AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Jeg har ammet alle tre barna fram til ca to år. Men den yngste har en egen greie med slik «nevlig» hvor han «koser» med puppen. Det startet veldig tidlig, husker ikke helt, men han var kanskje 3-4 måneder. Jeg tenkte det ville ta slutt etterhvert, men så feil kunne jeg ta. Dette har eskalert. Dvs at barnet nesten ikke kan være i mine armer uten å stikke hånda ned i skjorta og inn i bhen for dette. I starten var det bare ved amming, men så avtok ammingen og barnet finner puppene på andre måter. har prøvd å snakke fornuftig, si at det ikke er greit lenger. Tar vekk hånden når han starter, men han gråter fortvilt og vi må avlede med andre ting. Om han våkner i løpet av natten og jeg skal gå inn å bre dynen over han, tar han tak i meg og våkner om ikke jeg legger meg ved han, for han finner liksom ikke roen uten å «nevle». Har noen opplevd lignende? Har dere noen gode råd? Anonymkode: 2265b...d38
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Har ikke direkte erfaring med akkurat det, men har hatt barn med en sterk annen vane. Det som hjalp var å være helt konsekvent, altså ikke gi etter eller at det var ok noen ganger og ikke andre. Det forvirrer barnet. Man må bestemme seg og så må man stå i det, det varer jo ikke evig. Tilby barnet en annen form for kos eller avled alt etter situasjon. Anonymkode: 51a3e...629 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Er det ikke biologisk forankret i oss at vi skal ta på mors andre bryst når vi dier, for å stimulere melkeproduksjonen? Så at et barn som ammes gjør det ser jeg på som helt naturlig. At ditt barn fremdeles gjør det til tross for avvent amming er nok fordi han savner den nærheten man får når man dier. Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å bytte ut puppen med hånden din. Når hånden hans er på vei mot puppen tar du hånden hans og holder den samtidig som du tar ham på fanget eller holder rundt ham til han sovner. Anonymkode: efe4d...04f 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Min 3 åring kan gjøre det enda for å finne ro men vet at det ikke er greit når vi er ute blant folk.. Men ellers plager det meg ikke når det gir han trygghet og ro å ha hånda på brystet mitt. Anonymkode: 9b2b4...e4c 3
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Min gjorde det, men jeg stoppet henne allerede som spedbarn... Hjelper jo ikke deg nå, men jeg skjønner ikke at du orket så lenge Anonymkode: b5cd4...7c5
Glød Skrevet 15. april 2020 #6 Skrevet 15. april 2020 Min er snart 6 år, og ønsker seg fortsatt ubevisst til puppen når han kan. Hvis han sitter inntil og koser kommer det plutselig en hånd på puppen. Jeg tar den bare bort og gjentar for 2 millionte gang at puppen er privat område og at han ikke skal ta på den Ammet til han var 14 mnd.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #7 Skrevet 15. april 2020 Hva er "nevling"? Anonymkode: e255d...42d 2
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #8 Skrevet 15. april 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva er "nevling"? Anonymkode: e255d...42d En blanding av å ta på noe med neven, kna på det. Knevling, med neven; nevling ? Jeg antar i alle fall det, selv om jeg aldri har hørt ordet. Det er satt i hermetegn av ts, så det er vel et oppfunnet ord for anledningen. Anonymkode: 8f000...a46
AnonymBruker Skrevet 15. april 2020 #9 Skrevet 15. april 2020 Det er dialektord her jeg bor(er ikke Ts) Betyr vel fomling,fikling.. Anonymkode: 193b9...fd5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå