Gå til innhold

Noen som har opplevd MA og SA tidligere som har hatt et vellykket svangerskap etter det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det siste året hatt en MA i uke 10, hvor gyn fant en tom fostersekk, og en SA som startet 7+1 😭 Nå er jeg gravid igjen, er 5+4, og klarer ikke helt å roe meg ned og tenke at det skal gå bra denne gangen! De to forrige svangerskapene merket jeg ikke at noe var "galt" før jeg skjønte at MA og SA var et faktum. Er det noen som har opplevd det samme hvor svangerskap nr 3 har gått bra? Noen solskinnshistorier? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg mistet i SA (uke 7) i desember 18, og i MA (uke 9) i august 19. Før SAen begynte jeg å spotte et par dager før jeg fossblødde den dagen SA ble konstantert. Ved MAen fikk vi ingen tegn til at noe var galt før vi kom på tidlig ultralyd i uke 9 og fikk konstantert MA.

Ble gravid igjen i november 19 og er nå 25 uker på vei ❤ Det som har reddet meg er å bestille tidlig ultralyd, satt meg delmål fremover og vært åpne om det til familie 💖

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig vanlig å ha en ma/sa og to i løpet av livet. Ingenting tyder på at det skal gå galt neste gang. 

Anonymkode: 899b3...ea0

• Liker 4
Skrevet

Varierer fra person til person dette desverre☹️

SA og MA skjer 50% kanskje mer å, av alle svangerskap. 

Skal krysse fingrene for deg❤️ 

• Liker 1
Skrevet
59 minutter siden, Hopptimisten skrev:

Jeg har det siste året hatt en MA i uke 10, hvor gyn fant en tom fostersekk, og en SA som startet 7+1 😭 Nå er jeg gravid igjen, er 5+4, og klarer ikke helt å roe meg ned og tenke at det skal gå bra denne gangen! De to forrige svangerskapene merket jeg ikke at noe var "galt" før jeg skjønte at MA og SA var et faktum. Er det noen som har opplevd det samme hvor svangerskap nr 3 har gått bra? Noen solskinnshistorier? 

Jeg mistet også i MA i mitt første svangerskap. Har to friske barn nå og snart halvveis på vei med nummer 3. Jeg har forstått det sånn at i de fleste MA/SA før uke 12 har hjertet aldri begynt å slå. Vi har derfor bestilt tidlig ul(hjertet begynner å slå i ca uke 6), og da blitt beroliget med det. Masse lykke til! Krysser fingrene for deg!

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for alle svar, føler meg litt roligere nå! 🥰 Krysser fingrene for at denne sprira klorer seg fast med nebb og klør!🌱👶🏼

@J1994 jeg tenkte jeg skulle bestille meg time til TUL i uke 7-8, men kjenner jeg er litt redd! Men er jo uansett bedre å få vite det fortest mulig hvis det skulle være noe galt! 😊 Hvor tidlig hadde du ultralyd denne gangen?

Tusen takk for veldig beroligende ord @MFO, godt å høre at det finnes håp 😁🤞🏼🥰

AnonymBruker
Skrevet

Pa, ma, lvf, lvf, sa og lvf. 

3 friske barn og ferdig med å være gravid. Det ordner seg nok kjære deg, håper det går veien denne gangen 💕

Husk at ma og sa er ikke levedyktige fostre og dermed kanskje det var til det beste at det gikk som det gikk. Sender deg en god klem 💗

Anonymkode: 726ef...60a

• Liker 1
Skrevet

Takk for gode ord! ❤️

Dere er så fine! 🥰

Skrevet
1 time siden, Hopptimisten skrev:

Ja. Hadde to Sa rundt uke 8 ish etter tredje graviditet har jeg nå en gutt på 2 år

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde 3 SA og en MA i uke 18 i løpet av 2 år. Det neste svangerskapet gikk helt uten problemer, men jeg var en smule hysterisk og fikk mange ekstra ultralyder og bestilte flere private selv for å ha kontrollen. Håper det går rette veien for deg nå 💕😊

Anonymkode: ca0be...f8f

• Liker 1
Skrevet

Føler helt med deg @Hopptimisten! Har hatt to SA i uke 6+ ila 2019 og nå er jeg gravid igjen. IVF.

Hadde tul I uke 7 og i uke 8+5 og alt så bra ut.,men klarer ennå ikke å slå meg helt I ro. Er redd for at denne gangen så skal det ende med MA eller ny SA. 

Er idag 9+5 og skal på ny kontroll på fredag. 

Kommer nok til å ta en del TUL frem til uke 14-16 og kanskje jeg klarer å roe med ned. 

Burde så klart tenke positivt, men det er utrolig vanskelig. 😕 

Håper 3.gang går veien for oss begge ❤️❤️🤞

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Deseo skrev:

Føler helt med deg @Hopptimisten! Har hatt to SA i uke 6+ ila 2019 og nå er jeg gravid igjen. IVF.

Hadde tul I uke 7 og i uke 8+5 og alt så bra ut.,men klarer ennå ikke å slå meg helt I ro. Er redd for at denne gangen så skal det ende med MA eller ny SA. 

Er idag 9+5 og skal på ny kontroll på fredag. 

Kommer nok til å ta en del TUL frem til uke 14-16 og kanskje jeg klarer å roe med ned. 

Burde så klart tenke positivt, men det er utrolig vanskelig. 😕 

Håper 3.gang går veien for oss begge ❤️❤️🤞

Tror nok det kommer til å bli noen ultralyder på meg også, opptil flere ganger! Det er det verdt for å få den trygghetsfølelsen! 😊

Krysser fingrene for oss begge to 🥰🤞🏼

Skrevet
1 time siden, Hopptimisten skrev:

@J1994 jeg tenkte jeg skulle bestille meg time til TUL i uke 7-8, men kjenner jeg er litt redd! Men er jo uansett bedre å få vite det fortest mulig hvis det skulle være noe galt! 😊 Hvor tidlig hadde du ultralyd denne gangen?

Vi bestilte tul til uke 7+ noe, men hadde rett før jeg fant ut at jeg var gravid tatt noen blodprøver som ikke var helt tilfredsstillende, så fastlegen ville ha meg på en ultralyd, så fikk denne omtrent da vi selv hadde bestilt (avbestilte derfor den private vi selv hadde bestilt). Ble flyttet fram én uke på denne ultralyden, og bestilte selv ny tul til uke 13+ noe :)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, J1994 skrev:

Vi bestilte tul til uke 7+ noe, men hadde rett før jeg fant ut at jeg var gravid tatt noen blodprøver som ikke var helt tilfredsstillende, så fastlegen ville ha meg på en ultralyd, så fikk denne omtrent da vi selv hadde bestilt (avbestilte derfor den private vi selv hadde bestilt). Ble flyttet fram én uke på denne ultralyden, og bestilte selv ny tul til uke 13+ noe :)

Så fint at det går bra for deg denne gangen 🥰 Håper det for meg også! 😊🤞🏼

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hatt en MA uke 14, en MA uke 10, en SA uke 5 og en MA uke 8. Etter det hadde jeg to vellykkede svangerskap. 

Anonymkode: 70296...fa1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Mistet i 2 SA på 5 måneder i høst/vinter, og er gravid igjen nå... Er utrolig stresset, og kjemper for å roe ned, om bare for å få tiden til å gå. Tenker en tidlig ultralyd i uke 9 (8+). Eller før. Eller begge. Har ikke bestemt meg. 

Anonymkode: 326fd...5e9

• Liker 1
Skrevet

Hatt en SA i uke 9+5. Har født 5 friske barn etter det. 

Ble oppdaget MA uke 14+4 i høst. Hadde sett hjertet slå 11+5. Ble med en mens etter det, og er i uke 22 nå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er vanlig å føle på frykten. Før mitt første vellykket svangerskap hadde jeg en sa og en ma. 

Mitt andre barn satt på første pp og var vellykket.

Nå prøver jeg på nr 3. Satt på 2 pp, men mistet i ma. Til og med jeg som har opplevd dette før og vet at det tilslutt gikk bra har en dårlig følelse på om det noen gang skal gå. Jeg skal bestille ul i uke 6 neste gang (jeg var på ul i uke 8 nå nylig, men fostersekken var tom)

Anonymkode: 00bef...889

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...