Gå til innhold

Studere deltid, hvordan gjøres det i praksis?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst til å ta en bachelor, men er avhengig av å jobbe ved siden av. Forhørte meg derfor om det var mulig å ta studiet på deltid, og fikk bekreftet at jeg kan ta ett emne per semester istedenfor to. Men hvordan gjøres dette i praksis?

Søker jeg på studiet som vanlig, og opplyser etter at jeg har kommet inn om at jeg bare skal ta ett emne per semester?

Anonymkode: 8d3a7...965

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er på NTNU forresten.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Du må vel søke noen av disse? https://www.ntnu.no/videre

Anonymkode: e96e4...3aa

Nei. Som jeg skriver i HI så har jeg vært i kontakt med NTNU og fått bekreftet at jeg kan ta ett emne i semesteret, og fortsatt ta den bacheloren jeg er interessert i. Den står ikke på den siden du linker til, så det er ikke relevant.

Jeg lurer altså ikke på hva jeg kan søke på, jeg lurer på hvordan det foregår i praksis:

8 minutter siden, AnonymBruker said:

Søker jeg på studiet som vanlig, og opplyser etter at jeg har kommet inn om at jeg bare skal ta ett emne per semester?

Ellers takk for svar.

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs vel kanskje hva du ønsker å studere. Jeg studerer heltid, men har såpass lite obligatorisk oppmøte og innleveringer (en oppgave + eksamen i hvert fag) at jeg helt sikkert kunne jobbet heltid om jeg hadde orket det. Dette er på uio, humanistiske fag. 

Anonymkode: c846e...16c

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Som jeg skriver i HI så har jeg vært i kontakt med NTNU og fått bekreftet at jeg kan ta ett emne i semesteret, og fortsatt ta den bacheloren jeg er interessert i. Den står ikke på den siden du linker til, så det er ikke relevant.

Jeg lurer altså ikke på hva jeg kan søke på, jeg lurer på hvordan det foregår i praksis:

Ellers takk for svar.

Skjønner. Da søker du på bacheloren du vil ta. Når du kommer inn skal man velge fag, ettersom at man kan bygge opp graden sin selv. Da velger du kun ett emne. 

AnonymBruker
Skrevet

Det spørs vel kanskje hva du ønsker å studere. Jeg studerer heltid, men har såpass lite obligatorisk oppmøte og innleveringer (en oppgave + eksamen i hvert fag) at jeg helt sikkert kunne jobbet heltid om jeg hadde orket det. Dette er på uio, humanistiske fag. 

Anonymkode: c846e...16c

Ja, det beste hadde jo vært å fullføre på normert tid, og jeg ser ikke bort ifra at jeg kunne fått det til heller. Jeg må nok tenke litt på det. Sendte spørsmålet mitt til studieveileder også, jeg er bare litt ivrig på å få svar. Lurer også på om jeg kan gå fra deltid til heltidsstudent når jeg vil, hvis jeg ser at det fungerer ved siden av jobb.

Skjønner. Da søker du på bacheloren du vil ta. Når du kommer inn skal man velge fag, ettersom at man kan bygge opp graden sin selv. Da velger du kun ett emne. 

Det høres jo enkelt og greit ut! :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...