AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Noen som vet? Tror dere dette gjelder i lang tid fremover? Flere måneder? Ingen får reise på ferie til Spania i sommer? Har vi rett på å få fly hjem til Norge fra Spania, siden vi ikke har reg adr i Spania? Tror dere vi som skal tilbake til Spania etter sommerferie i Norge, får lov å komme tilbake til Spania, når vi har adresse i Norge? Familie med barn som går på norsk skole i Spania. Tenker å reise hjem til Norge så fort som mulig. Men er redd vi ikke kommer oss ned igjen da? Og hvis kun min mann reiser til Norge for jobb, er jeg redd han ikke får lov å komme tilbake til Spania etter noen uker i Norge? Livredd for å bli sittende i portforbud med barn alene i flere måneder, hvis ikke min mann kommer seg ned igjen. Jeg er rådvill😭 Noen som vet? Hva ville dere gjort? Anonymkode: 2f4e0...464
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Ville reist til nederland. Som et kompromiss. Anonymkode: c5afc...474 26
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ville reist til nederland. Som et kompromiss. Anonymkode: c5afc...474 ? Anonymkode: 2f4e0...464
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Dere får flytte tilbake til Norge til restriksjonene er over. Blir nok ikke i år dere kan reise tilbake. Anonymkode: 3938e...954 10
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Dette har dere ikke sjekket opp i det hele tatt? Det er jo sagt utallige ganger at folk må komme seg hjem der de bor. Karantene må en jo sitte i uansett når dere kommer hjem. Ufattelig at folk ikke følger med. Mannen din burde jo sjekket via arbeidsgiver reglene Anonymkode: 09bdf...e61 28
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #6 Skrevet 14. april 2020 Dere har adresse i Norge, Spania er på hardt rammet av smitte, på randen av kollaps, helsevesenet der er mye dårligere enn i Norge, alle har portforbud som er så strengt at dere ikke kan gå tur engang, og dere har barn. Hm, nei, hva ville jeg gjort, vanskelig å velge.. 🤔 Anonymkode: 4675b...56b 29
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #7 Skrevet 14. april 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere har adresse i Norge, Spania er på hardt rammet av smitte, på randen av kollaps, helsevesenet der er mye dårligere enn i Norge, alle har portforbud som er så strengt at dere ikke kan gå tur engang, og dere har barn. Hm, nei, hva ville jeg gjort, vanskelig å velge.. 🤔 Anonymkode: 4675b...56b Helsevesenet i Spania dårlig? Det er pisspreik. Anonymkode: bc63f...155 14
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #8 Skrevet 14. april 2020 Jeg ville ha reist til Norge alle mann. Anonymkode: bc5e3...217 6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #9 Skrevet 14. april 2020 Problemet ditt er dere ikke klarer å bestemme dere for hvor dere bor hen. Dere bor i Spania, men har ikke adresse der. Har adresse i Norge, men bor ikke der. Jobber i Norge, og går på skole i Spania. Dagens situasjon er egentlig ganske enkel. Bli på ett sted. Så får dere bestemme om dette blir i Norge eller Spania. Alle som er avhengig av å reise, særlig forretningsreisende, har tatt innover seg at de kommer til å tape noe. Det må dere belage dere på også. Anonymkode: 54b5d...ce9 28
Loff77 Skrevet 14. april 2020 #10 Skrevet 14. april 2020 Enten er du residente i Spania eller så er du ikke, det burde du da vite! Pr nå så må man være det for å slippe inn i Spania, vil tro det slippes opp før sommeren, er jo lov å håpe 7
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #11 Skrevet 14. april 2020 Jeg er avhengig av å reise i min jobb. Vårt firma taper millioner nå som ingen får reist noe sted. Jeg tror dette gjelder for ganske mange verden over. Vi taper alle på at vi ikke får reist fram og tilbake. Det har vi innsett nå i en måned og stålsetter oss for at dette vil vare året ut. Det er faktisk mulig vi konkurs. Det kommer an på hvordan statens redningspakker slår ut. Tor nok dere også må innse at dere ikke får reist fram og tilbake som dere pleier. Anonymkode: c02a8...dd3 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #12 Skrevet 14. april 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg er avhengig av å reise i min jobb. Vårt firma taper millioner nå som ingen får reist noe sted. Jeg tror dette gjelder for ganske mange verden over. Vi taper alle på at vi ikke får reist fram og tilbake. Det har vi innsett nå i en måned og stålsetter oss for at dette vil vare året ut. Det er faktisk mulig vi konkurs. Det kommer an på hvordan statens redningspakker slår ut. Tor nok dere også må innse at dere ikke får reist fram og tilbake som dere pleier. Anonymkode: c02a8...dd3 Mitt firma er også avhengig av reising og det reises fortsatt. Anonymkode: 26741...7dc 2
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #13 Skrevet 14. april 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Mitt firma er også avhengig av reising og det reises fortsatt. Anonymkode: 26741...7dc Jeg snakker om internasjonal reising med fly. Ikke reising til nabogården for å sette poteter. Anonymkode: c02a8...dd3 9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #14 Skrevet 14. april 2020 Just now, AnonymBruker said: Jeg snakker om internasjonal reising med fly. Ikke reising til nabogården for å sette poteter. Anonymkode: c02a8...dd3 Ja. Vi har til og med fått utenlandske arbeidere inn til Norge uten karantene før arbeidet. Anonymkode: 26741...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #15 Skrevet 14. april 2020 Rett på å få fly hjem til Norge? Er overrasket over at dere ikke har reist hjem for lengst. Norske mynigheter har sagt at nordmenn må komme seg hjem for egen maskin og alle kan ikke regne med å få hjelp. Anonymkode: 9704a...5c5 23
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #16 Skrevet 14. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Vi har til og med fått utenlandske arbeidere inn til Norge uten karantene før arbeidet. Anonymkode: 26741...7dc Samme her, vi får inn arbeidere som slipper karantene og får lass på lass med varer fra utlandet med utenlandske trailersjåfører som kjører skytteltrafikk mellom landene. Anonymkode: 7ed1d...ffa 3
Mt3 Skrevet 14. april 2020 #17 Skrevet 14. april 2020 Den eneste som muligens kan svare på ditt spørsmål med størst riktighet vil vel være den norske ambassaden i Spania, der du kan oppgi personnr./personlig info så de kan gi deg ett mest mulig riktig svar. 9
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #18 Skrevet 14. april 2020 Vi har delt oss. Mannen er i Norge, jeg og barna er i Spania. Han reiste i starten av mars, og kommer nok ikke nedover igjen før sommeren. Går helt fint, men er selvsagt ikke optimalt. Hvorfor reiste ikke dere i midten av mars? Da de jobbet hardt for å få nordmenn hjem? Og nei, de har ikke kommet med noe spesifikt råd om at vi som bor et eller flere år i Spania skal komme frem. Kun anbefalt at vi har gyldige forsikringer. Anonymkode: e08ad...23a 5
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #19 Skrevet 14. april 2020 Er dere norske statsborgere, kommer dere inn i Norge uansett. Hvilke regler Spania har, må dere sjekke selv. Hvis de har restriksjoner hvor de kun slipper inn spanske statsborgere og utenlandske statsborgere som har oppholdstillatelse i Spania, blir det verre hvis dere ikke er registrert bosatt der. Dette må dere sjekke med spanske myndigheter, ikke KG!!! Anonymkode: c36ef...8dd 8
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #20 Skrevet 14. april 2020 Herregud så dumt. Da må dere vente da slik alle andre må! Sitter en gjeng asiakoner som skal til rike vesten og. De må bare vente til flyplasser åpner og det blir slutt på karantenetid. 1.world problem....🙄 Anonymkode: 30429...11e 2
Anbefalte innlegg