AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Del Skrevet 14. april 2020 Hvorfor er det nesten bare gamle folk som tror på Jesus? Er det fordi dem er klokere enn oss andre? Eller er det fordi at Guds Ord blir så lite forkynt i samfunnet? Eller begge deler? Og/eller er det andre grunner for det? 😉 Anonymkode: 9cd17...5aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Del Skrevet 14. april 2020 Hvor har du fått den ideen fra? Anonymkode: 9960e...eee 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Del Skrevet 14. april 2020 Ta deg en tur rundt i de kristne samfunnene så tipper jeg at du endrer oppfatning om hvem som er aktivt troende Anonymkode: dfbad...089 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Del Skrevet 14. april 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor har du fått den ideen fra? Anonymkode: 9960e...eee Fordi det er mest gamle folk som går på møter 🙂 Anonymkode: 9cd17...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Del Skrevet 14. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ta deg en tur rundt i de kristne samfunnene så tipper jeg at du endrer oppfatning om hvem som er aktivt troende Anonymkode: dfbad...089 Ok 🙂 Anonymkode: 9cd17...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Del Skrevet 14. april 2020 Man lærte kanskje mindre kritisk tenkning før i tida. Anonymkode: fd03d...470 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Del Skrevet 14. april 2020 Fordi de gamle har mer sannsynlighet for at de har opplevd noe overnaturlig😉 Anonymkode: a6e48...215 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Del Skrevet 14. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi de gamle har mer sannsynlighet for at de har opplevd noe overnaturlig😉 Anonymkode: a6e48...215 😉 Anonymkode: 9cd17...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #9 Del Skrevet 14. april 2020 Ta deg en tur i en studentmenighet. F.eks Salt i Bergen. Der kryr det av unge folk! Anonymkode: b8273...49f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #10 Del Skrevet 14. april 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ta deg en tur i en studentmenighet. F.eks Salt i Bergen. Der kryr det av unge folk! Anonymkode: b8273...49f Og sjekk ut bibelskolene! Anonymkode: b8273...49f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #11 Del Skrevet 14. april 2020 Nei det er ikke bare gamle folk som er kristne. Gå i menigheter når det er ungdoms møter da ser du at det er mange ungdommer. Anonymkode: 7871f...803 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #12 Del Skrevet 14. april 2020 Det finnes mange former for intelligens. Kanskje til og med åndelig intelligens? Eller vent... Jesus sa jo at for å kunne komme til himmelen, må vi tro som små barn. Små barn har mye ved seg som voksne kanskje har mistet. Men voksne kan også ha mye av det barnlige i seg. Er du glad i dem du er glad i fordi de er svært intelligente? Eller er det fordi de har andre personlige egenskaper som f.eks. humor og varme? Hvis alle mennesker, både de intelligente og mindre intelligente, skal ha en mulighet til å tro, så bør det være rimelig enkelt å kunne forstå konseptet. Derfor er det ydmykhet som gjelder. Opp-ned-land og uforståelig idioti for de fleste, som avviser Jesus selv om ordene hans stikker i hjertet... Hilsen meg på 34 år:-) Anonymkode: 48c37...98a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #13 Del Skrevet 14. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes mange former for intelligens. Kanskje til og med åndelig intelligens? Eller vent... Jesus sa jo at for å kunne komme til himmelen, må vi tro som små barn. Små barn har mye ved seg som voksne kanskje har mistet. Men voksne kan også ha mye av det barnlige i seg. Er du glad i dem du er glad i fordi de er svært intelligente? Eller er det fordi de har andre personlige egenskaper som f.eks. humor og varme? Hvis alle mennesker, både de intelligente og mindre intelligente, skal ha en mulighet til å tro, så bør det være rimelig enkelt å kunne forstå konseptet. Derfor er det ydmykhet som gjelder. Opp-ned-land og uforståelig idioti for de fleste, som avviser Jesus selv om ordene hans stikker i hjertet... Hilsen meg på 34 år:-) Anonymkode: 48c37...98a Endelig noen med nestekjærlighet 🙂🙂 Anonymkode: 9cd17...5aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #14 Del Skrevet 14. april 2020 Hva er alderen på disse "gamle" folkene du tenker på, ts? Anonymkode: 4b9e8...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 14. april 2020 #15 Del Skrevet 14. april 2020 Fordi indoktrineringen var sterkere før i tiden. Min far ble tvunget til å lære salmer på skolen. Jeg ble også tvunget til å synge Jesus-sanger på skolen, men heldigvis bare til jul og påske. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #16 Del Skrevet 14. april 2020 4 minutter siden, Chiyo skrev: Fordi indoktrineringen var sterkere før i tiden. Min far ble tvunget til å lære salmer på skolen. Jeg ble også tvunget til å synge Jesus-sanger på skolen, men heldigvis bare til jul og påske. Takk for høflighet og ærlig svar 🙂 Anonymkode: 9cd17...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 14. april 2020 #17 Del Skrevet 14. april 2020 Tråden er ryddet for avsporinger, latterliggjøring og svar til dette. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #18 Del Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva er alderen på disse "gamle" folkene du tenker på, ts? Anonymkode: 4b9e8...52b 70 + 🙂 Anonymkode: 9cd17...5aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #19 Del Skrevet 14. april 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er det nesten bare gamle folk som tror på Jesus? Er det fordi dem er klokere enn oss andre? Eller er det fordi at Guds Ord blir så lite forkynt i samfunnet? Eller begge deler? Og/eller er det andre grunner for det? 😉 Anonymkode: 9cd17...5aa Jeg tror det er mange gamle folk som tror på Jesus fordi Guds Ord ble forkynt i større grad i samfunnet i gamle dager! Jeg tror de gamle er kloke som velger å tro på Jesus! 🙂 Anonymkode: 9cd17...5aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #20 Del Skrevet 15. april 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror det er mange gamle folk som tror på Jesus fordi Guds Ord ble forkynt i større grad i samfunnet i gamle dager! Jeg tror de gamle er kloke som velger å tro på Jesus! 🙂 Anonymkode: 9cd17...5aa De eldre fikk ikke valg når de var yngre , den religiøse bevegelsen i Norge var mye sterkere og dominerende for 50 år siden . Jeg liker bedre ordtaket "fra barn og fulle folk skal man høre sannheten " Sitat fra barn 7 år " Bibelen er egentlig ganske fantasifull, det er da ingen som kan gå på vannet eler snakke med en slange Sitat fra et barn på 9 år " Hvorfor er Gud i Bibelen så sur ?Det eneste han gjør er å kjefte og kommandere og straffe . Anonymkode: 8d2cd...219 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå