Gå til innhold

"Bare" gamle folk som tror på Jesus!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Niesen min er 22 og innmari populær. Flott platinablond jente som mange sikkert hadde trodd var alfahunnen på en eller annen russebuss på vgs og lå med ny gutt hver helg. Men neida, hun og venninnene er pinsevenner! Ingen har på seg noe til under 2000, alle har Holzweilerjakker og går på seriøse og krevende studier. De er nå studenter i Oslo, der jeg bor. Vært med dem noen ganger, og ungguttene snur seg etter denne lekre jentegjengen. Men lørdagskvelder drar de gjerne på lovsangsmøter og har tacokveld etterpå med brettspill. De har kjærester, men ingen bor med dem og sex er etter ekteskap. Dypt troende og flotte ungdommer, og de er mange. 2/3 på vgs vil ikke på russebuss, de vil ikke drikke og de savner andre verdier enn å konkurrere om å profilere seg mest mulig på sosiale medier. Ungdommen trenger Jesus! Og jeg er sjeleglad for at min flotte pene niese er et fantastisk forbilde og forkynner gjennom menigheten hun går i, samt bruker sin status som «den populære jenta» til å overraske nye bekjente med å fortelle at hun er «skikkelig kristen», som hun pleier si. Begynner å bli trendy å være kristen. Går så jævlig mye bedre med de som er kristne, som holder seg unna rus, masse sexpartnere for de er 25 og som har en slags indre motivasjon til å være god og snill mot andre mennesker. 

Anonymkode: 3f46c...dba

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 15.4.2020 den 16.04):

De eldre fikk ikke valg når de var yngre , den religiøse bevegelsen i Norge var mye sterkere  og dominerende for 50 år siden .

Jeg liker bedre ordtaket  "fra barn og fulle folk skal man høre sannheten "

Sitat fra barn 7 år " Bibelen er egentlig ganske fantasifull, det er da ingen som kan gå på vannet  eler snakke med en slange 

Sitat fra et barn på 9 år " Hvorfor er Gud i Bibelen så sur ?Det eneste han gjør er å kjefte og kommandere og straffe .

Anonymkode: 8d2cd...219

Jo de fikk velge.  Flere av mine " forfedre" valgte å ikke gå inn i kristne fellesskap, mine foreldre er født på 1930tallet.

Anonymkode: b4423...b90

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskinfører skrev (1 time siden):

Jeg er 36 år og tror på han mye mulig jeg er gammel er i alle fall konservativ 😉

får håper du ikke er rasist i det supperøret ditt isåfall.

Anonymkode: 3e7a3...b8d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

får håper du ikke er rasist i det supperøret ditt isåfall.

Anonymkode: 3e7a3...b8d

Rasist ? Jeg er da vel ikke rasist ? støtter Israel også jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis mange eldre som ikke tror på Jesus også 😊

Anonymkode: faeea...a05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er heldigvis mange eldre som ikke tror på Jesus også 😊

Anonymkode: faeea...a05

Som betyr at selv om de har hørt forkynnelse, er det ikke det samme som indoktrinering og hjernevasking. 

Selv fikk jeg ikke myr påvirkning den veien hjemme, men fant troen likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Som betyr at selv om de har hørt forkynnelse, er det ikke det samme som indoktrinering og hjernevasking. 

Selv fikk jeg ikke myr påvirkning den veien hjemme, men fant troen likevel.

Det samme gjelder meg. Hjernevasket ble jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.4.2020 den 17.21):

Hvorfor er det nesten bare gamle folk som tror på Jesus? Er det fordi dem er klokere enn oss andre? Eller er det fordi at Guds Ord blir så lite forkynt i samfunnet? Eller begge deler? Og/eller er det andre grunner for det? 😉

Anonymkode: 9cd17...5aa

Det er feil. Men før hadde vi ikke tv i det hele tatt eller tvn var litt sensurert. Og hvem som helst kunne ikke tyte ut hva som helst. Og vi måtte ikke fjerne troa vår fra skole og andre ting fordi folk vi prøver å hjelpe fra krig ble krenka. 

Anonymkode: bd653...995

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...