Gå til innhold

"Bare" gamle folk som tror på Jesus!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Troen på jesus kan være annerledes for gamle og unge.Jeg kjenner mange unge som trur på Jesus

Anonymkode: 142e8...347

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Keikolina

Når jeg var ung var det bare tykke og de som var mye mindre heldige med utseende kristne.

De tegnet også kristenfisk i ansiktet, og gikk på noe greier de kalte Tensing??

De hang også på bedehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2020 den 17.21, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er det nesten bare gamle folk som tror på Jesus? Er det fordi dem er klokere enn oss andre? Eller er det fordi at Guds Ord blir så lite forkynt i samfunnet? Eller begge deler? Og/eller er det andre grunner for det? 😉

Anonymkode: 9cd17...5aa

Stemmer ikke, forskning viser at bildet er mer komplekst enn som så. https://www.idunn.no/kok/2010/04/art07

Sitat: "Kulturelle forestillinger om at jo eldre en blir, jo mer religiøs blir en ser ikke ut til å holde stikk. Det kulturelle klimaet for mennesker født innenfor en bestemt tidsepoke preger derimot aldersgruppenes holdninger og verdier gjennom ulike livsfaser."

Anonymkode: 0a2d3...d5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært kristen hele livet. Som snart femti åring, er jeg kanskje gammel sammenliket med mange av dere andre her på KG. 

3 minutter siden, Keikolina skrev:

Når jeg var ung var det bare tykke og de som var mye mindre heldige med utseende kristne.

Sånne som meg altså? :ler: Jeg var tykk, haltet på dene ene beinet og hadde rødt hår og fregner. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
27 minutter siden, Kniv & gaffel skrev:

Jeg har vært kristen hele livet. Som snart femti åring, er jeg kanskje gammel sammenliket med mange av dere andre her på KG. 

Sånne som meg altså? :ler: Jeg var tykk, haltet på dene ene beinet og hadde rødt hår og fregner. 

Ja, sånn ca 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det nesten bare gamle folk som tror på Jesus? Er det fordi dem er klokere enn oss andre? Eller er det fordi at Guds Ord blir så lite forkynt i samfunnet? Eller begge deler? Og/eller er det andre grunner for det? 😉

Er mangen unge som tror på jesus, tro meg! jeg er 20 år selv. Unge snakker bare ikke om sin tro fordi det er så mye fordommer mot kristendommen idag noe som er veldig dumt.

Anonymkode: cf610...6f6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jeg blitt eldre enn jeg trodde? :(

Jeg er 29 år og troende katolikk. Kanskje er 29 det nye 70, hva vet jeg???

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frykt for døden? Ideen om at alle dine gjerninger kan bli slettet hvis du bare tror Jesus døde for deg? Evig paradis med Jesus hvor dere kan røyke weed og se på alle de andre ikke-troende brenne i all evighet? Og sikkert mye annet vås.

Sannheten er at nesten ingen kristne forstår hvem Jesus var og hva han prøvde å få folk til å forstå, siden nesten ingen har nok selvbevissthet til å forstå det.

Jesus påstå at han var Gud.  Han sa den høyeste sannhet når han sa "Jeg og min Far (Gud) er EN." Men bare de som har nådd høyere bevissthet tilstander og virkelig våknet opp vil forstå dette.

Jesus var enkelt og greit en kar som realiserte og våknet opp til det fakta at han er Gud. Det er akkurat det man våkner opp til og blir bevisst på i høyere bevissthet tilstander.

Tragedien til Jesus var at en av de mest Gud-realiserte menneskene på denne planeten ble henrettet av hans egen art for å snakke sannhet. Dette er menneskehetens tidløse tragedie. Det er ikke unikt for Jesus i det hele tatt. Jesus "døde for våre synder" i den forstand at ignorante egoer drepte en egoløs mann. Skjer hele tiden. Når Mansur Al-Hallaj sa "Jeg er Gud" ble han torturert og drept.

Feilen er å prøve å gi Jesus en slags unik status. Hvis du gjør det, mister du poenget helt.  Menneskene som tilbad Jesus, forsto ham egentlig ikke. Ikke ta ordene deres på alvor, som om de kjente Gud. Når du virkelig kjenner Gud, blir Jesus irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok det er mange, mange fler som tror på Jesus enn det er de som tror på Gud

Jesus var en mann av kjøtt og blod som vi er ganske så sikker på at levde, mens troen på Gud er -en tro.

Anonymkode: 88fad...ace

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke Menighetsfakultetet og Teologisk Fakultet da være nedlagt om bare eldre mennesker tror på Jesus? :blink: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de vokste opp med troen. Det er tusenvis av andre religioner, så at kristendommen er den rette er logisk veldig urealistisk. Selv er jeg ikke medlem av en religion og jeg greier tenke med egen hjerne uten at noen trenger å forkynne noe som helst for meg. 

Anonymkode: c7f74...d83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2020 den 4.26, Conal skrev:

Frykt for døden? Ideen om at alle dine gjerninger kan bli slettet hvis du bare tror Jesus døde for deg? Evig paradis med Jesus hvor dere kan røyke weed og se på alle de andre ikke-troende brenne i all evighet? Og sikkert mye annet vås.

Sannheten er at nesten ingen kristne forstår hvem Jesus var og hva han prøvde å få folk til å forstå, siden nesten ingen har nok selvbevissthet til å forstå det.

Jesus påstå at han var Gud.  Han sa den høyeste sannhet når han sa "Jeg og min Far (Gud) er EN." Men bare de som har nådd høyere bevissthet tilstander og virkelig våknet opp vil forstå dette.

Jesus var enkelt og greit en kar som realiserte og våknet opp til det fakta at han er Gud. Det er akkurat det man våkner opp til og blir bevisst på i høyere bevissthet tilstander.

Tragedien til Jesus var at en av de mest Gud-realiserte menneskene på denne planeten ble henrettet av hans egen art for å snakke sannhet. Dette er menneskehetens tidløse tragedie. Det er ikke unikt for Jesus i det hele tatt. Jesus "døde for våre synder" i den forstand at ignorante egoer drepte en egoløs mann. Skjer hele tiden. Når Mansur Al-Hallaj sa "Jeg er Gud" ble han torturert og drept.

Feilen er å prøve å gi Jesus en slags unik status. Hvis du gjør det, mister du poenget helt.  Menneskene som tilbad Jesus, forsto ham egentlig ikke. Ikke ta ordene deres på alvor, som om de kjente Gud. Når du virkelig kjenner Gud, blir Jesus irrelevant.

Interessant innlegg. Du tenker Jesus var mer som Buddha, at han mente vi alle har gud i oss? Og at han levde på en måte som gjorde at han ble egoløs og heller fylt av en enorm kjærlighet til alt rundt seg? Jeg er ikke religiøs, men det du skriver gir mer mening enn noe annet som er skrevet om Jesus. 

Anonymkode: c7f74...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.4.2020 den 16.04, AnonymBruker skrev:

Sitat fra barn 7 år " Bibelen er egentlig ganske fantasifull, det er da ingen som kan gå på vannet  eler snakke med en slange 

Sitat fra et barn på 9 år " Hvorfor er Gud i Bibelen så sur ?Det eneste han gjør er å kjefte og kommandere og straffe .

Anonymkode: 8d2cd...219

Link til sitater?

Anonymkode: 4116b...35c

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Link til sitater?

Anonymkode: 4116b...35c

Du vil ha link til de faktiske barna som har sagt dette 🙄?

Har dessverre ikke skrevet ned et skriftlig intervju av disse barna jeg kjenner, men man kan finne lignende sitater  fra b.la Unni Lindells bøker "gullkorn fra barnemunn"

Barna gjør seg opp meninger ifra historier de lærer på grunnskolen regner jeg med , Utdrag fra gamle testamentet.

Anonymkode: 8d2cd...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 år senere...

"Bare" gamle folk som tror på Jesus!

Overhodet ikke.

fotball.png.35a1656de3fa0a7ad60516970c8e0945.png

Anonymkode: 139fd...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 14.4.2020 den 22.42):

Jeg tror det er mange gamle folk som tror på Jesus fordi Guds Ord ble forkynt i større grad i samfunnet i gamle dager! Jeg tror de gamle er kloke som velger å tro på Jesus! 🙂

Hva mener du med at de velger å tro? Enten tror man, eller så tror man ikke. Hvis man egentlig ikke tror, men «velger» at man vil late som man tror, hva er vitsen med det?

Anonymkode: 2a754...476

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.4.2020 den 12.48):

Troen på jesus kan være annerledes for gamle og unge.Jeg kjenner mange unge som trur på Jesus

Anonymkode: 142e8...347

For å tro på Jesus må man hjernevaskes ganske grundig som barn. Det er lenge siden man sluttet med denne hjernevaskingen i Norge.

De gamle folkene som går i kirka i dag ble gjerne hjernevasket før krigen. Når de dør ut, så er det kroken på døra for de fleste menighetene i Norge.

Anonymkode: 6785d...cd8

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chiyo skrev (På 14.4.2020 den 21.46):

Fordi indoktrineringen var sterkere før i tiden. Min far ble tvunget til å lære salmer på skolen. Jeg ble også tvunget til å synge Jesus-sanger på skolen, men heldigvis bare til jul og påske. 

Ja helt grusomt å måtte lære det! 

Anonymkode: afe82...667

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet om mange unge som tror på Jesus Kristus, så der tar du feil.

Anonymkode: e6168...103

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...