AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #1 Skrevet 14. april 2020 Det er forbudt å overnatte på hytte i annen kommune; da kan man få 20 000 kr i bot per person. Men gjelder dette forbudet også dersom man skal overnatte hos en privatperson? F eks om jeg bor på Råholt og har kjæreste i Brummunddal, kan jeg overnatte hos ham da, eller får jeg da bot på 20 000 kroner? Hva om jenta mi på 13 år får sove en natt hos tanten sin i nabokommunen; er det forbudt ved lov og genererer bot? Anonymkode: 67ddf...3a6
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #2 Skrevet 14. april 2020 Min student var hjemme i påska, en skikklig opptur i ensomheten og isolasjonen en student føler på nå. Det er ikke forbudt å sove hos familier eller venner. Ei heller i andre kommuner. Anonymkode: 7f048...161 3
Gjest Albbas Skrevet 14. april 2020 #3 Skrevet 14. april 2020 Det er lov. Unødvendige fritidsreiser er frarådet, men ikke ulovlig. Å overnatte hos kjæresten er nok innafor nødvendig (siden det ble sagt at studenter kan reise hjem til foreldre), men å besøke tante er mer i grenseland. Men ikke ulovlig, genererer ikke bot, og kommunen bryr seg neppe. Det er ikke overnatting hos tanter og kjærester som kan skape problemer for kommunene.
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #4 Skrevet 14. april 2020 Jeg har overnattet hos privatperson. Måtte hente noe viktig. Sjekket så klart først at alle var friske. Det er lov. Anonymkode: 0deac...cae 1
AnonymBruker Skrevet 14. april 2020 #5 Skrevet 14. april 2020 Helseministeren har sagt at reiser til en annen BA-region enn den man bor i pr. definisjon er unødvendige. Det er frarådet, men ikke forbudt med lov. Du kan altså ikke få bot, selv om du overnatter i en annen BA-region. Anonymkode: 59ea1...1f1
Anbefalte innlegg