette opp skilt med overvåkning, når kameraet må stå inne i leiligheten? Dette er også selveie. Kommer til å si ifra til den som jobber for/med borettslaget likevel at jeg setter dette opp og av hvilken grunn, men vil ikke gjøre andre i borettslaget paranoide og la dem tro at jeg har noen etter meg eller slikt liksom (for det har jeg egentlig ikke, dette er bare angst og PTSD etter traumatiske opplevelser tilknyttet situasjonen, og at jeg er redd det skal skje igjen). Jeg tenkte ikke at det ville bli et så stort problem før jeg flyttet hit, og tror nok de vil forstå, jeg kommer ikke til å se de andre beboerne eller leiligheten i kamera herfra uansett, kun de som faktisk står på min dør. Jeg tør ikke alltid å gå ut i gangen pga knirk i gulvet og at de som ringer på skal høre det, i fare for at dette kunne vært noen som ikke vil meg vel og som innser at jeg er hjemme/hjemme alene/osv. Håper ikke jeg høres skikkelig paranoid ut, for jeg er egentlig ikke det, men vil heller på forhånd kunne se at det ikke er uvedkommende på døra, og så dermed ta valget om å kunne gå å åpne, ikke å ikke åpne i det hele tatt i frykten. Anonymkode: 35d4a...f92
Hr. Aktiv Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Jeg bruker kamera både på hytta og hjemme. 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Takk for tips! Skal sjekke det ut! - TS Anonymkode: 35d4a...f92
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Det er jo helt normalt med dørkamera, alle moderne bygg kommer med dem ferdig installert. Så du trenger ikke oppgi grunn. Dette er noe folk flest, særlig barnefamilier og enslige, har sånn på normalen. Anonymkode: b85ce...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Du kan ikke sette opp kamera sånn uten videre i et borettslag, du må regne md at det vil komme reaksjoner på dette. Hadde dette skjedd hos oss så hadde det kommet ned i en fei. Naboene kan ikke vite hva du ser på dette kamera. Hadde aldri godtatt slik i mitt borettslag uansett hvor paranoid naboen hadde vært. Anonymkode: 9652d...987
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du kan ikke sette opp kamera sånn uten videre i et borettslag, du må regne md at det vil komme reaksjoner på dette. Hadde dette skjedd hos oss så hadde det kommet ned i en fei. Naboene kan ikke vite hva du ser på dette kamera. Hadde aldri godtatt slik i mitt borettslag uansett hvor paranoid naboen hadde vært. Anonymkode: 9652d...987 Men hvis du ser det jeg skrev er det ingen som har innsyn, går forbi, er i nærheten eller kommer til å ses fra vår dør/vindu/oppgang uten at de med vilje skal inn til oss. Alle har hver sine innganger her tilhørende typ veranda, helt vekke fra alle andre, med vegger imellom alle leiligheter, og vi bor lengst vekke. Kamera kommer også til å stå i en karm i et høyt vindu ved døra, så om man i det hele tatt ser opp i vinduet (som er ca 180cm over bakken, om ikke høyere) gjør man det på tå for å snike-se inn i vår leilighet. Ellers enn det er det KUN oss eller våre besøkende som er i nærheten her. Som en over skrev er det jo helt normalt med overvåkning nå i 2020, så dét er ikke spørsmålet. Dessuten skrev jeg jo at pga traumatiske opplevelser ønsker jeg dette selv om jeg må sette opp selv. For alt jeg veit kan ALLE de andre leilighetene her ha det selv også uten at jeg vet dette, for jeg er ikke så kjent her enda. Er selveie og kan gjøre hva vi vil med vår del, både på utsiden og innsiden av leiligheten/huset. Så hvis naboene ikke vil at jeg skal snike på dem, så får de se til å ikke luske på inngangspartiet mitt! (og før jeg får en motkommentar: nei, jeg vil ikke flytte i enebolig enda, langt uti skævven, og hadde jeg bodd i en enebolig langt ut i skævven hadde jeg like vel blitt skremt/fått angst av at noen er på døra mi når jeg ikke forventer det. Alle mine venner og familie veit hva som skjedde med meg så de tar hensyn og det er ikke ofte i 2020 at noen bare kommer på overraskelsesbesøk osv heller. Uansett ville det vært fint med kamera, for nå er det 0% sjanse for at jeg åpner døra i tilfelle det er noe «ekkelt» der ute, og med kamera ville jeg på forhånd sett det og kan gå å åpne. Jeg har heller ikke tid eller intr av å snike på hva andre driver dagene sine med, jeg jobber og går på skole og har familie å ta hånd om ✌🏼️) Anonymkode: 35d4a...f92 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Men jeg fant i hvertfall et kamera jeg tror jeg blir fornøyd med, som hører til ringeklokken og som man kan svare til de som ringer på med om man vil, på wifi. Takk for svar -TS Anonymkode: 35d4a...f92
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå