Gå til innhold

avslutning av festen

Fremhevede innlegg

Skrevet

hvordan avsluttet dere kvelden? Noen formll avslutning, eller gikk dere bare fra festen plutselig?? Noen ideer?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Vi var de siste som dro vi da! Hadde jo festen hos foreldrene mine, så vi ble sittende til alle gjestene hadde dratt!

Gjestene takket for seg en etter en, og vi fikk tatt ordentlig avskjed med alle og takket for gaver o.l - glad for at det ble sånn.

Jeg hadde ikke lyst til å være den første som forlot selskapet, men det blir kanskje litt anderledes når man har et større bryllup og leide lokaler.

K

Skrevet

Ikke helt sikker enda. Tenker at den eldre garden gir seg før oss. Men vi er heller ikke de verste natteranglene, så tenker vi ikke blir de siste. Har planer om å gå fra bord til bord og takke for dagen..

Gjest brud i sommer
Skrevet

har hørt om noen som samlet gjestene i en ring på gulvet, hvorpå de stilte seg i midten og gikk rundt og takket alle for at de kom og for gaven.

Det vurderer vi å gjøre. Syntes det høres ut som en flott avslutning. Det er jo vanlig at brudeparet går først..

Skrevet

Jeg har lyst til å gå ut i skogen og plukke blomster, og gi noen blomster til hver av gjestene når vi går. Vet ikke om vi får det til da.... avhenger av hvor mye tid vi får ledig siste dagen. Litt av poenget er at vi har plukket de selv.

Skrevet

Vi kommer til å "stikke" av iløpet av kvelden uten noe dill dall.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Vi har ikke tenkt så mye på det, men vi kommer ikke til å gå rundt og takke for gavene der og da. Vi har sagt til flere at vi ikke ønsker noen gave, for vi vet de sliter med økonomien. Da blir det for dumt å gå en runde og takke for gaver man egentlig ikke vet om man har fått eller ikke.

Vi kommer ikke til å ha noen som helst oversikt over hvem vi har fått gave av den dagen, så vi kommer til å takke for at de kom og delte dagen med oss.

Gjest Gjesta
Skrevet
Ikke helt sikker enda. Tenker at den eldre garden gir seg før oss.

Det tenkte vi også, men det var den eldre garde som satt aller lengst hos oss - sistemann som dro var over 90 år! :ler:

Skrevet

Vi tenker å takk for oss (ikke så mange og nå over vi da), og trekke oss tilbake i "rett tid".

Kan være greit å ha litt piff igjen også :wink:

Skrevet

Vi har tenkt på å spille en rolig, pen sang som vi kunne danse litt til like før vi går. Altså avslutningsdans, takke gjestene for dagen og så gå.

Skrevet

Det tenkte vi også, men det var den eldre garde som satt aller lengst hos oss - sistemann som dro var over 90 år! :ler:

Hadde vært gøy om besteforeldre ble igjen til sist, men har en følelse av at de ikke liker den musikken det er lagt opp til etter hvert som festen har vart en par timer...

jaja, uansett er vi så få at vi har tenkt til å ta oss tid til å takke for dagen til de som er igjen når vi gir oss. Uansett om det er de eldre eller de yngre.. :ler:

Skrevet

Familien min var blant de første som dro - de var de eneste over 35 som var tilstede, og mine foreldre/svenske slektninger hadde 10-15 mil reisevei.

Deretter var det noen venner som er småbarnsforeldre, før vi takket for oss.

Det ble ingen formell avslutning, da omtrent halvparten av gjestene var dratt allerede. I stedet gikk vi rundt begge to og gjorde vårt beste for i alle fall å få sagt 'ha det' til alle, med en siste prat med de vi ikke hadde fått tilbrakt så mye tid med resten av kvelden.

Så dro vi, mens festen i lokalet fortsatte en times tid. Deretter dro den siste, harde kjerne videre på bytur. :-)

Skrevet

Vi hadde ikke tenkt gjennom dette på forhånd i det hele tattt. Men når klokken nærmet seg 2, tok min kjære meg i hånden og dro meg med ut. Jeg prøvde å si at vi måtte si hadet til folk, men han syntes det var mye lurere å bare snike seg ut :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...