Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen sier at baby bør ha minst 8, noen sier minst 5-6 "gode tissebleier" i døgnet. Men hva er definisjonen? Når tisseindikatoren har skiftet farge og indikerer at det er på tide å skifte, er det da en "god tissebleier". Eller skal den være smekkfull?

Anonymkode: 267a4...367

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1365437-definisjon-p%C3%A5-gode-tissebleier/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Smekkfullt trenger den ikke være, men litt tung hvis du skjønner? Det er jo ikke eksakt sånn og sånn det skal være, men man merker forskjell på en lite våt bleie og en våt en. Om man feks bytter 6 lite våte bleier i løpet av en dag, så er det tegn på at babyen får i seg for lite væske. 8 bleier trenger det ikke være, men fem seks er tommelfingerregel. 

Anonymkode: 56d0d...aa3

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Smekkfullt trenger den ikke være, men litt tung hvis du skjønner? Det er jo ikke eksakt sånn og sånn det skal være, men man merker forskjell på en lite våt bleie og en våt en. Om man feks bytter 6 lite våte bleier i løpet av en dag, så er det tegn på at babyen får i seg for lite væske. 8 bleier trenger det ikke være, men fem seks er tommelfingerregel. 

Hva om man skifter 12-15 lite våte bleier. Det kommer jo litt an på hvor lenge man venter med å skifte også ..

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva om man skifter 12-15 lite våte bleier. Det kommer jo litt an på hvor lenge man venter med å skifte også ..

Det er ihvertfall ikke nødvendig å skifte så ofte om det bare er tiss. Dagens bleier har såpass god oppsugingsevne at barnet ikke kjenner det er vått ved lite tiss. Hvis man er usikker på om barnet får i seg nok væske bør man ikke skifte så hyppig. Jeg har aldri tenkt over hvor hvor mange tisse bleier det går med mindre barna har vært syke eller spist/drukket mindre enn vanlig. Da har jeg fulgt litt ekstra med. 

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ihvertfall ikke nødvendig å skifte så ofte om det bare er tiss. Dagens bleier har såpass god oppsugingsevne at barnet ikke kjenner det er vått ved lite tiss. Hvis man er usikker på om barnet får i seg nok væske bør man ikke skifte så hyppig. Jeg har aldri tenkt over hvor hvor mange tisse bleier det går med mindre barna har vært syke eller spist/drukket mindre enn vanlig. Da har jeg fulgt litt ekstra med. 

Tenkte man burde skifte på baby når tisseindikatoren har skiftet farge? Har erfart at det fort blir lekkasje..

Annonse

Vi skifter ca 6-8 ganger per dag. 4 av de er ganske lette, mens to er veldig tunge. Det varierer jo, men hadde jeg kun byttet lette bleier 6 ganger dagen, så ville jeg tenkt at baby trengte mere væske. 

Den indikatoren skifter jo farge bare baby tenker på å tisse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...