AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Min datter som studerer langt borte i annen norsk by ønsker å bestille flyreise og komme hjem i noen uker. Hun er nedstemt og alene fordi alle andre der har reist hjem. Savner oss og venner å gå tur med. Hvilke tanker omkring dette.. Anonymkode: 8cc27...57e
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Det er jo selvfølgelig ok. Myndighetene oppfordret til det, på grunn av psykisk helse. Anonymkode: 860fc...118 5
Ulven Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Vi fikk hjem vår datter fra England to dager etter vi stengte ned her. Da hadde de fortsatt ikke restriksjoner i England, men det var gitt at de måtte komme. Hadde hun blitt hadde livet bestått av et rom på mindre enn 10 kvadrat, og det hadde fort gått på helsen løs. La din datter få komme hjem, men be henne ta de forholdsregler som er mulige på flyet og flyplassen. 4
Mezzosoprena Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Selvfølgelig er det helt greit, det har da også blitt presisert fra myndighetenes side at studenter som reiser hjem ikke kan regnes som en fritidsreise. 5
pessimistisk Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 Først advarte de jo studenter mot å reise hjem, men rett før påsken ga myndighetene «grønt lys» om å reise hjem Er ikke veldig givende å sitte på en liten hybel alene i flere uker! 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 Ja, det er absolutt ok. Anonymkode: af23c...839 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #8 Skrevet 19. april 2020 Så kom hun hjem og straks ut til venninne på overnatting. Kom hit inn med venninne 1 i dag, og vil møte flere i løpet av uken. De skal bare på tur sier hun, men sitter sammen tett i bilen bla. Hun respekterer ikke at jeg er redd og ønsker minimal kontakt utenfra i denne tiden. Klemmer også på broren og er sur for å ikke ha fått klem av meg enda. Flyplassene var tomme, men på flyet ble de plassert tett sammen på 3 setere uten mellom rom. Først når flyet skulle ta av fikk de beskjed at de kunne flytte seg til ledige plasser. Har hørt fra flere at fly har vært tettpakket. Anonymkode: 8cc27...57e
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #9 Skrevet 19. april 2020 7 minutter siden, AnonymBruker said: Så kom hun hjem og straks ut til venninne på overnatting. Kom hit inn med venninne 1 i dag, og vil møte flere i løpet av uken. De skal bare på tur sier hun, men sitter sammen tett i bilen bla. Hun respekterer ikke at jeg er redd og ønsker minimal kontakt utenfra i denne tiden. Klemmer også på broren og er sur for å ikke ha fått klem av meg enda. Anonymkode: 8cc27...57e Du får si til henne at dette er brudd på smittevernsreglene, og at det ikke er greit, og at du har høyere forventninger til hennes generasjon. Man kan møte andre, men må holde 2 meter avstand til alle som ikke er i egen husstand, og hvordan forventer hun å få det til i en bil? Du kan også fortelle dra på en liten løgn og si at du har lavere immunforsvar, og at det er viktig at du ikke blir smittet, og at hun derfor ikke bør reise. Eventuelt får hun ta å flytte inn med venninnen sin, og ut av ditt hus, dersom hun vil fortsette med det tullet hennes. Anonymkode: 63564...43c 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #10 Skrevet 19. april 2020 Helt greit å reise hjem for å bo der noen uker, men ikke greit å drive å fly rundt med venninner. Hun må være veldig ung som ikke forstår det. Mange av mine studentvenner har reist hjem, men de er bare sammen med familien sin. Noen går turer med venner, men holder de på avstand. Anonymkode: 1ab5b...973 2
abc123detvardet Skrevet 19. april 2020 #11 Skrevet 19. april 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får si til henne at dette er brudd på smittevernsreglene, og at det ikke er greit, og at du har høyere forventninger til hennes generasjon. En persons handling er ikke svar på en hel generasjons handling. Du finner folk i alle generasjoner som bryter reglene. 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan møte andre, men må holde 2 meter avstand til alle som ikke er i egen husstand, og hvordan forventer hun å få det til i en bil? Nei, det er anbefalt at man skal holde en avstand på 1-2 meter. 1
AnonymBruker Skrevet 19. april 2020 #12 Skrevet 19. april 2020 Det er litt sært at du ikke vil klemme henne. Hvis dere bor i samme hus når hun er hjemme spiller det jo ingen rolle med hensyn til smitte. Anonymkode: 5dcc3...f46 6
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #13 Skrevet 20. april 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er litt sært at du ikke vil klemme henne. Hvis dere bor i samme hus når hun er hjemme spiller det jo ingen rolle med hensyn til smitte. Anonymkode: 5dcc3...f46 Jeg ville vente fordi jeg arbeider deltid med sårbare grupper. Anonymkode: 8cc27...57e
Kanutte Skrevet 20. april 2020 #14 Skrevet 20. april 2020 Jeg har hentet hjem studenten min. Han satt alene på en hybel, så i påsken kjørte jeg til studiestedet og hentet. All undervisning og alle eksamener er hjemmebaserte, så det var ikke noe poeng å ikke komme hjem. Her følger han de reglene vi har (det gjorde han også på studiestedet), men det er mindre ensomt i en familie på 5. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #15 Skrevet 20. april 2020 Dette er et mareritt hvor datteren min tydeligvis ikke forstår hva som er anbefalingene i landet. Nå sminker hun seg og skal på kjøpesenter for å shoppe, så skal hun hente en venninne nummer 3 som jobber der. Jeg gir tydelig beskjed, men hun opplever at jeg bare kjefter og hun blir rasende. Hennes mening er at alle kan ha 5 faste venner å være med. Kjøpesentrene er åpne fordi vi kan gå i dem osv. Her i huset har vi hele tiden vært forsiktige og jeg har selv avstått fra å være sammen med mine venninner under denne tiden. Min mor som ikke er i risikosonen åpnet vi nylig for samvær med avstand, ellers har jeg har gått tur, med avstand med 2 ulike venner. Anonymkode: 8cc27...57e
AnonymBruker Skrevet 20. april 2020 #16 Skrevet 20. april 2020 Hva slags type er du som sitter på KG og reflekterer over hva din datter gjør? Kanskje på tiden å pakke sammen hysterisekken og ta seg sammen? Herrigud. Anonymkode: 8707a...1e1 1
Anbefalte innlegg