Gå til innhold

Sommerferie utenlands 2020

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi bestilte billetter til Kroatia lenge før koronakrisen. (3 uker i juli.) Enn så lenge er det en «vent og se» holdning rundt oss, men sannsynligheten for at vi ikke får reist er stor. 
Vi har allerede hatt covid-19, med milde symptomer. Friske nå.

Hva med deg? Har du bestilt sommerferie utenlands, og kommer du til å kreve tilbake pengene fra forsikringen nå eller drøye det litt til? 

Anonymkode: 6c950...62c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Best å innstille seg på at det med stor sannsynelighet ikke blir noen utenlandstur før jul. 

Anonymkode: 95081...738

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi bestilte billetter til Kroatia lenge før koronakrisen. (3 uker i juli.) Enn så lenge er det en «vent og se» holdning rundt oss, men sannsynligheten for at vi ikke får reist er stor. 

Hva med deg? Har du bestilt sommerferie utenlands, og kommer du til å kreve tilbake pengene fra forsikringen nå eller drøye det litt til? 

Har dere testet positivt eller «tror» dere at dere har hatt sykdommen?

Anonymkode: 15d4e...59f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har bestilt reise i juni, men jeg tenker at reisen ikke kan gjennomføres. Er mest redd for å ikke få pengene tilbake, for det var en ganske stor sum🥴

Anonymkode: 424c3...c45

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere testet positivt eller «tror» dere at dere har hatt sykdommen?

Nei har ikke blitt testet. Jeg hadde de typiske symptomene, kraftig og langvarig hodepine, frysninger, muskelsmerter og svie i lungene samt tyngre å puste. Mannen hadde litt hoste og muskelsmerter. Barna har vært friske/symptomfrie. TS

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal i teorien være brudepike i et stort tradisjonelt hinduistisk bryllup på Sri Lanka i august 😕 

Jeg er også i en «vent å se» situasjon. Personlig håper jeg litt at brudeparet kunne sendt ut en «avlysning», slik at jeg kan avbestille hotell og fly.

Helt ærlig så tror jeg ikke det vil være trygt å reise i august. Jeg føler ikke at ting kommer til å ha normalisert deg til da. Altså kanskje Norge begynner å komme seg, men det betyr ikke at alle mellomlandinger og destinasjon har det.

Jeg ser mørkt på det. Men venter å ser det ann. Kan teknisk sett avbestille kun noen dager i forveien. 

Anonymkode: 0f093...472

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Best å innstille seg på at det med stor sannsynelighet ikke blir noen utenlandstur før jul. 

Anonymkode: 95081...738

Ingen vet, det kommer an på hvor flinke folk er i både Norge og utenlands til å holde seg mest mulig hjemme. Det kan være over om 1-2 måneder hvos folk er flinke, men er man ikke det så kan dette vare i mange år.

Anonymkode: 4232e...a81

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis dere har hatt positive tester alle sammen så unngår dere kanskje karantene ut/inn, men det er jo ikke sikkert flyet går engang! Jeg tror man egentlig bare kan belage seg på at utenlandsferier ikke blir noe av denne sommeren! 

Anonymkode: 9866f...85f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal i teorien være brudepike i et stort tradisjonelt hinduistisk bryllup på Sri Lanka i august 😕 

Jeg er også i en «vent å se» situasjon. Personlig håper jeg litt at brudeparet kunne sendt ut en «avlysning», slik at jeg kan avbestille hotell og fly.

Helt ærlig så tror jeg ikke det vil være trygt å reise i august. Jeg føler ikke at ting kommer til å ha normalisert deg til da. Altså kanskje Norge begynner å komme seg, men det betyr ikke at alle mellomlandinger og destinasjon har det.

Jeg ser mørkt på det. Men venter å ser det ann. Kan teknisk sett avbestille kun noen dager i forveien. 

Anonymkode: 0f093...472

Man bør nok ikke planlegge for bryllup på et annet kontinent i disse tider. Selv om det kan gå bra for deg og enkelte andre, så er det nesten garantert flere av gjestene som vil ha utfordringer med å reise frem og tilbake fra sine land. Jo større arrangement, jo større sjanse for at flere av gjestene ikke kan komme.

Her bør brudeparet utsette.

Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei har ikke blitt testet. Jeg hadde de typiske symptomene, kraftig og langvarig hodepine, frysninger, muskelsmerter og svie i lungene samt tyngre å puste. Mannen hadde litt hoste og muskelsmerter. Barna har vært friske/symptomfrie. TS

Så dere har hatt lett forkjølelse. 

Endret av FrodeF
  • Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Man venter og ser nå. En ting er jo hva Norge sier, en annen hva det landet man egentlig hadde tenkt seg til sier.

Når det er bekreftet, enten fra norsk eller reiselandet, at innreise/utreise ikke er mulig, så får man pengene igjen på forsikringen.

Har selv en reise som ble bestilt før alt dette, med avreise slutten av juni. Forventer at det ikke vil gå, men venter på de offisielle uttalelsene.

Anonymkode: 9a659...744

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, FrodeF skrev:

Så dere har hatt lett forkjølelse. 

I alle dager... dårlig dag? hvordan kan du stille diagnose på det som denne personen skriver.. helt sløkket!! 

Anonymkode: ddc04...6d1

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I alle dager... dårlig dag? hvordan kan du stille diagnose på det som denne personen skriver.. helt sløkket!! 

Anonymkode: ddc04...6d1

Jaja. TS har da også gått langt utover egne kvalifikasjoner og satt en diagnose på seg selv og samboer.

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Håper det åpnes opp for reiser i Europa! Begge foreldre bor i et annet land og sommerferie tilbringes alltid der. Det er den eneste muligheten for mine foreldre og barn møtes i løpet av året. Vi pleier å reise i juli, så jeg har et lite håp.... 

Anonymkode: 55161...d48

• Liker 2
Skrevet

Greit nok at flyene kanskje vil gå og man unngår karantene, men hvis reiserådet varer ut sommeren gjelder ikke reiseforsikringen.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ingen vet, det kommer an på hvor flinke folk er i både Norge og utenlands til å holde seg mest mulig hjemme. Det kan være over om 1-2 måneder hvos folk er flinke, men er man ikke det så kan dette vare i mange år.

Det er vel omvendt. Jo flinkere vi er, jo lengre tid tar det. Dessverre.

Anonymkode: e5e7f...904

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trur det ordner seg jeg. I mai er det nok over i hele verden.

Anonymkode: ce8c9...4e0

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har forlengst forberedt meg på at sommerferien i år blir i Norge. 

Men drømmer om (er lov å drømme) om at det lettes på utover høsten og at jeg kan få en togtur nedover i Europa. Eller hvis det og åpnes opp for idrett til høsten et av de store sykkelrittene som for tiden planlegges til høsten. Enten VM i Sveits, Tour de France, Giro d Italia eller Vuelta Espania.

Men foreløpig er utlandet kun drømmer, men som sagt lov å drømme.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal ikke ut en plass. Hoteller og hytter nei takk. Det blir hjemmesommer og det er helt greit. 

Anonymkode: ce8c9...4e0

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I-landsproblem. Uff så fryktelig, får ikke 3 ukers ferie i utlandet. 

Anonymkode: e0c87...32a

• Liker 2
  • Opprett ny...