Gå til innhold

Svigerfamilie inviterer til påskebesøk uten meg og barnet...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Kort fortalt.. jeg og min samboer har et barn på 18 måneder. Jeg har flere ganger spurt min svigerbror og svigerinne om vi skal treffes i påsken.(det er lenge siden, før korona) De har sagt de vil se litt an for de skulle kanskje reise.

Første dag i påsken spør min samboer om det er greit han besøker broren sin et par dager i påsken – han har nemlig invitert på besøk.

Kjente jeg ble skikkelig skuffet og lei meg, spesielt med tanke på at vi sitter koronafast og ikke får besøke min familie.

Hva tenker dere? Er jeg for hårsår eller hadde dere også blitt skuffet? 

Anonymkode: 6e34d...448

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er jo Korona, må begrense antallet!

Anonymkode: fe294...7e8

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ganske sikker på at det ikke er derfor da de ikke har vært spesielt opptatt av å følge tiltak. Bare så det er sagt ville jeg ikke reist bort i påsken uansett pga situasjonen vi er i, men syns det er litt trist at de mener jeg og barnet skal feire påsken alene..

• Liker 4
Skrevet

Synes samboeren din at det er greit at du er ekskludert?

• Liker 44
AnonymBruker
Skrevet

Omndette er første gang det skjer så tenker jeg pga korona. 

Anonymkode: 0a767...694

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke? Hvis din samboer har reist så kan jo han dra med seg smitte hjem uansett??

Anonymkode: 2e95a...617

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Juniper skrev:

Synes samboeren din at det er greit at du er ekskludert?

Ja.. men respekterte at jeg ikke ville sitte alene i påsken så han dro ikke.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Kort fortalt.. jeg og min samboer har et barn på 18 måneder. Jeg har flere ganger spurt min svigerbror og svigerinne om vi skal treffes i påsken.(det er lenge siden, før korona) De har sagt de vil se litt an for de skulle kanskje reise.

Første dag i påsken spør min samboer om det er greit han besøker broren sin et par dager i påsken – han har nemlig invitert på besøk.

Kjente jeg ble skikkelig skuffet og lei meg, spesielt med tanke på at vi sitter koronafast og ikke får besøke min familie.

Hva tenker samboeren din om denne mildt sagt merkelige oppførselen, da? Har du valgt deg en tøffel, eller en som sier ifra?

Jeg tenker du har valgt feil, siden han kun spør om å få reise. Og at forholdet er dømt til å gå skeis. Men for all del - nyt tilværelsen her og nå. Bare ikke få flere barn sammen.

Anonymkode: 5faf1...1bf

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Omndette er første gang det skjer så tenker jeg pga korona. 

Han har vært der alene flere ganger og jeg synes det er greit at han får litt alenetid. Reagerer bare på at de mener det er greit at jeg og barn sitter alene i påsken mens de tre (han, bror og svigerinne) skal hygge seg sammen.. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønner ikke? Hvis din samboer har reist så kan jo han dra med seg smitte hjem uansett??

Anonymkode: 2e95a...617

De tenker vel heller at det er vanskelig å begrense fysisk avstand med en på 1.5 år enn en voksen. Små barn kan jo være smittebærere. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker samboeren din om denne mildt sagt merkelige oppførselen, da? Har du valgt deg en tøffel, eller en som sier ifra?

Jeg tenker du har valgt feil, siden han kun spør om å få reise. Og at forholdet er dømt til å gå skeis. Men for all del - nyt tilværelsen her og nå. Bare ikke få flere barn sammen.

Anonymkode: 5faf1...1bf

Han såg ikke problemet med å dra, men lot være å dra når jeg sa det var skuffende..:

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han har vært der alene flere ganger og jeg synes det er greit at han får litt alenetid. Reagerer bare på at de mener det er greit at jeg og barn sitter alene i påsken mens de tre (han, bror og svigerinne) skal hygge seg sammen.. 

Da er det jo mannen din det går på, hvis han mener at det er ok at du og ungen sitter alene i påsken. De kan invitere, men mannen din tar jo avgjørelsen. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han såg ikke problemet med å dra, men lot være å dra når jeg sa det var skuffende..:

Da er det han du bør være irritert på som ikke skjønte at det var kjipt for deg å bli etterlatt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er det han du bør være irritert på som ikke skjønte at det var kjipt for deg å bli etterlatt. 

Kjenner jeg er ganske irritert på alle tre, men mest han ja.. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kjenner jeg er ganske irritert på alle tre, men mest han ja.. 

Har du ved en annen høytid mulighet til å reise og etterlate han alene hjemme med ungen så ville jeg prøvd det. Hvert fall fortell han og gi han forslaget og se hva han mener. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du ved en annen høytid mulighet til å reise og etterlate han alene hjemme med ungen så ville jeg prøvd det. Hvert fall fortell han og gi han forslaget og se hva han mener. 

Det hadde nok ikke vært aktuelt :p

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som en rimelig spesiell familie du har havnet i😀

• Liker 6
Skrevet

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hei

Jeg forstår deg godt at du blir litt lei deg av denne situasjonen. Nå skriver du litt lite om din situasjon, men ut ifra det du har skrevet tolker jeg det slik at det er lettere for kjæresten din å besøke sin familie enn at du besøker din. Kanskje familien din bor lengre unna.

Søsteren min og samboeren har ofte reist hjem til deres foreldrene i helgene med barnet for å avlaste den andre og gi den en frihelg. De begge trenger det. Der har de begge familiene relativt nærme seg. Nå i påsken tok hun med seg barnet og tilbrakte hele påsken hos mine foreldre, mens kjæresten hennes fikk barnefri. Mannen hennes er helt fantastisk, veldig menneske-kjenner og veldig varm. Likevel så har de hatt en påske ifra hverandre. Disse korona-tidene er krevende for alle, spesielt småbarnsfamilier. Derfor kan forholdet ha godt av å få litt avbrekk fra hverandre og tid til å savne hverandre litt. Og ikke minst litt egentid. Alle trenger det :)

Du har lov å være skuffet over kjæresten som reiste bort og jeg tenker det er greit å fortelle han at du synes det er litt ekstra trist å være alene hjemme i denne situasjonen. Du burde fått en invitasjon hvis han hadde tenkt å reise tenker jeg. Så kunne det vært opp til deg om dere ble med eller ei.

Dette er en vanskelig situasjon. Du, kjæresten og et lite barn i en krevende alder har vært mye oppi hverandre disse siste ukene og det skal kanskje lite til for at det blir krangling. Har du mulighet til å besøke noe familie eller venner? Kan for eksempel gå en tur ute og holde god avstand mens du triller barnet? Hvis du klarer å snu dette til noe bra som at du får litt egentid, så kanskje det egentlig blir mer som en parterapi-helg. Unn deg noe digg take-away via foodora. Finn yndlingsserien din på Netflix (kan anbefale Love is Blind) og prøv å kos deg! Ring folk via telefon eller facetime :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres rart ut. Inviterte de spesifikt bare ham? Spurte han dem om dere ikke kunne komme hele familien? Hva var det de skulle gjøre disse dagene når du ikke var invitert med. Visste samboeren din at du hadde spurt dem om å gjøre noe sammen før han fikk invitasjonen og spurte deg om han kunne dra?

Kan det være han ser på det som at han skulle besøke og henge bare med broren sin, og at hverken hans samboer eller du skulle være med? Vet jo at jeg ikke pleier inkludere samboer hver gang jeg skal møte søsteren min, men hun har heller ingen kjæreste da så er ikke sånn at jeg møter hun+kjæresten og ikke tar med min kjæreste.

Anonymkode: 4f015...4e2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Antar disse to (din svigerbror og svigerinne) - ikke har barn? 
ser for meg at de tenker å prioritere fest og sene kvelder og da passer du og 1åringen dårlig inn i det bildet. Du sier barnefar blir hjemme av respekt for deg, men var det med glede eller i irritasjon? Der ligger svaret ditt på hva slags mann han er. 

Anonymkode: 514f9...777

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...